Force India jmenuje Alfonsa Celise na pozici vývojového pilota. Mladému Mexičanovi dá šanci již za dva týdny během posezónního testu v Abú Zabí, příští rok se může těšit na účast v sedmi závodních víkendech.
Devatenáctiletý Celis, jenž závodil v GP3 a ve Formuli 3.5, bude testovat nejen v Abú Zabí a na simulátoru, ale příští rok dostane šanci v sedmi pátečních trénincích.
"Od té doby, co jsem začal závodit, jsem snil o Formuli 1, proto to je obrovská čest zahájit spolupráci s Force Indií. Jde pro mě o úžasnou příležitost poznat F1 a blíže spolupracovat s inženýry a závodními piloty. Být na dráze v Abú Zabí, to bude neuvěřitelný pocit. Půjde o nejlepší okamžik mé kariéry a já se plně soustředím na to, abych pro tým odvedl dobrou práci," uvádí šťastný mladík.
S Celisem do týmové kasy pochopitelně přibude také slušný balík peněz od jeho otce Alfonsa Celise Romera, známého obchodníka s potravinami. Ten před léty také závodil, mezi jeho největší úspěchy patří dvě vítězství v 24hodinovce Mexika.
Majitel týmu Vijay Mallya angažování nového vývojového jezdce komentuje slovy: "Rád bych Alfonsa přivítal v týmu a popřál mu úspěšný debut s námi v Abú Zabí. U našeho vývojového pilota budeme tvrdě pracovat na tom, abychom jej připravili na požadavky jízdy v F1 a poskytly mu pro tuto práci ve všech ohledech dobrý základ. Pro Alfonsa jde o fantastickou příležitost učit se od Sergia a Nica a získat cenné kilometry ve voze."
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.