Jak si vedli piloti v sezóně 2015 na startech a během prvního kola? Kdo dokázal předjet nejvíce soupeřů a kdo naopak v úvodu velkých cen nejvíce ztrácel? Alespoň malé náplasti se díky této statistice dočkal Fernando Alonso, který u McLarenu s motorem Honda za zády prožil jinak mizerný rok.
Španěl v úvodních kolech získal celkem 21 pozic, čímž se zařadil společně s Nicem Hülkenbergem na první příčku před výborně startujícím Carlosem Sainzem (-14 míst), Sergiem Pérezem (-13) a nováčkem u Ferrari - Sebastianem Vettelem (-12).
Před své soupeře se po startu dokázali dostávat také Jenson Button s Kimim Räikkönen (-3) - druhý jmenovaný na tom ale mohl být mnohem lépe, nebýt kiksu v Monze (+ 12 míst). Daniil Kvjat si udržel pozitivní bilanci, Max Verstappen, jemuž zhasl motor na roštu v Singapuru a mechanici jej znovu poslali do hry poté, co jej nastartovali po odtlačení do boxů, je na nule.
Na startu naopak nejvíce ztráceli piloti Mercedesu, kteří si z první řady přirozeně neměli jak polepšovat. Úřadujícího mistra světa Lewise Hamiltona může mrzet zejména zpackané Maďarsko, kde po chybě v prvním kole přišel o 9 míst.
Nejhorší ze všech byl Will Stevens, jenž na roštu stával o něco blíže středu díky penalizacím rychlejších soupeřů, ti se s ním po rozjezdu obvykle ale nemazlili.
Do statistiky jsem nezapočítával předjetí po odstoupení soupeřů či tehdy, když někdo s poškozeným vozem mířil po startu do boxů. Ztrátu pozic (a zisk soupeřům) jsem nezapočítal ani Verstappenovi ve zmíněném Singapuru či Sainzovi, který musel opakovaný start absolvovat z boxové uličky.
Čísla se proto liší od těch, které uvádějí některé zahraniční servery včetně toho oficiálního, jenž Alonsovi napočítal více než 40 získaných míst v úvodním kole (zahrnuli do toho ale například také safety car fázi v prvním kole v Silverstone, kde si při nájezdu do boxů kratší cestou Fernando připsal k dobru hned 8 míst).
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.