Ron Dennis v Abú Zabí prohlásil, že by si Fernando Alonso mohl dát v roce 2016 pauzu. Podobný scénář je představitelný za předpokladu, že by McLaren-Honda nebyl opět konkurenceschopný. Tato zpráva je jako blesk z čistého nebe.
"To, co Vám mohu říci, je, že svoji kariéru [Alonso] ukončí v McLarenu," odpověděl šéf skupiny McLaren, Ron Dennis, na otázku novinářů, jestli by bylo možné, že by si Španěl vzal rok volno pokud by nový vůz britské stáje nebyl konkurenceschopný.
"Jsem otevřený všem věcem. A určité myšlenky ve mě evokují myšlenku na roční volno. Myslím, že náš motorhome je chloubou paddocku, avšak rychlost našeho vozu mu neodpovídá. Máme velkou možnost výběru pilotů. Dva z těch nejlepších máme v našich vozech," pokračuje Dennis.
"Pokud bychom potřebovali učinit nějaké rozhodnutí, pak ho učiníme společně. Ale aktuálně jsou našimi jezdci Fernando a Jenson. Věřím, že v roce 2016 budeme na správné cestě. Bylo to bolestné, ale dostali jsme se tam."
Tato informace samozřejmě ihned zavedla španělské novináře přímo za jezdcem - co se tedy stane, pokud MP4-31 nebude konkurenceschopný? "Ne, určitě nad rokem volna nepřemýšlím. Vůbec ne," říká rozhodně Fernando Alonso.
"S Ronem jsem nemluvil, takže si nemyslím, že je to pravda! Je to pořád stejné, vždy se zeptáte Rona nebo jiných jezdců na nějakou věc a já musím vždy hádat, co chtěli říct. Zeptejte se jich, co tím přesně chtěli říct.
Podle mě, pokud chtěl někoho dostat pod tlak, tak Hondu. Oni musejí odvést tu nejlepší práci. Nevím, jaký byl Ronův záměr. Všichni se chceme zlepšit, všichni chceme být konkurenceschopní. Já to chci už příští rok, to je můj cíl."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.