Williams se při zastávkách v boxech během závodů neustále potýká s nějakými problémy, které je okrádají o cenný čas a dobrý výsledek. Šéf výkonnosti Rob Smedley přiznává, že uvnitř týmu kvůli tomu roste frustrace.
Nejde přitom jen o zaseklé matice kol, tým v Belgie dokonce nasadil na vůz Valtteriho Bottase pneumatiky různých směsí. Naposledy v Japonsku zastávky Felipeho Massy patřily k těm nejpomalejším a mladý Fin se při té druhé propadl za Ferrari svého krajana Kimiho Räikkönena, jehož výměna pneumatiky byla na druhou stranu absolutně nejrychlejší.
"Dosahujeme určitých pokroků. Měli jsme [v Japonsku] pomalé zastávky z jiných důvodů, a to také částečně pomohlo Kimimu, aby se dostal před Valtteriho. Zřejmě jsme zkrátka nebyli dostatečně rychlí, abychom zareagovali, nasadili poslední sadu pneumatik a udrželi ho za sebou. Velké zklamání," hodnotí Smedley.
"Jde o něco, co musíme řešit. Nemůžeme to jen tak smazat. Jde o něco, co potřebujeme zlepšit. Docela pravidelně se nám objevuje jeden problém. Tím jsou matice kol, které jsou při povolování trochu moc utažené. Ale v Japonsku jsme měli jiné věci, které jsme najednou museli řešit. Jako obvykle nás čeká záplava práce po každém závodě, jen tohle je trochu větší tsunami," pokračuje šéf výkonnosti týmu.
Williams měl v Japonsku štěstí v tom, že Red Bull zcela propadl a nezískal ani bod, zatímco Bottas jich vybojoval deset. Pět kol před koncem šampionátu má proto britský tým na svého soupeře náskok 69 bodů.
"V takovém závodě šlo o tu hlavní věc [získat více bodů než Red Bull], o kterou musíme dosahovat, takže jsem byl celkem spokojený s tím, že jsme se od nich o 10 bodů vzdálili. To je pozitivní, ale ne dostatečně: oni vůbec neskórovali a pro nás šlo o závod, v němž jsme na ně měli získat 18 nebo 20 bodů, ne jen 10," dodává Smedley.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.