Alonso uštědřil Hondě na domácím závodu pořádnou ránu pod pás, když do týmové vysílačky otevřeně komentoval situaci na trati. Ta byla pak přenesena do éteru, mohl ji tudíž slyšet i prezident Hondy - Takahiro Hachigo, který byl na okruhu přítomný. Ronu Dennisovi se tento komentář moc nelíbil.
"Na rovinkách mě předjížděli jako auto z GP2. To je trapné, hodně trapné!" zvolal Španěl ke svému týmu přes rádio, když jej předjeli zkraje závodu Carlos Sainz a o kolo později Marcus Ericsson. Po nějakém čase kolem McLarenu prosvištělo i druhé Toro Rosso s Maxem Verstappenem. Fernando se opět přihlásil: "GP2 motor! GP2!"
Přitom před Suzukou proběhlo setkání s fanoušky v Japonsku a oba jezdci tam rozdávali úsměvy. "Jsem pod tlakem," připustil v pátek šéf Hondy, Yasuhisa Arai, před fanoušky, kteří po něm chtěli vidět na domácí trati zlepšení. Dnešním představením, kdy McLareny na rovinkách opět nestačily ani na motory Renault, si dobrou reklamu Honda doma neudělala.
S ohledem na tragickou maximální rychlost se může ještě 11. místo Alonsa jevit jako zázrak - ke kterému ale přispěly problémy ostatních. Avšak takováto slova vypuštěná veřejně do éteru se nelíbí Ronu Dennisovi, ten prokázal jisté pochopení s Hondou, avšak dodal, že situaci Alonsa chápe.
"Myslím, že svoji frustraci nechal volný průběh. Nemyslím si, že byl takovýto komentář nutný, navíc nebyl moc konstruktivní. Jezdci s managementem Hondy nebo jejich technickými pracovníky moc nemluví. Možná, že to byla cesta, jak se ujistit, že jeho slova každý uslyší," snaží se najít vysvětlení Brit.
"Neschvaluji to, ale nebudu své jezdce kritizovat, protože jsou frustrovaní. Vyříkame si to za zavřenými dveřmi. Kontrolovat jezdce, který je v autě, není možné."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.