Force India připravuje další významný přísun novinek - významný balík hodlá nasadit v Mexiku, kde chce pomoci domácímu jezdci Sergiovi Pérezovi a Nicovi Hülkenbergovi k dosažení pódia.
Indická stáj do sezóny vstoupila s přechodným vozem, na kterém byla spousta dílu z minulého roku. Nový vůz B-specifikace nasadila až v červenci v Silverstone, poté se neustále zlepšovala a v Monze už dokonce v šampionátu konstruktérů poskočila před Lotus na páté místo. Tím to ale nekončí.
Podle zástupce šéfa týmu Boba Fernleyho se plný potenciál nového monopostu ukáže až tento víkend v Singapuru. Pak hodlají nasazovat závod od závodu další novinky, přičemž další větší balík přijde v Mexiku, které se do kalendáře vrací po 23letém půstu.
"Doufáme, že celý balík bude v Singapuru, kde můžeme cokoliv optimalizovat, fungovat. Pak už to budou drobné kroky. Něco významnějšího bychom chtěli přivézt do Mexika, pokud se nám to včas podaří, protože jde o Checův domácí závod. Chceme mu poskytnout tu nejlepší šanci na to, aby skončil na pódiu. Zatím si ale načasováním nejsme jistí," prozrazuje Fernley pro Autosport.
S pokrokem od nasazení B-specifikace jsou spokojení, musí ale zlepšit její spolehlivost. Pérez například odstoupil v Maďarsku kvůli problému s brzdami a Hülkenberg havaroval po dramatickém selhání předního křídla, pak neodstartoval do dalšího závodu v Belgii kvůli problému s turbem.
"Jsme spokojeni. Od Silverstone dosahujeme neustálého pokroku. V programu nedošlo k žádným změnám a B-specifikace bude dokončena v Singapuru. Musíme se ale zapracovat na spolehlivosti. V poslední době jsme několikrát nedojeli, proto potřebujeme dojíždět s oběma vozy na bodech, chceme-li bojovat o pátou příčku," uvědomuje si Fernley.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.