Williams věří, že nápor Red Bullu a jeho útok na třetí místo v šampionátu může odrazit, přestože v Singapuru za svým rakouským soupeřem výrazně zaostával
V šampionátu má Williams šest závodů před koncem náskok 59 bodů před čtvrtým Red Bullem, minulý víkend se však snížil o 16 bodů. I když se vůz Daniela Ricciarda a Daniila Kvjata zlepšuj, tak se podle Roba Smedleyho před jeho tým nedostanou. Nadcházející okruhy by totiž jejich vozu FW37 měly vyhovovat.
"Nemyslím si, že bychom toho měli vyvozovat z výsledku Singapuru příliš mnoho, stejně jako to nejde učinit z výsledku Velké ceny Itálie, kde jsme na ně získali 22 bodů," upozorňuje šéf výkonnosti Williamsu.
"Myslím, že oba okruhy jsou zvláštní, snažit se z nich vyvodit příliš a říct, že podle nich bude vypadat rychlost ve zbytku sezóny, je trochu naivní. Podle mě je jasné, že Red Bullu dosáhl s novou přední částí průlomu a že jejich auto funguje o něco lépe. A v posledních závodech to bude docela těsné. Ale to je v pořádku," předpokládá Smedley.
"Jsme tady, abychom závodili s tím nejlepším, co mají. Budeme co nejusilovněji pokračovat ve vývoji našeho auta - nejen na aerodynamiku, ale i na jeho mechanickou stránku, i když se už soustředíme na vůz pro příští rok. Jsem si jistý, že jestli uděláme vše správně, pak na konci sezóny budeme stále třetí," věří britský inženýr.
V Suzuce tento víkend svůj náskok na Red Bull podle něj opět zvýší: "Auto tady bylo loni za sucha velmi dobré, za mokra moc ne. Okruh je citlivý na vysoký odpor, na vysoký výkon motoru a také obsahuje rychlé zatáčky. Všechny tyto věci našemu vozu opravdu sedí. Pro nás musí jít o dobrý závod. Myslím, že budeme mít nad lidmi kolem nás v šampionátu výhodu a že se jen musíme ujistit, abychom ji využili."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.