Fernando Alonso se netají svou láskou k Japonsku, k jeho kultuře a k odkazu samurajů. Do Suzuky se těší, jde o jeho oblíbenou trať, navíc má na ní dobré vzpomínky. Balíku McLarenu ale její vlastnosti moc sedět nebudou.
"Před Suzukou jsem plný očekávání. Jde o opravdu náročný okruh a obrovský test pro piloty, protože velká část je skutečně úzká a hrbolatá, proto musíte být v každé zatáčce absolutně odhodláni. Má téměř opačné vlastnosti než Singapur, pokud jde o nastavení, proto představuje velmi odlišnou výzvu, které budeme čelit tento víkend," uvádí Alonso.
"Podobně jako Jenson mám k Japonsku silný vztah. Miluji tuto krajinu a vždy mě fascinovala její kultura. Také jsem v ní rád závodil a vyhrál jsem jak v Suzuce, tak i ve Fuji, mám na ní tedy zvláštní vzpomínky. Fanoušci jsou jedineční a okruh si rozhodně zaslouží svůj legendární status - jde o jeden z nejvíce vzrušujících v kalendáři," pokračuje pilot McLarenu, který minulý víkend závod nedokončil kvůli poruše převodovky.
"Singapur je teď za námi, ale Suzuka bude určitě výzvou. Naše auto je dobře vyvážené a dobře se s ním jezdí, ale na okruhu s tak vysokou průměrnou rychlostí to bude těžké naše soupeře porazit. Do Suzuky si s sebou vezmeme ducha samurajů a jako obvykle se nevzdáme," dodává odhodlaně Alonso.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.