Okolo texaského Austinu se prohání jeden z nejsilnějších hurikánů v dějinách. Díky tomu se očekávají i další problémy v průběhu závodního víkendu.
Podle různých meteorologických předpovědí to vypadá, že celý dnešní den bude na Okruhu Amerik pršet, a to opravdu hodně. Problémem nemusí být ani samotná voda na trati, ale například i blesky v okolí, které znemožňují práci traťových komisařů.
Situace je tak vážná, že se hledá jiný termín pro dnešní kvalifikaci. První z možností je posunutí 3. tréninku i kvalifikace na čas o hodinu dříve, kdy by podmínky na trati mohly být aspoň o trošku lepší. To je s otazníkem, protože podle předpovědí bude pršet intenzivně celý den.
Pokud se počasí dnes neumoudří, kvalifikace by se mohla odjet i zítra ráno, jak jsme naposledy mohli vidět před několika lety v japonské Suzuce. Problémem je, že ani na zítřejší ráno není předpovídáno zásadně lepší počasí, takže se můžeme dočkat i toho, že kvalifikace vůbec neproběhne, co potom?
V takovém případě má ředitel závodu několik možností - použít výsledky jednoho z tréninků, použít pořadí z šampionátu a také možnost, že by se piloti mohli seřadit na startu dle svého startovního čísla. To je sice nepravděpodobné, ale zajímavě by to zamíchalo startovním roštem.
Aktualizace (16:00): V Austinu stále víc a víc prší, snad všichni, kdo jsou na místě, radí, aby fanoušci nejezdili na okruh. Silnice jsou podle všeho zatím ještě sjízdné, ale už jen doprava na okruh je nebezpečná. Vše vystihuje prohlášení Okruhu Amerik - brány okruhu se pro fanoušky otevřou až v poledne místního času. To je v 19:00 našeho času.
To je hodinu před začátkem kvalifikace. Z tohoto prohlášení je zřejmé, že se nedočkáme 3. tréninku. Pokud se však situace ohledně počasí neustálí, zřejmě se nedočkáme ani kvalifikace, další informace se dozvíme později. Zůstaňte naladěni.
Aktualizace (19:00): V Austinu se po mírnějším dešti, kdy se mohl uskutečnit 3. trénink, počasí zase zhoršilo. Podle posledních informací to vypadá, že se o osudu kvalifikace rozhodne 19:50 našeho času, tedy 10 minut před plánovaným začátkem kvalifikace.
Aktualizace (19:45): FIA potvrdila, že se začátek kvalifikace odsouvá na 20:30 našeho času!
Aktualizace (20:05): Počasí se v Austinu vůbec nelepší, není to jen o dešti, ale začal foukat i silný vítr. Traťoví komisaři se pokouší aspoň trošku upravit trať, ale proti takovému dešti nemají šanci. Mechanici jsou v boxech a věčinou mají dobrou náladu. Stále čekáme na další informace.
Aktualizace (20:25): Začátek kvalifikace se odkládá na 21:00 našeho času.
Aktualizace (20:45): Momentálně nejzajímavějším děním na trati je breakdance jednoho mechanika Force Indie v boxové uličce.
Aktualizace (20:50): Začátek kvalifikace se znova odsouvá o půl hodiny - na 21:30 našeho času.
Aktualizace (21:15): I kdyby se počasí umoudřilo, Charlie Whiting vozy nepustí ještě půl hodiny na trať, protože ta by ještě potřebovala uschnout.
Aktualizace (21:20): Další odsun na 22:00.
Aktualizace (21:55): Začátek kvalifikace odložen na 22:30.
Aktualizace (22:15): Pokud se do 23:00 nezlepší podmínky na trati, kvalifikace bude přesunuta na zítřejší ráno.
Aktualizace (22:30): V případě, že se kvalifikace odloží na zítřek, začne v 09:00 místního času, což je diky změně času až v 15:00 našeho času.
Aktualizace (23:00): Kvalifikace se nakonec posunula na zítřejší den, stane se tak v 15:00 našeho času.
Aktualizace (14:20): Charlie Whiting řekl, že pokud kvalifikace kvůli počasí nezačne do 16:00 našeho času, nebude se vůbec konat. V takovém případě se bude startovat podle časů ze 3. tréninku.
Aktualizace (14:50): Počasí v Austinu vypadá lépe než včera, i přestože stále prší. Podle informací meteorologů by déšť měl pokračovat i přes kvalifikaci, i když v menší intenzitě než včera. Před závodem by ještě mohlo sprchnout a při závodě by již pršet nemuselo.
Aktualizace (16:00): Podle předpovědi by mělo pršet do začátku závodu, déšť by měl být lehčího charakteru. Poté by se trvalejší srážky neměly objevit.
Aktualizace (16:20): Předpověď se stále mění, déšť by se mohl protáhnout i na závod. Pokud bude mít stejnou intenzitu jako v kvalifikaci, zřejmě se dočkáme startu za safety carem, případně odložení startu.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.