Pirelli oznamuje, jaké směsi pneumatik přiveze pro závody v Austinu, v Mexiku, v Brazílii a v Abú Zabí.
Do USA zamíří italský dodavatel pneumatik s měkkou (žluté označení) a středně-tvrdou směsí (bílé označení), stejně jako minulý rok. Měly by nejlépe vyhovovat široké škále požadavků okruhu Circuit of the Americas s pomalými i rychlými zatáčkami a dlouhými rovinkami.
Mexiko je novým přírůstkem letošního kalendáře. Na okruhu nedaleko hlavního města vyrostly nejen nové tribuny a zázemí s boxy, ale došlo také ke změně jeho konfigurace - poslední velmi rychlá zatáčka Peraltada byla zcela přepracována a nyní povede baseballovým stadionem. Pirelli tam týmům poskytnu měkkou a středně-tvrdou směs.
Stejná kombinace pneumatik se objeví také v Brazílii, pro kterou minulý rok sice monopolní dodavatel minulý rok oznámil středně-tvrdou a tvrdou směs, po kritice ze strany týmů a jezdců ji posléze změnil. To se ale stále nebude zamlouvat domácímu Felipemu Massovi, který prohlásil, že "by tam dokonce bylo možné jezdit na super-měkkých a měkkých pneumatikách."
Finále v Abú Zabí se odjede stejně jako loni na super-měkké (červené zbarvení) a měkké směsi. Na okruhu Jas Marina se totiž závodí při západu slunce na velmi hladkém asfaltu, proto Pirelli doveze to nejměkčí, co ve své nabídce má.
V sezóně 2015 byla měkká směs tou nejpoužívanější, celkem jsme se s ní mohli setkat v 15. závodech (o dva více než loni). Středně-tvrdá se objevila třináctkrát, super-měkká šestkrát a tvrdá jen čtyřikrát (loni šestkrát).
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.