Fernando Alonso v sobotu odmítl komentáře svého bývalého šéfa, Flavia Briatoreho, který řekl, že pokud od McLarenu nedostane vítězný vůz, mohl by svoji smlouvu s týmem ukončit.
Přátelství mezi Alonsem a Briatorem trvá už hezkou řádku let - na vrcholu byla tato dvojice v letech 2005 a 2006, když u Renaultu vyhráli šampionát. V rozhovoru pro španělské noviny 'El Mundo' Briatore řekl, že to byl právě on, kdo Španělovi doporučil odchod do McLarenu.
Také však řekl, že pokud Alonso "nedostane v F1 vítězný vůz, najde si ho jinde." Právě s ohledem na tento komentář se novináři na Suzuce zeptali přímo Španěla, jak odhodlaný do další spolupráce s McLarenem je: "Hodně. Mohu Vám říci, že nikam jinam nepůjdu."
"Věřím tomuto projektu. McLaren i Honda na to mají, je jen otázka času, než začnou vyhrávat. Bohůžel teď zažíváme težké časy. Začínali jsme opravdu ze dna. Zlepšujeme se tak rychle, jak to jen jde. Snad tento těžký čas bude brzy pryč."
Alonso potvrdil, že stále udržuje přátelský vstah s Italem Briatorem. "Jsem šťastný tam, kde jsem. Těší mě zlepšení, které jsme učinili, je před námi výzva. Filozofie a disciplína týmu i dodavatele pohonných jednotek, kterou jsem po svém přichodu zaznamenal, je skvělá. Je to jeden z nejlepších týmů a jeden z nejlepších výrobců motorů, se kterými jsem kdy pracoval."
"Užívám si tento projekt - užívám si, jak věci vylepšujeme. Ale zároveň není tajemstvím, že jsme zde pro to, abychom vyhrávali a bojovali o šampionáty. Zvláště po posledních letech, kdy jsem byl pořád druhý nebo třetí. Se svými pěti lety u Ferrari nejsem plně spokojen. I když nevyhráváme, pořád si mohu užívat ten proces a práci s klukama.
Je ale jasné, že člověk není nejšťastnější, když zajede až 14. čas poté, co zajel asi svoje nejlepší kolo na Suzuce, jaké zde kdy předvedl." Eric Boullier mezitím stále odpovídá na dotazy ohledně budoucnosti Buttona u týmu: "Pozice týmu je docela jasná - jsme spokojeni s oběma jezdci. Vždy jsme říkali, že si chceme Jensona ponechat i pro příští rok. A situace kolem Fernanda je jasná, zůstává s námi i pro příští rok."
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.