Indická stáj dnes oficiálně potvrdila, že se s Nicem Hülkenberga dohodla na prodloužení spolupráce o další dva roky.
Německý pilot k Force Indii přišel před sezónou 2014 ze Sauberu. Ačkoliv jeho budoucnost byla občas spojována s Ferrari či jinými špičkovými týmy, ani tentokrát se přestupu k větší stáji nedočká. Lepší alternativu nemohl najít - rozhodnuto již je tedy zřejmě i u Williamsu, který si podle toho ponechá Valtteriho Bottase a Felipeho Massu. Nico však zklamaný dle svých slov není.
"Jsem velmi potěšen tím, že můžu dokončit a oznámit své plány pro budoucnost. Tento tým znám velmi dobře a cítím se zde jako doma, takže to mělo hluboký smysl zavázat se mu dlouhodobě. Pokrok, který prokázal v posledních dvou letech, na mě opravdu zapůsobil a dodává mi důvěru do budoucnosti," říká Hülkenberg.
"Jde o skvělou skupinu lidí, kteří jsou hladoví po úspěchu, a já se chci rok od roku zlepšovat. Myslím si, že tady máme důležité věci pro další pokrok a já chci pokračovat v růstu s tímto týmem a v dalším postupu vpřed na roštu," dodává odhodlaně Němec.
K celkem brzkému oznámení mohly vést jeho obavy o to, že by se mohl najít někdo s větším balíkem peněz či s podporou Mercedesu a jeho místo zabrat - např. Pastor Maldonado, který mu to v minulosti provedl u Williamsu.
S jeho výkony a rozhodnutím je spokojený šéf Vijay Mallya: "Nezastírám, že jsem jedním z největších fanoušků Nica, takže je to fantastické jej potvrdit jako našeho jezdce pro pár dalších sezón. Strávil s námi dohromady již téměř čtyři roky a za tu dobu jsme viděli, jak vyzrál do jednoho z nejlepších závodních pilotů na světě."
Hülkenberg své kvality letos potvrdil v 24hodinovce Le Mans, kde na první pokus triumfoval s vozem Porsche. I přesto má ale chuť pokračovat raději v F1. "Nico má rychlost, technické znalosti a je vyspělý, proto nám může pomoci dosáhnout skvělých výsledků v letech, která jsou před námi. Uděláme vše, co bude zapotřebí, abychom mu i nadále poskytovali auto, které by odpovídalo jeho talentu," uzavírá indický milionář a majitel týmu sídlícího v britském Silverstone.
#happy https://t.co/EKxeQv5eAs
— Nico Hülkenberg (@NicoHulkenberg) September 1, 2015
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.