Ron Dennis v Abú Zabí prohlásil, že by si Fernando Alonso mohl dát v roce 2016 pauzu. Podobný scénář je představitelný za předpokladu, že by McLaren-Honda nebyl opět konkurenceschopný. Tato zpráva je jako blesk z čistého nebe.
"To, co Vám mohu říci, je, že svoji kariéru [Alonso] ukončí v McLarenu," odpověděl šéf skupiny McLaren, Ron Dennis, na otázku novinářů, jestli by bylo možné, že by si Španěl vzal rok volno pokud by nový vůz britské stáje nebyl konkurenceschopný.
"Jsem otevřený všem věcem. A určité myšlenky ve mě evokují myšlenku na roční volno. Myslím, že náš motorhome je chloubou paddocku, avšak rychlost našeho vozu mu neodpovídá. Máme velkou možnost výběru pilotů. Dva z těch nejlepších máme v našich vozech," pokračuje Dennis.
"Pokud bychom potřebovali učinit nějaké rozhodnutí, pak ho učiníme společně. Ale aktuálně jsou našimi jezdci Fernando a Jenson. Věřím, že v roce 2016 budeme na správné cestě. Bylo to bolestné, ale dostali jsme se tam."
Tato informace samozřejmě ihned zavedla španělské novináře přímo za jezdcem - co se tedy stane, pokud MP4-31 nebude konkurenceschopný? "Ne, určitě nad rokem volna nepřemýšlím. Vůbec ne," říká rozhodně Fernando Alonso.
"S Ronem jsem nemluvil, takže si nemyslím, že je to pravda! Je to pořád stejné, vždy se zeptáte Rona nebo jiných jezdců na nějakou věc a já musím vždy hádat, co chtěli říct. Zeptejte se jich, co tím přesně chtěli říct.
Podle mě, pokud chtěl někoho dostat pod tlak, tak Hondu. Oni musejí odvést tu nejlepší práci. Nevím, jaký byl Ronův záměr. Všichni se chceme zlepšit, všichni chceme být konkurenceschopní. Já to chci už příští rok, to je můj cíl."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.