Indická stáj dnes oficiálně potvrdila, že se s Nicem Hülkenberga dohodla na prodloužení spolupráce o další dva roky.
Německý pilot k Force Indii přišel před sezónou 2014 ze Sauberu. Ačkoliv jeho budoucnost byla občas spojována s Ferrari či jinými špičkovými týmy, ani tentokrát se přestupu k větší stáji nedočká. Lepší alternativu nemohl najít - rozhodnuto již je tedy zřejmě i u Williamsu, který si podle toho ponechá Valtteriho Bottase a Felipeho Massu. Nico však zklamaný dle svých slov není.
"Jsem velmi potěšen tím, že můžu dokončit a oznámit své plány pro budoucnost. Tento tým znám velmi dobře a cítím se zde jako doma, takže to mělo hluboký smysl zavázat se mu dlouhodobě. Pokrok, který prokázal v posledních dvou letech, na mě opravdu zapůsobil a dodává mi důvěru do budoucnosti," říká Hülkenberg.
"Jde o skvělou skupinu lidí, kteří jsou hladoví po úspěchu, a já se chci rok od roku zlepšovat. Myslím si, že tady máme důležité věci pro další pokrok a já chci pokračovat v růstu s tímto týmem a v dalším postupu vpřed na roštu," dodává odhodlaně Němec.
K celkem brzkému oznámení mohly vést jeho obavy o to, že by se mohl najít někdo s větším balíkem peněz či s podporou Mercedesu a jeho místo zabrat - např. Pastor Maldonado, který mu to v minulosti provedl u Williamsu.
S jeho výkony a rozhodnutím je spokojený šéf Vijay Mallya: "Nezastírám, že jsem jedním z největších fanoušků Nica, takže je to fantastické jej potvrdit jako našeho jezdce pro pár dalších sezón. Strávil s námi dohromady již téměř čtyři roky a za tu dobu jsme viděli, jak vyzrál do jednoho z nejlepších závodních pilotů na světě."
Hülkenberg své kvality letos potvrdil v 24hodinovce Le Mans, kde na první pokus triumfoval s vozem Porsche. I přesto má ale chuť pokračovat raději v F1. "Nico má rychlost, technické znalosti a je vyspělý, proto nám může pomoci dosáhnout skvělých výsledků v letech, která jsou před námi. Uděláme vše, co bude zapotřebí, abychom mu i nadále poskytovali auto, které by odpovídalo jeho talentu," uzavírá indický milionář a majitel týmu sídlícího v britském Silverstone.
#happy https://t.co/EKxeQv5eAs
— Nico Hülkenberg (@NicoHulkenberg) September 1, 2015
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.