Williams se při zastávkách v boxech během závodů neustále potýká s nějakými problémy, které je okrádají o cenný čas a dobrý výsledek. Šéf výkonnosti Rob Smedley přiznává, že uvnitř týmu kvůli tomu roste frustrace.
Nejde přitom jen o zaseklé matice kol, tým v Belgie dokonce nasadil na vůz Valtteriho Bottase pneumatiky různých směsí. Naposledy v Japonsku zastávky Felipeho Massy patřily k těm nejpomalejším a mladý Fin se při té druhé propadl za Ferrari svého krajana Kimiho Räikkönena, jehož výměna pneumatiky byla na druhou stranu absolutně nejrychlejší.
"Dosahujeme určitých pokroků. Měli jsme [v Japonsku] pomalé zastávky z jiných důvodů, a to také částečně pomohlo Kimimu, aby se dostal před Valtteriho. Zřejmě jsme zkrátka nebyli dostatečně rychlí, abychom zareagovali, nasadili poslední sadu pneumatik a udrželi ho za sebou. Velké zklamání," hodnotí Smedley.
"Jde o něco, co musíme řešit. Nemůžeme to jen tak smazat. Jde o něco, co potřebujeme zlepšit. Docela pravidelně se nám objevuje jeden problém. Tím jsou matice kol, které jsou při povolování trochu moc utažené. Ale v Japonsku jsme měli jiné věci, které jsme najednou museli řešit. Jako obvykle nás čeká záplava práce po každém závodě, jen tohle je trochu větší tsunami," pokračuje šéf výkonnosti týmu.
Williams měl v Japonsku štěstí v tom, že Red Bull zcela propadl a nezískal ani bod, zatímco Bottas jich vybojoval deset. Pět kol před koncem šampionátu má proto britský tým na svého soupeře náskok 69 bodů.
"V takovém závodě šlo o tu hlavní věc [získat více bodů než Red Bull], o kterou musíme dosahovat, takže jsem byl celkem spokojený s tím, že jsme se od nich o 10 bodů vzdálili. To je pozitivní, ale ne dostatečně: oni vůbec neskórovali a pro nás šlo o závod, v němž jsme na ně měli získat 18 nebo 20 bodů, ne jen 10," dodává Smedley.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.