Jak si vedli piloti v sezóně 2015 na startech a během prvního kola? Kdo dokázal předjet nejvíce soupeřů a kdo naopak v úvodu velkých cen nejvíce ztrácel? Alespoň malé náplasti se díky této statistice dočkal Fernando Alonso, který u McLarenu s motorem Honda za zády prožil jinak mizerný rok.
Španěl v úvodních kolech získal celkem 21 pozic, čímž se zařadil společně s Nicem Hülkenbergem na první příčku před výborně startujícím Carlosem Sainzem (-14 míst), Sergiem Pérezem (-13) a nováčkem u Ferrari - Sebastianem Vettelem (-12).
Před své soupeře se po startu dokázali dostávat také Jenson Button s Kimim Räikkönen (-3) - druhý jmenovaný na tom ale mohl být mnohem lépe, nebýt kiksu v Monze (+ 12 míst). Daniil Kvjat si udržel pozitivní bilanci, Max Verstappen, jemuž zhasl motor na roštu v Singapuru a mechanici jej znovu poslali do hry poté, co jej nastartovali po odtlačení do boxů, je na nule.
Na startu naopak nejvíce ztráceli piloti Mercedesu, kteří si z první řady přirozeně neměli jak polepšovat. Úřadujícího mistra světa Lewise Hamiltona může mrzet zejména zpackané Maďarsko, kde po chybě v prvním kole přišel o 9 míst.
Nejhorší ze všech byl Will Stevens, jenž na roštu stával o něco blíže středu díky penalizacím rychlejších soupeřů, ti se s ním po rozjezdu obvykle ale nemazlili.
Do statistiky jsem nezapočítával předjetí po odstoupení soupeřů či tehdy, když někdo s poškozeným vozem mířil po startu do boxů. Ztrátu pozic (a zisk soupeřům) jsem nezapočítal ani Verstappenovi ve zmíněném Singapuru či Sainzovi, který musel opakovaný start absolvovat z boxové uličky.
Čísla se proto liší od těch, které uvádějí některé zahraniční servery včetně toho oficiálního, jenž Alonsovi napočítal více než 40 získaných míst v úvodním kole (zahrnuli do toho ale například také safety car fázi v prvním kole v Silverstone, kde si při nájezdu do boxů kratší cestou Fernando připsal k dobru hned 8 míst).
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.