AUSTIN - 2. TRÉNINK; Odpolední trénink v USA byl kvůli zrušený. Traťoví komisaři kvůli blízkosti blesků nemohli na dráze pracovat, po hodině čekání by pak už stejně nemohla létat lékařská helikoptéra.
Pršet v 21 hod našeho času na okruhu teprve začíná, ale kvůli špatnému počasí nemohou pracovat traťoví komisaři a vozy nemohou na trať.
V posledních dvou závodech toho týmy tedy v trénincích moc neujedou. V Rusku v prvním tréninku unikla na trať nafta, ve druhém hustě pršelo a ten třetí byl zkrácen po nehodě Sainze. Dnes v Austinu dopoledne také pršelo, týmy ale ujely alespoň několik kol na přechodných pneumatikách a pneumatikách do deště.
Šéf Red Bull Christian Horner dnes nepopřel to, že jednají s Hondou o dodávkách motorů: "Hodně se spekuluje. Naší práci je hovořit se všemi." Cokoliv bližšího ale odmítl komentovat. K nové specifikaci Renaultu, na kterou bylo vyčerpáno 11 žetonů, zmínil jen to, že by s ním rádi jezdili v Brazílii: "Chtějí ještě odvést trochu více práce na spolehlivosti."
Valtteri Bottas v televizním rozhovoru uvádí: "Momentálně můžeme jen čekat, v takových podmínkách se nedá jezdit. Taky jsme už nějaké mokré pneumatiky použili a něco si musíme nechat i na zítra."
FIA nám mezitím potvrdila 10 trestných míst pro Räikkönena s Vettelem a 20 trestných míst pro Stevense za nasazení pátých motorů, v případě Manoru poháněného Ferrari šlo ještě o páté turbo, MGU-H a MGU-K.
Vettel k současné situaci říká: "Pokud to bude vypadat takto, tak dneska jezdit nemůžeme. Doufám, že zítra to bude lepší, ale předpověď nevypadá vůbec dobře. Je to škoda pro lidi na tribunách."
V 21:30 navštěvuje ředitelství závodu Ecclestone. Ani to nezabírá, pršet stále nepřestává. Přemýšlejí už kvůli předpovědi o případném přeložení kvalifikace na sobotu?
Ecclestone v rozhovoru pro Sky TV uvádí: "Pochybuji, že kdybychom to spustili, že by někdo vyjel. Na dráze stejně nejsou žádní maršálové. Druhý trénink zřejmě zrušíme. Je mi líto veřejnosti, která se přijela podívat na závodění."
S úsměvem pak pokračuje: "Pokud bude pršet, tak tady Lewis třetí titul nezíská. Můj zavlažovací systém, jak vidíte, funguje." Na otázku, zda F1 do svého kalendáře nepřidá další závod v Americe, odpovídá: "Jednáme o tom, možná zamířime do Kalifornie. Nepůjde ale o Long Beach."
@HondaRacingF1 Perhaps, but ours is yellow... #MyBoatsBetterThanYourBoat #NerrNerr ;) #F1 #USGP #FP2 pic.twitter.com/ni3YioKdaL
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) October 23, 2015Týmy se na Twitteru s nadsázkou předhánějí v tom, kdo je lépe vybavený pro Austin
Ředitelství závodu ve 21:57 hod rozhodlo, že druhý trénink definitivně ruší. Zdůvodňuje to tím, že by "v následujících dvou hodinách nemohla vzlétnout lékařská helikoptéra," nebyly by tak zajištěny bezpečné podmínky.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.