Rozhodnutí Williamsu poměrně brzy zastavit vývoj letošního vozu mělo významný dopad na pokles jeho výkonnosti ve druhé části sezóny.
Zatímco stáj z Grove získala i přes výpadek v Monaku v prvních devíti závodech letošního ročníku 151 bodů, ve zbylých desíti jich nasbírala už jen 106. Tým v šampionátu konstruktérů obsadil třetí pozici s poměrně velkým náskokem 70 bodů před čtvrtým Red Bullem. Protože postavení Williamsu nikdo moc neohrožoval, brzy obrátil ve vývoji svou pozornost na sezónu 2016.
"V posledních několika podnicích nám to nešlo tak dobře, jak bychom si přáli. Zastavili jsme vývoj tohoto auta před docela dlouhou dobou, protože jsme plánovali celkem v pohodě získat třetí místo v šampionátu a protože to druhé nebylo možné," prozrazuje šéf výkonnosti Rob Smedley.
"Takže to, co přirozeně pozorujeme, je důsledek toho, že jsme auto tak dlouho nevyvíjeli. Konec sezóny byl ve srovnání s minulým rokem lehce nevýrazný. Ale loni jsme auto vyvíjeli až do posledního okamžiku. Letos jsme si pojistili třetí místo a naši pozornost přesunuli k rokům 2016 a 2017," pokračuje.
S výkonností v posledním závodě, v Abú Zabí, ale rozhodně nebyl spokojený: "Šlo o frustrující den, o opravdu bídný výsledek. Nebylo to takové, jaké to být mělo. Možná jsme se posunuli trochu dopředu vzhledem k naší kvalifikační výkonnosti, ale tím, že jsme museli bojovat s Force Indií, s Red Bully a Ferrari, kteří byli docela hodně před námi, nebylo rozhodně to, co jsme očekávali."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.