Formule 1 budou muset připravit své vozy dříve, než původně očekávaly, což bude mít podle šéfa výkonnosti Williamsu, Roba Smedleyho, velký dopad na jejich finance.
FIA zveřejnila upravený kalendář, podle kterého odstartuje sezóna Velkou cenou Austrálie již 20. března 2016. Kvůli tomu začne první předsezónní test v Barceloně o osm dní dříve, než týmy původně očekávaly - 22. února 2016.
"Má to vliv, o tom není pochyb. Už jsme ale přeorganizovali všechny plány. Sedli jsme si a podívali se na provozní plán, který nás z tohoto okamžiku dostane k prvnímu dni prvního testu. Plán je hotov, probíhá. Museli jsme ho přepracovat. Bude to pro nás jen všechno dražší," popisuje Smedley.
"Nebude rozdíl v tom, kdy všichni představí nové auta, v jakém stavu bude jezdit nebo jak bude jezdit v prvním testu nebo v Austrálii - tyto plány se nezmění," pokračuje šéf výkonnosti Williamsu. Bude to ale vyžadovat více zdrojů.
"Zkrátka to bude pro nás a pro všechny týmy nákladnější, protože musíte překopat své výrobní plány, jelikož nechce měnit své konstrukční plány. Něco z toho vyřešíte poddodavatelsky, obzvlášť u kompozitů a karosérie.
"Možná budeme mít v prvním testu trochu méně dílů, než bychom byli rádi, ale to je něco s čím musíme žít. Díly nemůžete vykouzlit ze vzduchu. K prvním testovacím dnům zřejmě dorazíme s menším než provozním množstvím. Změna má ohromné následky," shrnuje Smedley.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.