Williams věří, že nápor Red Bullu a jeho útok na třetí místo v šampionátu může odrazit, přestože v Singapuru za svým rakouským soupeřem výrazně zaostával
V šampionátu má Williams šest závodů před koncem náskok 59 bodů před čtvrtým Red Bullem, minulý víkend se však snížil o 16 bodů. I když se vůz Daniela Ricciarda a Daniila Kvjata zlepšuj, tak se podle Roba Smedleyho před jeho tým nedostanou. Nadcházející okruhy by totiž jejich vozu FW37 měly vyhovovat.
"Nemyslím si, že bychom toho měli vyvozovat z výsledku Singapuru příliš mnoho, stejně jako to nejde učinit z výsledku Velké ceny Itálie, kde jsme na ně získali 22 bodů," upozorňuje šéf výkonnosti Williamsu.
"Myslím, že oba okruhy jsou zvláštní, snažit se z nich vyvodit příliš a říct, že podle nich bude vypadat rychlost ve zbytku sezóny, je trochu naivní. Podle mě je jasné, že Red Bullu dosáhl s novou přední částí průlomu a že jejich auto funguje o něco lépe. A v posledních závodech to bude docela těsné. Ale to je v pořádku," předpokládá Smedley.
"Jsme tady, abychom závodili s tím nejlepším, co mají. Budeme co nejusilovněji pokračovat ve vývoji našeho auta - nejen na aerodynamiku, ale i na jeho mechanickou stránku, i když se už soustředíme na vůz pro příští rok. Jsem si jistý, že jestli uděláme vše správně, pak na konci sezóny budeme stále třetí," věří britský inženýr.
V Suzuce tento víkend svůj náskok na Red Bull podle něj opět zvýší: "Auto tady bylo loni za sucha velmi dobré, za mokra moc ne. Okruh je citlivý na vysoký odpor, na vysoký výkon motoru a také obsahuje rychlé zatáčky. Všechny tyto věci našemu vozu opravdu sedí. Pro nás musí jít o dobrý závod. Myslím, že budeme mít nad lidmi kolem nás v šampionátu výhodu a že se jen musíme ujistit, abychom ji využili."
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.