Fernando Alonso hodnotí svou sezónu u McLarenu. Byla sice náročná, ale tvrdí, že něco takového potřeboval a že se hodně naučil. Neztrácí víru v to, že McLaren bude příští rok mnohem výše. Na poražení Sauberu v Abú Zabí nemyslí.
"Těžkou sezónu jsem potřeboval""Byl to obtížný rok, očividně těžký. Po celou dobu jsme se trápili s rychlostí a spolehlivostí, takže šlo rozhodně pro nás o náročnou sezónu. Osobně si ale myslím, že to bylo zapotřebí," začíná Alonso.
"Šlo o krok vpřed v mé kariéře po dvou titulech, po pěti fantastických sezónách, kdy jsem o šampionát bojoval, ale skončil druhý. Proto jsem potřeboval novou motivaci, nový projekt, kterému můžu důvěřovat a o kterém věřím, že je jedinou cestou k tomu, jak se stát znovu šampionem.
V jedné náročné sezóně jsem se toho hodně naučil. Užívám si spolupráci s McLarneem, s Hondou, s veškerou tou japonskou disciplínou a kulturou v týmu. Zůstávám pozitivní. Jsem velmi, velmi spokojený a těším se, že příští rok pro nás bude o něco jednodušší než tento, který byl z pohledu výsledků náročný," pokračuje španělský pilot.
"Momentálně se podle mě vznáší otazník nad tím, kde se může příští rok McLaren - Honda pohybovat. V týmu panuje spousta očekávání. Myslím, že jsme po celou sezónu opravdu tvrdě pracovali, byli jsme v určitých těžkých chvílích jednotní a stále se posouvali kupředu.
Myslím, že v roce 2016 bude pro tým hlavním cílem vrátit se tam, kam jsme patřili, být konkurenceschopní a bojovat o nejvyšší příčky. Nevím, jestli to znamená boj o šampionát, nevím, jestli to znamená boj o vítězství nebo jen se občas umístit na pódiu - to se v tak komplexním sportu, jako je Formule 1, dá vždy těžko říct.
Určitě jsou před námi v této zimě určité velké výzvy. Pozoruji věci, které tým v posledních pár měsících udělal, a zdají se být velmi logické a velmi pozitivní. Věřím, že příští rok půjde o zcela odlišnou sezónu a s pokrokem jsem spokojený.
Na poražení Sauberu nemyslíMcLaren je před posledním závodem o 9 bodů za osmým Sauberem, ale tým podle Alonsa nečeká, že by se mu jej v Abú Zabí povedlo přeskočit: "Jsou o devět bodů před námi. Myslím, že jsme letos bodovali jen třikrát nebo čtyřikrát, proto získat až deset bodů v jednom závodě, v tom posledním, je trochu obtížné. Ale pokusíme se o to nejlepší."
"Pokusíme se o dobrý víkend, ale myslím si, že jsme v myslích upřeni na projekt pro příští rok a možná polovina vozů obsahuje části pro příští rok nebo také filozofii příštího ročníku. Neděláme si příliš velké starosti o to, jestli tento víkend Sauber porazíme či nikoliv," dodává Alonso.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.