Rozhodnutí Williamsu poměrně brzy zastavit vývoj letošního vozu mělo významný dopad na pokles jeho výkonnosti ve druhé části sezóny.
Zatímco stáj z Grove získala i přes výpadek v Monaku v prvních devíti závodech letošního ročníku 151 bodů, ve zbylých desíti jich nasbírala už jen 106. Tým v šampionátu konstruktérů obsadil třetí pozici s poměrně velkým náskokem 70 bodů před čtvrtým Red Bullem. Protože postavení Williamsu nikdo moc neohrožoval, brzy obrátil ve vývoji svou pozornost na sezónu 2016.
"V posledních několika podnicích nám to nešlo tak dobře, jak bychom si přáli. Zastavili jsme vývoj tohoto auta před docela dlouhou dobou, protože jsme plánovali celkem v pohodě získat třetí místo v šampionátu a protože to druhé nebylo možné," prozrazuje šéf výkonnosti Rob Smedley.
"Takže to, co přirozeně pozorujeme, je důsledek toho, že jsme auto tak dlouho nevyvíjeli. Konec sezóny byl ve srovnání s minulým rokem lehce nevýrazný. Ale loni jsme auto vyvíjeli až do posledního okamžiku. Letos jsme si pojistili třetí místo a naši pozornost přesunuli k rokům 2016 a 2017," pokračuje.
S výkonností v posledním závodě, v Abú Zabí, ale rozhodně nebyl spokojený: "Šlo o frustrující den, o opravdu bídný výsledek. Nebylo to takové, jaké to být mělo. Možná jsme se posunuli trochu dopředu vzhledem k naší kvalifikační výkonnosti, ale tím, že jsme museli bojovat s Force Indií, s Red Bully a Ferrari, kteří byli docela hodně před námi, nebylo rozhodně to, co jsme očekávali."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.