INTERLAGOS - 2. TRÉNINK; Ve druhém tréninku v Brazílii byly opět nejrychlejší Stříbrné šípy, tentokrát se ale z prvního místa těšil Nico Rosberg, jenž Lewise Hamiltona předčil o 0,458 sekundy. Třetí příčku obsadil znovu Sebastian Vettel s Ferrari, jeho ztráta ale dosahovala už téměř jednu sekundu.
Jako první do odpoledního tréninku, do něhož se zapojil po ranním odpočinku už i Grosjean, vyrazil Ericsson následovaný Rossim. V Brazílii trochu zapršelo, ale piloti měli k dispozici od začátku suchou dráhu.
Bez okolků se pouštěli do měřených kol: Verstappen dosáhl času 1:15,410, postupně jej vystřídali Massa (1:15,151 min) a Vettel (1:14,906 min), jenž ve svém pokusu na rovince dosáhl 337 km/h - o 2 km/h méně než Brazilec.
Ferrari čekají během zimy další personální změny - konečně bude moci nastoupit bývalý inženýr Mercedesu Jock Clear, s nímž se dohodli minulou zimu, ale kvůli smluvním omezením může v Maranellu začít až v lednu. Na trati bude mužem číslo 2 po technickém ředitelovi Jamesovi Allisonovi.
Zároveň se již hovoří o tom, že sezóna 2016 bude poslední pro Räikkönena. Jako potenciální náhradník je zmiňován Ricciardo, ale ten se zřejmě nebude zamlouvat Vettelovi, který s ním u Red Bullu prohrál minulý rok. V hledáčku mají také Maxe Verstappena, kterého ale Horner nebude jen tak chtít pustit - navíc jej mají smluvně zajištěného až do konce roku 2017.
Po 10 min se vytáhl Rosberg s Mercedesem: 1:13,793 min a 343 km/h na rovince s aktivovaným DRS. Räikkönen je pátý, ale stěžuje si: "Nemám ve svých pneumatikách žádnou přilnavost." Teplota dráhy dosahovala 33 °C, vzduch 28 °C.
Po čtvrt hodině se před Nica posunul Hamilton: 1:13,634 min (339 km/h), Navrch měl ale pouze v prvním sektoru. Oba Mercedesy už jezdily bez S-kanálu, který si vyzkoušely v prvním tréninku. Poté začalo trochu pršet, ale podle Rosberga s tím na trati nebyly žádné problémy.
To doložil nejrychlejším kolem Bottas, kterému Williams nastavil trochu více přítlaku: na rovince dosáhl 337 km/h, v cíli z toho byl čas o hodnotě 1:13,603 min. Jako jeden z prvních ho ale dosáhl na měkké směsi pneumatik Pirelli.
Po půl hodině se objevil vážný problém u Alonsa: ze zádi jeho vozu se kouřilo, motor zněl hodně nezdravě a Španěl musel zastavit vedle dráhy. "Nemám žádný výkon," hlesl do rádia. Po vystoupení vypadal hodně naštvaně. Trénink byl proto na 8 min přerušen červenými vlajkami. Penalizaci za nový motor se vyhne, protože má ještě jeden v zásobě. Porouchaný kousek neprošetří v boxech, ale pošlou ho do továrny. Jde o motor, který používal v Austinu.
Rosberg pak na měkkých pneumatikách snadno překonal Bottase o více než 1,2 sekundy: 1:12,385. Hamilton ztrácel 0,456 s (1:12,843). Ferrari v polovině tréninku oznamuje Kimimu, že déšť může houstnout, zatímco Verstappen dostává menší smyk v pomalé zatáčce uprostřed dráhy a bez poškození pokračuje. Button odmítá pobídku k dalšímu měřenému kolu kvůli sjetým pneumatikám.
Němec upozorňuje Mercedesem na problém při řazení z dvojky na trojku, projíždí boxovou uličkou a na výjezdu si nacvičuje start. Podle týmu je ale vše v pořádku. Bottas dostává přetáčivý smyk v zatáčce č. 9 a žádá o kontrolu stability svého zadního křídla.
Räikkönen se rozčiluje kvůli opakovaným potížím se spojkou: "Stejný problém. Buď přestaneme cvičit starty, nebo to spravíme. Je to úplně to stejné."
Button má záď pokrytou zeleným flow-visem, který dobře kopíruje difuzor a bočnici křídla - zdá se, že aerodynamika vozu MP4-30 funguje velmi dobře.
Rosberg v závěru vyjíždí zcela mimo v zatáčce č. 12, pneumatiky na konci svého závodního stintu po 19. kolech má sjeté až na plátno. Teplota dráhy začala stoupat, což působilo problémy také ostatním pilotům. V rádiu bylo slyšet hlášení Buttona či Verstappena, který říkal: "Mé pneumatiky jsou mrtvé. Nezatáčím a mám velkou přetáčivost."
V samotné koncovce jsme se již žádného rychlého času či zlepšení nedočkali. Mercedesy opět skončily na čele se znatelným náskokem na Ferrari, kterému se na paty lepší Red Bull a Williams.
"Rozdíl mezi mnou a Lewisem není reprezentativní, protože si špatně nastavil motor. Obrubníky se tady hodně změnili, nemůžeme je atakovat tak, jako minulý rok. A asfalt se také hodně rozpadá," hodnotí nejrychlejší muž druhého tréninku.
Oficiální výsledky:
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.