Manor může podle sportovního ředitele Mercedesu, Tota Wolffa, dosáhnout příští rok s pohonnými jednotkami Mercedes významného vylepšení.
Britský tým po loňské nucené správě sotva přežil zimu, do letošní sezóny nastoupil se starým vozem i pohonnou jednotkou Ferrari. Příští rok ale přejde na motory Mercedes - a jen tento krok podle sportovního ředitele Manoru, Graema Lowdona, zlepší jejich časy o dvě až tři sekundy na kolo.
"Myslím, že jsou schopni se zvednout. Letos jezdili určitě s omezeními vyplývajícími z loňské nucené zprávy, využívali motor Ferrari z roku 2014. S dodatečným časem navíc a lekcemi, které se letos naučili, s našimi pohonnými jednotkami a vstupy od Williamsu jsou rozhodně schopni pokročit do středu pole," říká Wolff.
Manor bude příští rok dostávat aktuální specifikace pohonných jednotek Mercedes, převodovky a další komponenty mu zajistí Williams. To dokládá záměr týmu hrát ve Formuli 1 důstojnější roli.
"Je to celkem působivé, jak se Manor dokázal dostat z tak těžké situace. Určitě to ukazuje, že to myslí vážně. Se strukturou, kterou založili pro příští rok, s technickou spolupráci a zadní části Williamsu, nám to zjednodušilo poskytování motoru. Zkrátka ho tam musíme dostat stejně, jako to děláme u Willimasu.
V týmu je navíc dobrá parta závodníků, a proto to bude pro nás zajímavé pozorovat jejich pokrok. Pokračujeme tím v naši filozofii dodávek pro nezávislé závodní vozy," zdůrazňuje Wolff, který nedávno s podobným argumentem vysvětloval zamítnutí spolupráce s Red Bullem, který si stejně jako Manor přál od Mercedesu odebírat aktuální verze pohonných jednotek.
Testovací pilot Mercedesu, Pascal Wehrlein, ale není součástí obchodní dohody mezi Stříbrnými šípy a Manorem. "Můžu říci, že jsme vedli předběžné rozhovory s týmy F1, ale nedostali jsme se do fáze, kdy bychom mohli potvrdit, že vstoupí do F1," komentuje Wolff.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.