INTERLAGOS - 2. TRÉNINK; Ve druhém tréninku v Brazílii byly opět nejrychlejší Stříbrné šípy, tentokrát se ale z prvního místa těšil Nico Rosberg, jenž Lewise Hamiltona předčil o 0,458 sekundy. Třetí příčku obsadil znovu Sebastian Vettel s Ferrari, jeho ztráta ale dosahovala už téměř jednu sekundu.
Jako první do odpoledního tréninku, do něhož se zapojil po ranním odpočinku už i Grosjean, vyrazil Ericsson následovaný Rossim. V Brazílii trochu zapršelo, ale piloti měli k dispozici od začátku suchou dráhu.
Bez okolků se pouštěli do měřených kol: Verstappen dosáhl času 1:15,410, postupně jej vystřídali Massa (1:15,151 min) a Vettel (1:14,906 min), jenž ve svém pokusu na rovince dosáhl 337 km/h - o 2 km/h méně než Brazilec.
Ferrari čekají během zimy další personální změny - konečně bude moci nastoupit bývalý inženýr Mercedesu Jock Clear, s nímž se dohodli minulou zimu, ale kvůli smluvním omezením může v Maranellu začít až v lednu. Na trati bude mužem číslo 2 po technickém ředitelovi Jamesovi Allisonovi.
Zároveň se již hovoří o tom, že sezóna 2016 bude poslední pro Räikkönena. Jako potenciální náhradník je zmiňován Ricciardo, ale ten se zřejmě nebude zamlouvat Vettelovi, který s ním u Red Bullu prohrál minulý rok. V hledáčku mají také Maxe Verstappena, kterého ale Horner nebude jen tak chtít pustit - navíc jej mají smluvně zajištěného až do konce roku 2017.
Po 10 min se vytáhl Rosberg s Mercedesem: 1:13,793 min a 343 km/h na rovince s aktivovaným DRS. Räikkönen je pátý, ale stěžuje si: "Nemám ve svých pneumatikách žádnou přilnavost." Teplota dráhy dosahovala 33 °C, vzduch 28 °C.
Po čtvrt hodině se před Nica posunul Hamilton: 1:13,634 min (339 km/h), Navrch měl ale pouze v prvním sektoru. Oba Mercedesy už jezdily bez S-kanálu, který si vyzkoušely v prvním tréninku. Poté začalo trochu pršet, ale podle Rosberga s tím na trati nebyly žádné problémy.
To doložil nejrychlejším kolem Bottas, kterému Williams nastavil trochu více přítlaku: na rovince dosáhl 337 km/h, v cíli z toho byl čas o hodnotě 1:13,603 min. Jako jeden z prvních ho ale dosáhl na měkké směsi pneumatik Pirelli.
Po půl hodině se objevil vážný problém u Alonsa: ze zádi jeho vozu se kouřilo, motor zněl hodně nezdravě a Španěl musel zastavit vedle dráhy. "Nemám žádný výkon," hlesl do rádia. Po vystoupení vypadal hodně naštvaně. Trénink byl proto na 8 min přerušen červenými vlajkami. Penalizaci za nový motor se vyhne, protože má ještě jeden v zásobě. Porouchaný kousek neprošetří v boxech, ale pošlou ho do továrny. Jde o motor, který používal v Austinu.
Rosberg pak na měkkých pneumatikách snadno překonal Bottase o více než 1,2 sekundy: 1:12,385. Hamilton ztrácel 0,456 s (1:12,843). Ferrari v polovině tréninku oznamuje Kimimu, že déšť může houstnout, zatímco Verstappen dostává menší smyk v pomalé zatáčce uprostřed dráhy a bez poškození pokračuje. Button odmítá pobídku k dalšímu měřenému kolu kvůli sjetým pneumatikám.
Němec upozorňuje Mercedesem na problém při řazení z dvojky na trojku, projíždí boxovou uličkou a na výjezdu si nacvičuje start. Podle týmu je ale vše v pořádku. Bottas dostává přetáčivý smyk v zatáčce č. 9 a žádá o kontrolu stability svého zadního křídla.
Räikkönen se rozčiluje kvůli opakovaným potížím se spojkou: "Stejný problém. Buď přestaneme cvičit starty, nebo to spravíme. Je to úplně to stejné."
Button má záď pokrytou zeleným flow-visem, který dobře kopíruje difuzor a bočnici křídla - zdá se, že aerodynamika vozu MP4-30 funguje velmi dobře.
Rosberg v závěru vyjíždí zcela mimo v zatáčce č. 12, pneumatiky na konci svého závodního stintu po 19. kolech má sjeté až na plátno. Teplota dráhy začala stoupat, což působilo problémy také ostatním pilotům. V rádiu bylo slyšet hlášení Buttona či Verstappena, který říkal: "Mé pneumatiky jsou mrtvé. Nezatáčím a mám velkou přetáčivost."
V samotné koncovce jsme se již žádného rychlého času či zlepšení nedočkali. Mercedesy opět skončily na čele se znatelným náskokem na Ferrari, kterému se na paty lepší Red Bull a Williams.
"Rozdíl mezi mnou a Lewisem není reprezentativní, protože si špatně nastavil motor. Obrubníky se tady hodně změnili, nemůžeme je atakovat tak, jako minulý rok. A asfalt se také hodně rozpadá," hodnotí nejrychlejší muž druhého tréninku.
Oficiální výsledky:
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.