Podle sportovního ředitele Pirelli, Paula Hemberyho, jeden den pro testování pneumatik zdaleka nestačí, pokud mají u svých produktů dosáhnout významného pokroku.
Po Velké ceně Abú Zabí se v úterý 1. prosince uskuteční dvanáctihodinový test pneumatik, na kterém se týmy dohodly po týdnech diskusí. Nás nejvíce mrzí, že z něj byla vyloučena média, proto vám z něj v jeho průběhu nebudeme moci poskytnout aktuální informace - shrnutí přineseme až po jeho skončení.
Nebudou moci zkoušet žádné nové díly ani jakkoliv měnit auta, pracovat se bude výlučně na pneumatikách dle programu Pirelli pro každý vůz. To byla jedna z věcí, kterou italský výrobce podmínil své setrvání v F1. Jeden den mu ale dle jejich slov trn z paty rozhodně nevytrhne.
"Abych byl upřímný, tak to ani zdaleka nestačí. Jedná se jen o jeden den, aspoň ale máme špičkové týmy a mnoho špičkových pilotů, kteří budou testovat, aby nám poskytli zpětnou vazbu pro změny, které provádíme," popisuje Hembery.
"Jde jen o jednu změnu směsi [ultra-měkkou, pozn. red.], my však zkoumáme strukturální změny, které nám poskytnou jemně odlišnou výkonnost, pokud jde o integritu. Auta zrychlují a velikost pneumatik se nemění, proto s tím neustále bojujeme," vysvětluje sportovní ředitel italského monopolního dodavatele pneumatik pro F1.
"Musíte být velmi opatrní, protože týmy jsou všechny odlišné a jeden z nich může dělat něco jinak než ostatní. Navrhli jsme produkt pro ty nejextrémnější podmínky, hodně tedy pracujeme také na hlediscích týkajících se integrity," pokračuje Hembery.
Chvála a relativita kritikyLetos jsme se sice častěji setkávali s jednozastávkovými strategiemi během závodů, než dostali zadáno, Pirelli se přesto dočkalo více chvály než kritiky: "Nejdůležitější věcí, kterou je třeba říct, je to, že lidé říkají hezké věci, o kterých se nikdy nepíše," zdůrazňuje šéf společnosti vyrábějící pneumatiky.
"A zaznamenali jsme mnohem více hezkých věcí, které byly vyřčeny, než negativních. Taková je povaha médií - zaměřují se na to špatné a nevytvářejí titulky, pokud někdo řekne něco dobrého. A tak tomu v těchto dnech není jen u motorsportu, ale téměř ve všem.
Když tedy lidé říkají, že to musí být těžké čelit kritice, tak ve skutečnosti to je relativní. Je to prostředí kompromisů. Pracujete na špici technologie s některými velmi soutěživými týmy, které tlačí na limity, proto někdy činíte rozhodnutí, která také nejsou populární. Přesto to stále poskytuje globální platformu, která nepřekonává žádná jiná forma motorsportu," dodává Hembery.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.