Force India se příští rok přejmenuje - nově ponese jméno automobilky Aston Martin. Tým navíc možná získá dalšího zajímavého partnera, společnost Johnnie Walker.
Force India se příští rok představí v kompletně novém. Stáj indického obchodníka, Vijaye Mallyai, totiž měla uzavřít smlouvu s automobilkou Aston Martin. Díky tomu by mělo dojít ke změně jména a také barev (na modro-zlaté).
Finanční rozvahu týmu by také měl podpořit příchod nového významného sponzora - společnosti Johnnie Walker. Jednání jsou už v pokročilé fázi. "Je předčasné o tom zatím ještě mluvit," řekl Vijay Mallya serveru 'motorsport-total.com', který informaci přinesl. "Ale jednáme. Nic není rozhodnuto ani podepsáno."
Ale: "Pokud zítra příjde někdo s dobrým balíkem peněz s tím, že chce sponzorovat tým, tak jsem připraven změnit jméno. Pokud bude chtít nějaká značka koupit celý tým, pak se podívám na to, jak to týmu pomůže." Je jasné, že značka formátu Aston Martin by stáji mohla hodně pomoci se posunout ještě víc dopředu, také sponzorské peníze od Johnnieho Walkera by pomohly.
O změnu jména týmu musí Force India požádat vlastníka komerčních práv na Formuli 1. To by ale mělo být čistou formalitou. Pro Aston Martin by to byl po epizodní prezentací v F1 v letech 1959 a 1960 návrat do královny motorsportu. V minulosti již značka rokovala o možné spolupráci s Red Bullem a Williamsem. Teď byl ale měla být partnerem Force India.
Aston Martin by se tak de facto stal hlavním sponzorem, avšak s právem na využití know-how z F1 ve svých silničních vozech. Naopak sportovní tým by naoplátku mohl těžit z infrastruktury výrobce aut. Mercedes, který je 5% akcionářem této britské značky, s myšlenkou již prý souhlasil a bude týmu ze Silverstone i nadále dodávat pohonné jednotky.
Celá věc tedy vypadá velice pozitivně, my však jen dodejme, že Aston Martin v posledních letech zrovna kdovíjak neprosperuje a F1 není zrovna levným špásem.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.