Alonso uštědřil Hondě na domácím závodu pořádnou ránu pod pás, když do týmové vysílačky otevřeně komentoval situaci na trati. Ta byla pak přenesena do éteru, mohl ji tudíž slyšet i prezident Hondy - Takahiro Hachigo, který byl na okruhu přítomný. Ronu Dennisovi se tento komentář moc nelíbil.
"Na rovinkách mě předjížděli jako auto z GP2. To je trapné, hodně trapné!" zvolal Španěl ke svému týmu přes rádio, když jej předjeli zkraje závodu Carlos Sainz a o kolo později Marcus Ericsson. Po nějakém čase kolem McLarenu prosvištělo i druhé Toro Rosso s Maxem Verstappenem. Fernando se opět přihlásil: "GP2 motor! GP2!"
Přitom před Suzukou proběhlo setkání s fanoušky v Japonsku a oba jezdci tam rozdávali úsměvy. "Jsem pod tlakem," připustil v pátek šéf Hondy, Yasuhisa Arai, před fanoušky, kteří po něm chtěli vidět na domácí trati zlepšení. Dnešním představením, kdy McLareny na rovinkách opět nestačily ani na motory Renault, si dobrou reklamu Honda doma neudělala.
S ohledem na tragickou maximální rychlost se může ještě 11. místo Alonsa jevit jako zázrak - ke kterému ale přispěly problémy ostatních. Avšak takováto slova vypuštěná veřejně do éteru se nelíbí Ronu Dennisovi, ten prokázal jisté pochopení s Hondou, avšak dodal, že situaci Alonsa chápe.
"Myslím, že svoji frustraci nechal volný průběh. Nemyslím si, že byl takovýto komentář nutný, navíc nebyl moc konstruktivní. Jezdci s managementem Hondy nebo jejich technickými pracovníky moc nemluví. Možná, že to byla cesta, jak se ujistit, že jeho slova každý uslyší," snaží se najít vysvětlení Brit.
"Neschvaluji to, ale nebudu své jezdce kritizovat, protože jsou frustrovaní. Vyříkame si to za zavřenými dveřmi. Kontrolovat jezdce, který je v autě, není možné."
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.