Šéf výkonnosti Williamsu Rob Smedley tvrdí, že jeho tým dosáhl výrazného zlepšení v řešení slabé stránky letošního monopostu FW37: výkonnosti v pomalých zatáčkách, což podle něj dokazuje jejich rychlost v poslední Velké ceně Singapuru. Pomohly jim v tom nové díly i odlišný přístup k nastavení.
Valtteri Bottas dojel na pátém místě, ale Felipe Massa, jenž se také pohyboval na bodech, musel po kolizi s Hülkenbergem a následné poruše převodovky ze závodu odstoupit. Williams se v pomalých zatáčkách trápil s nedotáčivostí, proto letos v Monaku či v Maďarsku zaostal za očekáváními. Na nápravě však usilovně pracoval, což minulý víkend přineslo své ovoce.
"V poslední době jsme dosáhli velkého průlomu, pokud jde o vyždímání rychlosti z nich na takovém okruhu. Odvedli jsme na tom skvělou práci, od Monaka jsme se jí neustále věnovali. Přimět vůz k tomu, aby za určitých podmínek fungoval, to pro nás bylo trochu problémem," přiznává Smedley.
"Opravdu až v posledních týdnech jsme došli k závěrům týkajícím se té práce a toho, jak bychom to mohli zlepšit. Přišli jsme na to, že něco bychom mohli zlepšit samotným nastavením, jak jsme to udělali tento víkend, zatímco část toho musí vzejít z kreslicího prkna a vědeckých učebnic.
Rozhodně jsme opravdu dosáhli velkého pokroku. Kdybychom se i se stejným vozem vrátili do Maďarska, tak byste na základě tohoto víkendu mohli vidět, že bychom si na tomto druhu okruhů vedli podstatně lépe," pokračuje Smedley.
Pilot Valtteri Bottas s ním částečně souhlasí: "Víme, jak lépe provozovat auto na tomto typu tratí a jak přistoupit k nastavení vozu. Dosáhli jsme pokroku, ale zcela jsme to nevyřešili, protože jsme viděli, jak blízko jsme byli Ferrari v Monze a jak daleko jsou na takovýchto tratích. Věřím, že zbývá ještě spousta věcí, které můžeme dělat lépe.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.