Pirelli oznamuje, jaké směsi pneumatik přiveze pro závody v Austinu, v Mexiku, v Brazílii a v Abú Zabí.
Do USA zamíří italský dodavatel pneumatik s měkkou (žluté označení) a středně-tvrdou směsí (bílé označení), stejně jako minulý rok. Měly by nejlépe vyhovovat široké škále požadavků okruhu Circuit of the Americas s pomalými i rychlými zatáčkami a dlouhými rovinkami.
Mexiko je novým přírůstkem letošního kalendáře. Na okruhu nedaleko hlavního města vyrostly nejen nové tribuny a zázemí s boxy, ale došlo také ke změně jeho konfigurace - poslední velmi rychlá zatáčka Peraltada byla zcela přepracována a nyní povede baseballovým stadionem. Pirelli tam týmům poskytnu měkkou a středně-tvrdou směs.
Stejná kombinace pneumatik se objeví také v Brazílii, pro kterou minulý rok sice monopolní dodavatel minulý rok oznámil středně-tvrdou a tvrdou směs, po kritice ze strany týmů a jezdců ji posléze změnil. To se ale stále nebude zamlouvat domácímu Felipemu Massovi, který prohlásil, že "by tam dokonce bylo možné jezdit na super-měkkých a měkkých pneumatikách."
Finále v Abú Zabí se odjede stejně jako loni na super-měkké (červené zbarvení) a měkké směsi. Na okruhu Jas Marina se totiž závodí při západu slunce na velmi hladkém asfaltu, proto Pirelli doveze to nejměkčí, co ve své nabídce má.
V sezóně 2015 byla měkká směs tou nejpoužívanější, celkem jsme se s ní mohli setkat v 15. závodech (o dva více než loni). Středně-tvrdá se objevila třináctkrát, super-měkká šestkrát a tvrdá jen čtyřikrát (loni šestkrát).
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.