Force India si musí dát podle Sergia Péreze po letošní povedené sezóně za cíl příští rok porazit Red Bull i Williams.
I když indická stáj do letošního ročníku vstoupila s přechodným vozem a ten nový představila až v Silverstone, přesto překvapivě prožila svou nejlepší sezónu v historii F1, když skončila na pátém místě za Williamsem a Red Bullem. Příště proto budou očekávání přirozeně vyšší.
"Doufám, že příští rok postoupíme ještě výše. Pro tým šlo o ten nejlepší rok a nejlepší rok to byl i pro mě. Snad se budeme jako tým i já jako jezdec dále rozvíjet a dostaneme se výše. Očekávání jsou velmi vysoká. Myslím, že máme za cíl porazit Red Bull a Williams," tvrdí Pérez.
"Bude to vyžadovat velké úsilí, proto se opravdu těšíme na to, až si to s nimi rozdáme a pokusíme se získávat od počátku spoustu bodů. Klíčové bude, abychom dostali včas nové auto, takže se na to těším," pokračuje s důvěrou mexický pilot.
V poslední Velké ceně Abú Zabí dojel pátý a přiznává, že chvíli dokonce pomýšlel na to, že by se mohl dostat i před Ferrari Sebastiana Vettela: "Byl to celkem přímočarý závod, obecně jsem si jel po větší část svůj vlastní závod, staral se o pneumatiky, o délku stintů atd. Nebylo to velké drama.
Když jsem pak byl čtvrtý, snažil jsem se na to hodně tlačit, abych se dostal do okna Vettela, a zřejmě jsem si pak trochu poškodil své pneumatiky. Ke konci jsem za to zaplatil, když se ke mně přibližoval Ricciardo. Ale stále mi z pneumatik něco zbývalo, abych se mu dokázal ubránit. Přesto šlo o maximum, které jsme mohli dosáhnout. Zkusili jsme všechno, abychom Vettela porazili, na což jsem hrdý," dodává Pérez.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.