Fernando Alonso v sobotu odmítl komentáře svého bývalého šéfa, Flavia Briatoreho, který řekl, že pokud od McLarenu nedostane vítězný vůz, mohl by svoji smlouvu s týmem ukončit.
Přátelství mezi Alonsem a Briatorem trvá už hezkou řádku let - na vrcholu byla tato dvojice v letech 2005 a 2006, když u Renaultu vyhráli šampionát. V rozhovoru pro španělské noviny 'El Mundo' Briatore řekl, že to byl právě on, kdo Španělovi doporučil odchod do McLarenu.
Také však řekl, že pokud Alonso "nedostane v F1 vítězný vůz, najde si ho jinde." Právě s ohledem na tento komentář se novináři na Suzuce zeptali přímo Španěla, jak odhodlaný do další spolupráce s McLarenem je: "Hodně. Mohu Vám říci, že nikam jinam nepůjdu."
"Věřím tomuto projektu. McLaren i Honda na to mají, je jen otázka času, než začnou vyhrávat. Bohůžel teď zažíváme težké časy. Začínali jsme opravdu ze dna. Zlepšujeme se tak rychle, jak to jen jde. Snad tento těžký čas bude brzy pryč."
Alonso potvrdil, že stále udržuje přátelský vstah s Italem Briatorem. "Jsem šťastný tam, kde jsem. Těší mě zlepšení, které jsme učinili, je před námi výzva. Filozofie a disciplína týmu i dodavatele pohonných jednotek, kterou jsem po svém přichodu zaznamenal, je skvělá. Je to jeden z nejlepších týmů a jeden z nejlepších výrobců motorů, se kterými jsem kdy pracoval."
"Užívám si tento projekt - užívám si, jak věci vylepšujeme. Ale zároveň není tajemstvím, že jsme zde pro to, abychom vyhrávali a bojovali o šampionáty. Zvláště po posledních letech, kdy jsem byl pořád druhý nebo třetí. Se svými pěti lety u Ferrari nejsem plně spokojen. I když nevyhráváme, pořád si mohu užívat ten proces a práci s klukama.
Je ale jasné, že člověk není nejšťastnější, když zajede až 14. čas poté, co zajel asi svoje nejlepší kolo na Suzuce, jaké zde kdy předvedl." Eric Boullier mezitím stále odpovídá na dotazy ohledně budoucnosti Buttona u týmu: "Pozice týmu je docela jasná - jsme spokojeni s oběma jezdci. Vždy jsme říkali, že si chceme Jensona ponechat i pro příští rok. A situace kolem Fernanda je jasná, zůstává s námi i pro příští rok."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.