Návrhář závodních tratí Hermann Tilke přiznává, že jej vysoké rychlosti v Mexiku překvapily. Nečekal, že překonají italskou Monzu.
Hned první trénink na zrekonstruovaném okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez potvrdil původní odhady týmů o tom, že bychom se mohli dočkat vyšších maximálních rychlostí než v Monze: Hamilton se dlouhou rovinkou řítil 362,3 km/h.
Na druhý den v kvalifikaci jej překonal Felipe Massa, když v její první části zaznamenal 364,3 km/h, což bylo téměř o 10 km/h více než v Monze, kde letos Sergio Pérez dosáhl 354,6 km/h. V závodě tam o den později Räikkönen předvedl 358,3 km/h, zatímco minulou v neděli v Mexiku jel Maldonado až 366,4 km/h. Závodní rekord - 370,1 km/h - vytvořený Räikkönenem na Monze v roce 2005 ale odolal.
"Ne, tohle jsem nečekal. Propočty byly nižší. Jde o opravdu skvělou rychlost. Je velmi vysoká, je to něco velmi zajímavého," přiznává pro Motorsport německý architekt, který měl na starosti úpravu mexického okruhu.
Vysoké rychlosti na rovince kontrastovaly s pomalými částmi, kde Tilke navrhnul o něco prudší zatáčky, než zde byly kdysi: "Rychlosti v sektoru 2 a 3 naplnily očekávání. Chtěli jsme udělat pomalé zatáčky, aby si fanoušci mohli vychutnat akci a aby vytvářely vzrušení. Máme také některé velmi rychlé části a myslím si, že na této trati máme velmi dobrou kombinaci."
Atmosféra, ktera v Mexiku panovala, mu přinesla ještě větší zadostiučinění z práce, kterou na úpravě okruhu odvedl: "Jsem hrdý na to, že jsem členem týmu, který to umožnil. Mám slzy v očích. Je to velmi emotivní vidět celé to dílo a odezvu veřejnosti."
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.