McLaren by podle Fernanda Alonsa neměl cítit žádnou povinnost poskytnout Red Bullu motory Honda. A uznává, že on sám musí příští rok své výkony zlepšit.
Red Bull při hledání svého motorového partnera pro sezónu 2016 oslovil i Hondu, šéf McLarenu Ron Dennis ale využil svého veta a jednání zarazil. Rakouský tým proto zřejmě zůstane s Renaultem, i když s ním smlouvu předčasně zrušil.
Red Bull není náš problém, rok staré motory by stejně nechtělMcLaren by podle Alonsa ale neměl cítit žádné výčitky svědomí, pokud by Red Bull odmítl poskytnout motory a on musel skončit: "Nemyslím si, že by se toho McLaren či Honda měli účastnit. Jde o problém Red Bullu, sami se ocitli v takové situaci."
"Očividně pro příští rok nechtějí letošní motor Ferrari, takže by zřejmě nechtěli ani letošní motor Hondy pro příští rok. Je to jejich problém, ne náš," pokračuje Alonso.
Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz minulý týden zařadil Hondu s Renaultem do kategorie nekonkurenceschopných. Stáli by o zákazníka, který jim dělá takovou reklamu? Velmi sice usiloval o aktuální specifikaci motoru Mercedes nebo Ferrari, ti mu ale své nejlepší zbraně nedají.
"My jsme jako tým spokojeni s prací, kterou jsme odvedli, a se začátkem tohoto nového projektu, návratem partnerství McLaren - Honda. Navzájem si hodně pomáháme - McLaren pomáhá hodně Hondě, ta hodně pomáhá mu," uvádí Španěl.
Nefér vůči McLarenuI když by japonská automobilka mohla z druhého zákazníka těžit, podle něj by to bylo nefér, aby jiný tým sklizel plody z tvrdé práce McLarenu s Hondou na zlepšení pohonných jednotek.
"V těžkých okamžicích byl tým velmi jednotný, i když se občas tu a tam objevily zvěsti o určitém napětí. Samozřejmě, že se trochu napětí zažíváte ve srovnání s tím, co by mohlo být, když jste poslední nebo vypadnete v Q1.
Jsem velmi hrdý na naši letošní práci a jak fungovala interakce dvou společností a kultur - byla mnohem lepší, než si kdokoliv dokáže představit. Poskytnout teď motory jinému týmu - a veškeré vědomosti, které jsme dali dohromady - by bylo asi trochu nefér [vůči McLarenu]," domnívá se Alonso.
Alonso: Své výkony musím zlepšitUznává také, že i on sám musí zlepšit své výkony: "Tu a tam jsem zajel pár dobrých kol. Vzpomínám si na Japonsko, durhou kvalifikaci. Myslím, že to kolo bylo na limitu. Celý Austin se jel za obtížných podmínek - mokro, sucho, suché pneumatiky na mokré trati atd. Tam jsem si s autem věřil a mohl jsem na to tlačit.
Kromě těchto dvou okamžiků si nemyslím, že bych měl tu nejlepší sezónu. Rozhodně se musím příští rok zlepšit. Když jezdíte na čele a máte více motivace, tak to samozřejmě hodně pomáhá. Řekněme, že jsem v pohotovostním režimu, v ekonomickém módu. Příští rok budu mít více energie," slibuje španělský pilot McLarenu.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.