Force India se příští rok přejmenuje - nově ponese jméno automobilky Aston Martin. Tým navíc možná získá dalšího zajímavého partnera, společnost Johnnie Walker.
Force India se příští rok představí v kompletně novém. Stáj indického obchodníka, Vijaye Mallyai, totiž měla uzavřít smlouvu s automobilkou Aston Martin. Díky tomu by mělo dojít ke změně jména a také barev (na modro-zlaté).
Finanční rozvahu týmu by také měl podpořit příchod nového významného sponzora - společnosti Johnnie Walker. Jednání jsou už v pokročilé fázi. "Je předčasné o tom zatím ještě mluvit," řekl Vijay Mallya serveru 'motorsport-total.com', který informaci přinesl. "Ale jednáme. Nic není rozhodnuto ani podepsáno."
Ale: "Pokud zítra příjde někdo s dobrým balíkem peněz s tím, že chce sponzorovat tým, tak jsem připraven změnit jméno. Pokud bude chtít nějaká značka koupit celý tým, pak se podívám na to, jak to týmu pomůže." Je jasné, že značka formátu Aston Martin by stáji mohla hodně pomoci se posunout ještě víc dopředu, také sponzorské peníze od Johnnieho Walkera by pomohly.
O změnu jména týmu musí Force India požádat vlastníka komerčních práv na Formuli 1. To by ale mělo být čistou formalitou. Pro Aston Martin by to byl po epizodní prezentací v F1 v letech 1959 a 1960 návrat do královny motorsportu. V minulosti již značka rokovala o možné spolupráci s Red Bullem a Williamsem. Teď byl ale měla být partnerem Force India.
Aston Martin by se tak de facto stal hlavním sponzorem, avšak s právem na využití know-how z F1 ve svých silničních vozech. Naopak sportovní tým by naoplátku mohl těžit z infrastruktury výrobce aut. Mercedes, který je 5% akcionářem této britské značky, s myšlenkou již prý souhlasil a bude týmu ze Silverstone i nadále dodávat pohonné jednotky.
Celá věc tedy vypadá velice pozitivně, my však jen dodejme, že Aston Martin v posledních letech zrovna kdovíjak neprosperuje a F1 není zrovna levným špásem.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.