Návrhář závodních tratí Hermann Tilke přiznává, že jej vysoké rychlosti v Mexiku překvapily. Nečekal, že překonají italskou Monzu.
Hned první trénink na zrekonstruovaném okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez potvrdil původní odhady týmů o tom, že bychom se mohli dočkat vyšších maximálních rychlostí než v Monze: Hamilton se dlouhou rovinkou řítil 362,3 km/h.
Na druhý den v kvalifikaci jej překonal Felipe Massa, když v její první části zaznamenal 364,3 km/h, což bylo téměř o 10 km/h více než v Monze, kde letos Sergio Pérez dosáhl 354,6 km/h. V závodě tam o den později Räikkönen předvedl 358,3 km/h, zatímco minulou v neděli v Mexiku jel Maldonado až 366,4 km/h. Závodní rekord - 370,1 km/h - vytvořený Räikkönenem na Monze v roce 2005 ale odolal.
"Ne, tohle jsem nečekal. Propočty byly nižší. Jde o opravdu skvělou rychlost. Je velmi vysoká, je to něco velmi zajímavého," přiznává pro Motorsport německý architekt, který měl na starosti úpravu mexického okruhu.
Vysoké rychlosti na rovince kontrastovaly s pomalými částmi, kde Tilke navrhnul o něco prudší zatáčky, než zde byly kdysi: "Rychlosti v sektoru 2 a 3 naplnily očekávání. Chtěli jsme udělat pomalé zatáčky, aby si fanoušci mohli vychutnat akci a aby vytvářely vzrušení. Máme také některé velmi rychlé části a myslím si, že na této trati máme velmi dobrou kombinaci."
Atmosféra, ktera v Mexiku panovala, mu přinesla ještě větší zadostiučinění z práce, kterou na úpravě okruhu odvedl: "Jsem hrdý na to, že jsem členem týmu, který to umožnil. Mám slzy v očích. Je to velmi emotivní vidět celé to dílo a odezvu veřejnosti."
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.