Williams věří, že nápor Red Bullu a jeho útok na třetí místo v šampionátu může odrazit, přestože v Singapuru za svým rakouským soupeřem výrazně zaostával
V šampionátu má Williams šest závodů před koncem náskok 59 bodů před čtvrtým Red Bullem, minulý víkend se však snížil o 16 bodů. I když se vůz Daniela Ricciarda a Daniila Kvjata zlepšuj, tak se podle Roba Smedleyho před jeho tým nedostanou. Nadcházející okruhy by totiž jejich vozu FW37 měly vyhovovat.
"Nemyslím si, že bychom toho měli vyvozovat z výsledku Singapuru příliš mnoho, stejně jako to nejde učinit z výsledku Velké ceny Itálie, kde jsme na ně získali 22 bodů," upozorňuje šéf výkonnosti Williamsu.
"Myslím, že oba okruhy jsou zvláštní, snažit se z nich vyvodit příliš a říct, že podle nich bude vypadat rychlost ve zbytku sezóny, je trochu naivní. Podle mě je jasné, že Red Bullu dosáhl s novou přední částí průlomu a že jejich auto funguje o něco lépe. A v posledních závodech to bude docela těsné. Ale to je v pořádku," předpokládá Smedley.
"Jsme tady, abychom závodili s tím nejlepším, co mají. Budeme co nejusilovněji pokračovat ve vývoji našeho auta - nejen na aerodynamiku, ale i na jeho mechanickou stránku, i když se už soustředíme na vůz pro příští rok. Jsem si jistý, že jestli uděláme vše správně, pak na konci sezóny budeme stále třetí," věří britský inženýr.
V Suzuce tento víkend svůj náskok na Red Bull podle něj opět zvýší: "Auto tady bylo loni za sucha velmi dobré, za mokra moc ne. Okruh je citlivý na vysoký odpor, na vysoký výkon motoru a také obsahuje rychlé zatáčky. Všechny tyto věci našemu vozu opravdu sedí. Pro nás musí jít o dobrý závod. Myslím, že budeme mít nad lidmi kolem nás v šampionátu výhodu a že se jen musíme ujistit, abychom ji využili."
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.