Podle sportovního ředitele Pirelli, Paula Hemberyho, jeden den pro testování pneumatik zdaleka nestačí, pokud mají u svých produktů dosáhnout významného pokroku.
Po Velké ceně Abú Zabí se v úterý 1. prosince uskuteční dvanáctihodinový test pneumatik, na kterém se týmy dohodly po týdnech diskusí. Nás nejvíce mrzí, že z něj byla vyloučena média, proto vám z něj v jeho průběhu nebudeme moci poskytnout aktuální informace - shrnutí přineseme až po jeho skončení.
Nebudou moci zkoušet žádné nové díly ani jakkoliv měnit auta, pracovat se bude výlučně na pneumatikách dle programu Pirelli pro každý vůz. To byla jedna z věcí, kterou italský výrobce podmínil své setrvání v F1. Jeden den mu ale dle jejich slov trn z paty rozhodně nevytrhne.
"Abych byl upřímný, tak to ani zdaleka nestačí. Jedná se jen o jeden den, aspoň ale máme špičkové týmy a mnoho špičkových pilotů, kteří budou testovat, aby nám poskytli zpětnou vazbu pro změny, které provádíme," popisuje Hembery.
"Jde jen o jednu změnu směsi [ultra-měkkou, pozn. red.], my však zkoumáme strukturální změny, které nám poskytnou jemně odlišnou výkonnost, pokud jde o integritu. Auta zrychlují a velikost pneumatik se nemění, proto s tím neustále bojujeme," vysvětluje sportovní ředitel italského monopolního dodavatele pneumatik pro F1.
"Musíte být velmi opatrní, protože týmy jsou všechny odlišné a jeden z nich může dělat něco jinak než ostatní. Navrhli jsme produkt pro ty nejextrémnější podmínky, hodně tedy pracujeme také na hlediscích týkajících se integrity," pokračuje Hembery.
Chvála a relativita kritikyLetos jsme se sice častěji setkávali s jednozastávkovými strategiemi během závodů, než dostali zadáno, Pirelli se přesto dočkalo více chvály než kritiky: "Nejdůležitější věcí, kterou je třeba říct, je to, že lidé říkají hezké věci, o kterých se nikdy nepíše," zdůrazňuje šéf společnosti vyrábějící pneumatiky.
"A zaznamenali jsme mnohem více hezkých věcí, které byly vyřčeny, než negativních. Taková je povaha médií - zaměřují se na to špatné a nevytvářejí titulky, pokud někdo řekne něco dobrého. A tak tomu v těchto dnech není jen u motorsportu, ale téměř ve všem.
Když tedy lidé říkají, že to musí být těžké čelit kritice, tak ve skutečnosti to je relativní. Je to prostředí kompromisů. Pracujete na špici technologie s některými velmi soutěživými týmy, které tlačí na limity, proto někdy činíte rozhodnutí, která také nejsou populární. Přesto to stále poskytuje globální platformu, která nepřekonává žádná jiná forma motorsportu," dodává Hembery.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.