AUSTIN - 2. TRÉNINK; Odpolední trénink v USA byl kvůli zrušený. Traťoví komisaři kvůli blízkosti blesků nemohli na dráze pracovat, po hodině čekání by pak už stejně nemohla létat lékařská helikoptéra.
Pršet v 21 hod našeho času na okruhu teprve začíná, ale kvůli špatnému počasí nemohou pracovat traťoví komisaři a vozy nemohou na trať.
V posledních dvou závodech toho týmy tedy v trénincích moc neujedou. V Rusku v prvním tréninku unikla na trať nafta, ve druhém hustě pršelo a ten třetí byl zkrácen po nehodě Sainze. Dnes v Austinu dopoledne také pršelo, týmy ale ujely alespoň několik kol na přechodných pneumatikách a pneumatikách do deště.
Šéf Red Bull Christian Horner dnes nepopřel to, že jednají s Hondou o dodávkách motorů: "Hodně se spekuluje. Naší práci je hovořit se všemi." Cokoliv bližšího ale odmítl komentovat. K nové specifikaci Renaultu, na kterou bylo vyčerpáno 11 žetonů, zmínil jen to, že by s ním rádi jezdili v Brazílii: "Chtějí ještě odvést trochu více práce na spolehlivosti."
Valtteri Bottas v televizním rozhovoru uvádí: "Momentálně můžeme jen čekat, v takových podmínkách se nedá jezdit. Taky jsme už nějaké mokré pneumatiky použili a něco si musíme nechat i na zítra."
FIA nám mezitím potvrdila 10 trestných míst pro Räikkönena s Vettelem a 20 trestných míst pro Stevense za nasazení pátých motorů, v případě Manoru poháněného Ferrari šlo ještě o páté turbo, MGU-H a MGU-K.
Vettel k současné situaci říká: "Pokud to bude vypadat takto, tak dneska jezdit nemůžeme. Doufám, že zítra to bude lepší, ale předpověď nevypadá vůbec dobře. Je to škoda pro lidi na tribunách."
V 21:30 navštěvuje ředitelství závodu Ecclestone. Ani to nezabírá, pršet stále nepřestává. Přemýšlejí už kvůli předpovědi o případném přeložení kvalifikace na sobotu?
Ecclestone v rozhovoru pro Sky TV uvádí: "Pochybuji, že kdybychom to spustili, že by někdo vyjel. Na dráze stejně nejsou žádní maršálové. Druhý trénink zřejmě zrušíme. Je mi líto veřejnosti, která se přijela podívat na závodění."
S úsměvem pak pokračuje: "Pokud bude pršet, tak tady Lewis třetí titul nezíská. Můj zavlažovací systém, jak vidíte, funguje." Na otázku, zda F1 do svého kalendáře nepřidá další závod v Americe, odpovídá: "Jednáme o tom, možná zamířime do Kalifornie. Nepůjde ale o Long Beach."
@HondaRacingF1 Perhaps, but ours is yellow... #MyBoatsBetterThanYourBoat #NerrNerr ;) #F1 #USGP #FP2 pic.twitter.com/ni3YioKdaL
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) October 23, 2015Týmy se na Twitteru s nadsázkou předhánějí v tom, kdo je lépe vybavený pro Austin
Ředitelství závodu ve 21:57 hod rozhodlo, že druhý trénink definitivně ruší. Zdůvodňuje to tím, že by "v následujících dvou hodinách nemohla vzlétnout lékařská helikoptéra," nebyly by tak zajištěny bezpečné podmínky.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.