Odpoledne v Brazílii Hamiltona předčí Rosberg, Alonsa zradila Honda

Nico Rosberg v Mexiku
Nico Rosberg v Mexiku, foto: Mercedes AMG F1 Team
Petr Hlawiczka 13. listopadu 2015 18:30 13. listopadu 2015 18:57
Sdílej:

INTERLAGOS - 2. TRÉNINK; Ve druhém tréninku v Brazílii byly opět nejrychlejší Stříbrné šípy, tentokrát se ale z prvního místa těšil Nico Rosberg, jenž Lewise Hamiltona předčil o 0,458 sekundy. Třetí příčku obsadil znovu Sebastian Vettel s Ferrari, jeho ztráta ale dosahovala už téměř jednu sekundu.

Jako první do odpoledního tréninku, do něhož se zapojil po ranním odpočinku už i Grosjean, vyrazil Ericsson následovaný Rossim. V Brazílii trochu zapršelo, ale piloti měli k dispozici od začátku suchou dráhu.

Bez okolků se pouštěli do měřených kol: Verstappen dosáhl času 1:15,410, postupně jej vystřídali Massa (1:15,151 min) a Vettel (1:14,906 min), jenž ve svém pokusu na rovince dosáhl 337 km/h - o 2 km/h méně než Brazilec.

Ferrari čekají během zimy další personální změny - konečně bude moci nastoupit bývalý inženýr Mercedesu Jock Clear, s nímž se dohodli minulou zimu, ale kvůli smluvním omezením může v Maranellu začít až v lednu. Na trati bude mužem číslo 2 po technickém ředitelovi Jamesovi Allisonovi.

Zároveň se již hovoří o tom, že sezóna 2016 bude poslední pro Räikkönena. Jako potenciální náhradník je zmiňován Ricciardo, ale ten se zřejmě nebude zamlouvat Vettelovi, který s ním u Red Bullu prohrál minulý rok. V hledáčku mají také Maxe Verstappena, kterého ale Horner nebude jen tak chtít pustit - navíc jej mají smluvně zajištěného až do konce roku 2017.

Po 10 min se vytáhl Rosberg s Mercedesem: 1:13,793 min a 343 km/h na rovince s aktivovaným DRS. Räikkönen je pátý, ale stěžuje si: "Nemám ve svých pneumatikách žádnou přilnavost." Teplota dráhy dosahovala 33 °C, vzduch 28 °C.

Po čtvrt hodině se před Nica posunul Hamilton: 1:13,634 min (339 km/h), Navrch měl ale pouze v prvním sektoru. Oba Mercedesy už jezdily bez S-kanálu, který si vyzkoušely v prvním tréninku. Poté začalo trochu pršet, ale podle Rosberga s tím na trati nebyly žádné problémy.

To doložil nejrychlejším kolem Bottas, kterému Williams nastavil trochu více přítlaku: na rovince dosáhl 337 km/h, v cíli z toho byl čas o hodnotě 1:13,603 min. Jako jeden z prvních ho ale dosáhl na měkké směsi pneumatik Pirelli.

Po půl hodině se objevil vážný problém u Alonsa: ze zádi jeho vozu se kouřilo, motor zněl hodně nezdravě a Španěl musel zastavit vedle dráhy. "Nemám žádný výkon," hlesl do rádia. Po vystoupení vypadal hodně naštvaně. Trénink byl proto na 8 min přerušen červenými vlajkami. Penalizaci za nový motor se vyhne, protože má ještě jeden v zásobě. Porouchaný kousek neprošetří v boxech, ale pošlou ho do továrny. Jde o motor, který používal v Austinu.

Rosberg pak na měkkých pneumatikách snadno překonal Bottase o více než 1,2 sekundy: 1:12,385. Hamilton ztrácel 0,456 s (1:12,843). Ferrari v polovině tréninku oznamuje Kimimu, že déšť může houstnout, zatímco Verstappen dostává menší smyk v pomalé zatáčce uprostřed dráhy a bez poškození pokračuje. Button odmítá pobídku k dalšímu měřenému kolu kvůli sjetým pneumatikám.

Němec upozorňuje Mercedesem na problém při řazení z dvojky na trojku, projíždí boxovou uličkou a na výjezdu si nacvičuje start. Podle týmu je ale vše v pořádku. Bottas dostává přetáčivý smyk v zatáčce č. 9 a žádá o kontrolu stability svého zadního křídla.

Räikkönen se rozčiluje kvůli opakovaným potížím se spojkou: "Stejný problém. Buď přestaneme cvičit starty, nebo to spravíme. Je to úplně to stejné."

Button má záď pokrytou zeleným flow-visem, který dobře kopíruje difuzor a bočnici křídla - zdá se, že aerodynamika vozu MP4-30 funguje velmi dobře.

Rosberg v závěru vyjíždí zcela mimo v zatáčce č. 12, pneumatiky na konci svého závodního stintu po 19. kolech má sjeté až na plátno. Teplota dráhy začala stoupat, což působilo problémy také ostatním pilotům. V rádiu bylo slyšet hlášení Buttona či Verstappena, který říkal: "Mé pneumatiky jsou mrtvé. Nezatáčím a mám velkou přetáčivost."

V samotné koncovce jsme se již žádného rychlého času či zlepšení nedočkali. Mercedesy opět skončily na čele se znatelným náskokem na Ferrari, kterému se na paty lepší Red Bull a Williams.

"Rozdíl mezi mnou a Lewisem není reprezentativní, protože si špatně nastavil motor. Obrubníky se tady hodně změnili, nemůžeme je atakovat tak, jako minulý rok. A asfalt se také hodně rozpadá," hodnotí nejrychlejší muž druhého tréninku.

 

Oficiální výsledky:

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.