Pirelli oznamuje, jaké směsi pneumatik přiveze pro závody v Austinu, v Mexiku, v Brazílii a v Abú Zabí.
Do USA zamíří italský dodavatel pneumatik s měkkou (žluté označení) a středně-tvrdou směsí (bílé označení), stejně jako minulý rok. Měly by nejlépe vyhovovat široké škále požadavků okruhu Circuit of the Americas s pomalými i rychlými zatáčkami a dlouhými rovinkami.
Mexiko je novým přírůstkem letošního kalendáře. Na okruhu nedaleko hlavního města vyrostly nejen nové tribuny a zázemí s boxy, ale došlo také ke změně jeho konfigurace - poslední velmi rychlá zatáčka Peraltada byla zcela přepracována a nyní povede baseballovým stadionem. Pirelli tam týmům poskytnu měkkou a středně-tvrdou směs.
Stejná kombinace pneumatik se objeví také v Brazílii, pro kterou minulý rok sice monopolní dodavatel minulý rok oznámil středně-tvrdou a tvrdou směs, po kritice ze strany týmů a jezdců ji posléze změnil. To se ale stále nebude zamlouvat domácímu Felipemu Massovi, který prohlásil, že "by tam dokonce bylo možné jezdit na super-měkkých a měkkých pneumatikách."
Finále v Abú Zabí se odjede stejně jako loni na super-měkké (červené zbarvení) a měkké směsi. Na okruhu Jas Marina se totiž závodí při západu slunce na velmi hladkém asfaltu, proto Pirelli doveze to nejměkčí, co ve své nabídce má.
V sezóně 2015 byla měkká směs tou nejpoužívanější, celkem jsme se s ní mohli setkat v 15. závodech (o dva více než loni). Středně-tvrdá se objevila třináctkrát, super-měkká šestkrát a tvrdá jen čtyřikrát (loni šestkrát).
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.