INTERLAGOS - 2. TRÉNINK; Ve druhém tréninku v Brazílii byly opět nejrychlejší Stříbrné šípy, tentokrát se ale z prvního místa těšil Nico Rosberg, jenž Lewise Hamiltona předčil o 0,458 sekundy. Třetí příčku obsadil znovu Sebastian Vettel s Ferrari, jeho ztráta ale dosahovala už téměř jednu sekundu.
Jako první do odpoledního tréninku, do něhož se zapojil po ranním odpočinku už i Grosjean, vyrazil Ericsson následovaný Rossim. V Brazílii trochu zapršelo, ale piloti měli k dispozici od začátku suchou dráhu.
Bez okolků se pouštěli do měřených kol: Verstappen dosáhl času 1:15,410, postupně jej vystřídali Massa (1:15,151 min) a Vettel (1:14,906 min), jenž ve svém pokusu na rovince dosáhl 337 km/h - o 2 km/h méně než Brazilec.
Ferrari čekají během zimy další personální změny - konečně bude moci nastoupit bývalý inženýr Mercedesu Jock Clear, s nímž se dohodli minulou zimu, ale kvůli smluvním omezením může v Maranellu začít až v lednu. Na trati bude mužem číslo 2 po technickém ředitelovi Jamesovi Allisonovi.
Zároveň se již hovoří o tom, že sezóna 2016 bude poslední pro Räikkönena. Jako potenciální náhradník je zmiňován Ricciardo, ale ten se zřejmě nebude zamlouvat Vettelovi, který s ním u Red Bullu prohrál minulý rok. V hledáčku mají také Maxe Verstappena, kterého ale Horner nebude jen tak chtít pustit - navíc jej mají smluvně zajištěného až do konce roku 2017.
Po 10 min se vytáhl Rosberg s Mercedesem: 1:13,793 min a 343 km/h na rovince s aktivovaným DRS. Räikkönen je pátý, ale stěžuje si: "Nemám ve svých pneumatikách žádnou přilnavost." Teplota dráhy dosahovala 33 °C, vzduch 28 °C.
Po čtvrt hodině se před Nica posunul Hamilton: 1:13,634 min (339 km/h), Navrch měl ale pouze v prvním sektoru. Oba Mercedesy už jezdily bez S-kanálu, který si vyzkoušely v prvním tréninku. Poté začalo trochu pršet, ale podle Rosberga s tím na trati nebyly žádné problémy.
To doložil nejrychlejším kolem Bottas, kterému Williams nastavil trochu více přítlaku: na rovince dosáhl 337 km/h, v cíli z toho byl čas o hodnotě 1:13,603 min. Jako jeden z prvních ho ale dosáhl na měkké směsi pneumatik Pirelli.
Po půl hodině se objevil vážný problém u Alonsa: ze zádi jeho vozu se kouřilo, motor zněl hodně nezdravě a Španěl musel zastavit vedle dráhy. "Nemám žádný výkon," hlesl do rádia. Po vystoupení vypadal hodně naštvaně. Trénink byl proto na 8 min přerušen červenými vlajkami. Penalizaci za nový motor se vyhne, protože má ještě jeden v zásobě. Porouchaný kousek neprošetří v boxech, ale pošlou ho do továrny. Jde o motor, který používal v Austinu.
Rosberg pak na měkkých pneumatikách snadno překonal Bottase o více než 1,2 sekundy: 1:12,385. Hamilton ztrácel 0,456 s (1:12,843). Ferrari v polovině tréninku oznamuje Kimimu, že déšť může houstnout, zatímco Verstappen dostává menší smyk v pomalé zatáčce uprostřed dráhy a bez poškození pokračuje. Button odmítá pobídku k dalšímu měřenému kolu kvůli sjetým pneumatikám.
Němec upozorňuje Mercedesem na problém při řazení z dvojky na trojku, projíždí boxovou uličkou a na výjezdu si nacvičuje start. Podle týmu je ale vše v pořádku. Bottas dostává přetáčivý smyk v zatáčce č. 9 a žádá o kontrolu stability svého zadního křídla.
Räikkönen se rozčiluje kvůli opakovaným potížím se spojkou: "Stejný problém. Buď přestaneme cvičit starty, nebo to spravíme. Je to úplně to stejné."
Button má záď pokrytou zeleným flow-visem, který dobře kopíruje difuzor a bočnici křídla - zdá se, že aerodynamika vozu MP4-30 funguje velmi dobře.
Rosberg v závěru vyjíždí zcela mimo v zatáčce č. 12, pneumatiky na konci svého závodního stintu po 19. kolech má sjeté až na plátno. Teplota dráhy začala stoupat, což působilo problémy také ostatním pilotům. V rádiu bylo slyšet hlášení Buttona či Verstappena, který říkal: "Mé pneumatiky jsou mrtvé. Nezatáčím a mám velkou přetáčivost."
V samotné koncovce jsme se již žádného rychlého času či zlepšení nedočkali. Mercedesy opět skončily na čele se znatelným náskokem na Ferrari, kterému se na paty lepší Red Bull a Williams.
"Rozdíl mezi mnou a Lewisem není reprezentativní, protože si špatně nastavil motor. Obrubníky se tady hodně změnili, nemůžeme je atakovat tak, jako minulý rok. A asfalt se také hodně rozpadá," hodnotí nejrychlejší muž druhého tréninku.
Oficiální výsledky:
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.