AUSTIN - 2. TRÉNINK; Odpolední trénink v USA byl kvůli zrušený. Traťoví komisaři kvůli blízkosti blesků nemohli na dráze pracovat, po hodině čekání by pak už stejně nemohla létat lékařská helikoptéra.
Pršet v 21 hod našeho času na okruhu teprve začíná, ale kvůli špatnému počasí nemohou pracovat traťoví komisaři a vozy nemohou na trať.
V posledních dvou závodech toho týmy tedy v trénincích moc neujedou. V Rusku v prvním tréninku unikla na trať nafta, ve druhém hustě pršelo a ten třetí byl zkrácen po nehodě Sainze. Dnes v Austinu dopoledne také pršelo, týmy ale ujely alespoň několik kol na přechodných pneumatikách a pneumatikách do deště.
Šéf Red Bull Christian Horner dnes nepopřel to, že jednají s Hondou o dodávkách motorů: "Hodně se spekuluje. Naší práci je hovořit se všemi." Cokoliv bližšího ale odmítl komentovat. K nové specifikaci Renaultu, na kterou bylo vyčerpáno 11 žetonů, zmínil jen to, že by s ním rádi jezdili v Brazílii: "Chtějí ještě odvést trochu více práce na spolehlivosti."
Valtteri Bottas v televizním rozhovoru uvádí: "Momentálně můžeme jen čekat, v takových podmínkách se nedá jezdit. Taky jsme už nějaké mokré pneumatiky použili a něco si musíme nechat i na zítra."
FIA nám mezitím potvrdila 10 trestných míst pro Räikkönena s Vettelem a 20 trestných míst pro Stevense za nasazení pátých motorů, v případě Manoru poháněného Ferrari šlo ještě o páté turbo, MGU-H a MGU-K.
Vettel k současné situaci říká: "Pokud to bude vypadat takto, tak dneska jezdit nemůžeme. Doufám, že zítra to bude lepší, ale předpověď nevypadá vůbec dobře. Je to škoda pro lidi na tribunách."
V 21:30 navštěvuje ředitelství závodu Ecclestone. Ani to nezabírá, pršet stále nepřestává. Přemýšlejí už kvůli předpovědi o případném přeložení kvalifikace na sobotu?
Ecclestone v rozhovoru pro Sky TV uvádí: "Pochybuji, že kdybychom to spustili, že by někdo vyjel. Na dráze stejně nejsou žádní maršálové. Druhý trénink zřejmě zrušíme. Je mi líto veřejnosti, která se přijela podívat na závodění."
S úsměvem pak pokračuje: "Pokud bude pršet, tak tady Lewis třetí titul nezíská. Můj zavlažovací systém, jak vidíte, funguje." Na otázku, zda F1 do svého kalendáře nepřidá další závod v Americe, odpovídá: "Jednáme o tom, možná zamířime do Kalifornie. Nepůjde ale o Long Beach."
@HondaRacingF1 Perhaps, but ours is yellow... #MyBoatsBetterThanYourBoat #NerrNerr ;) #F1 #USGP #FP2 pic.twitter.com/ni3YioKdaL
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) October 23, 2015Týmy se na Twitteru s nadsázkou předhánějí v tom, kdo je lépe vybavený pro Austin
Ředitelství závodu ve 21:57 hod rozhodlo, že druhý trénink definitivně ruší. Zdůvodňuje to tím, že by "v následujících dvou hodinách nemohla vzlétnout lékařská helikoptéra," nebyly by tak zajištěny bezpečné podmínky.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.