Ron Dennis v Abú Zabí prohlásil, že by si Fernando Alonso mohl dát v roce 2016 pauzu. Podobný scénář je představitelný za předpokladu, že by McLaren-Honda nebyl opět konkurenceschopný. Tato zpráva je jako blesk z čistého nebe.
"To, co Vám mohu říci, je, že svoji kariéru [Alonso] ukončí v McLarenu," odpověděl šéf skupiny McLaren, Ron Dennis, na otázku novinářů, jestli by bylo možné, že by si Španěl vzal rok volno pokud by nový vůz britské stáje nebyl konkurenceschopný.
"Jsem otevřený všem věcem. A určité myšlenky ve mě evokují myšlenku na roční volno. Myslím, že náš motorhome je chloubou paddocku, avšak rychlost našeho vozu mu neodpovídá. Máme velkou možnost výběru pilotů. Dva z těch nejlepších máme v našich vozech," pokračuje Dennis.
"Pokud bychom potřebovali učinit nějaké rozhodnutí, pak ho učiníme společně. Ale aktuálně jsou našimi jezdci Fernando a Jenson. Věřím, že v roce 2016 budeme na správné cestě. Bylo to bolestné, ale dostali jsme se tam."
Tato informace samozřejmě ihned zavedla španělské novináře přímo za jezdcem - co se tedy stane, pokud MP4-31 nebude konkurenceschopný? "Ne, určitě nad rokem volna nepřemýšlím. Vůbec ne," říká rozhodně Fernando Alonso.
"S Ronem jsem nemluvil, takže si nemyslím, že je to pravda! Je to pořád stejné, vždy se zeptáte Rona nebo jiných jezdců na nějakou věc a já musím vždy hádat, co chtěli říct. Zeptejte se jich, co tím přesně chtěli říct.
Podle mě, pokud chtěl někoho dostat pod tlak, tak Hondu. Oni musejí odvést tu nejlepší práci. Nevím, jaký byl Ronův záměr. Všichni se chceme zlepšit, všichni chceme být konkurenceschopní. Já to chci už příští rok, to je můj cíl."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.