MEXIKO - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak si vedly týmy při zastávkách v boxech a jaké strategie naordinovaly svým pilotům pro Velkou cenu Mexika 2015?
Absolutně nejrychlejší zastávku mexického závodu jsme mohli vidět v 35. kole, kdy do boxů Ferrari zamířil ke své druhé výměně pneumatik Vettel. Zdržel se u nich jen 2,3 sekundy. Při té první hned v úvodním kole musel čekat, až kolem projede Alonso, jemuž selhal motor už po třech zatáčkách.
Výborně dnes pracovali také mechanici Mercedesu, kteří všechny čtyři zastávky svých jezdců zvládli v rozmezí 2,4 - 2,6 sekund. Skvělá a konzistentní práce, o desetinku méně čekal vítěz závodu Rosberg.
Všechny čtyři zastávky stihl také Red Bull, kterému první výměny pneumatik trvaly 2,6 a druhé 2,7 sekundy. Po jedné zastávce do tří vteřin předvedlo už jen Toro Rosso (Verstappen - 2,8 s) a Lotus (Grosjean - 2,9 s).
Do závodu startovalo 17 pilotů na měkkých pneumatikách, jen tři se rozhodli pro středně-tvrdé: Alonso, Button a Räikkönen.
S jedinou zastávkou si vystačil pouze Pérez, strategii dvou zastávek jelo 14 pilotů, třikrát do boxů zamířila trojice Ericsson, Nasr a Sainz.
Nejdelší stint na měkké směsi předvedl Hamilton - 28 z celkových 71 kol představovalo 39,4 % závodu. Pérez na středně-tvrdé směsi ve svém druhém stintu zvládl dokonce 53 kol, tj. 74,6 % z celkové vzdálenosti Velké ceny Mexika.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.