Indická stáj dnes oficiálně potvrdila, že se s Nicem Hülkenberga dohodla na prodloužení spolupráce o další dva roky.
Německý pilot k Force Indii přišel před sezónou 2014 ze Sauberu. Ačkoliv jeho budoucnost byla občas spojována s Ferrari či jinými špičkovými týmy, ani tentokrát se přestupu k větší stáji nedočká. Lepší alternativu nemohl najít - rozhodnuto již je tedy zřejmě i u Williamsu, který si podle toho ponechá Valtteriho Bottase a Felipeho Massu. Nico však zklamaný dle svých slov není.
"Jsem velmi potěšen tím, že můžu dokončit a oznámit své plány pro budoucnost. Tento tým znám velmi dobře a cítím se zde jako doma, takže to mělo hluboký smysl zavázat se mu dlouhodobě. Pokrok, který prokázal v posledních dvou letech, na mě opravdu zapůsobil a dodává mi důvěru do budoucnosti," říká Hülkenberg.
"Jde o skvělou skupinu lidí, kteří jsou hladoví po úspěchu, a já se chci rok od roku zlepšovat. Myslím si, že tady máme důležité věci pro další pokrok a já chci pokračovat v růstu s tímto týmem a v dalším postupu vpřed na roštu," dodává odhodlaně Němec.
K celkem brzkému oznámení mohly vést jeho obavy o to, že by se mohl najít někdo s větším balíkem peněz či s podporou Mercedesu a jeho místo zabrat - např. Pastor Maldonado, který mu to v minulosti provedl u Williamsu.
S jeho výkony a rozhodnutím je spokojený šéf Vijay Mallya: "Nezastírám, že jsem jedním z největších fanoušků Nica, takže je to fantastické jej potvrdit jako našeho jezdce pro pár dalších sezón. Strávil s námi dohromady již téměř čtyři roky a za tu dobu jsme viděli, jak vyzrál do jednoho z nejlepších závodních pilotů na světě."
Hülkenberg své kvality letos potvrdil v 24hodinovce Le Mans, kde na první pokus triumfoval s vozem Porsche. I přesto má ale chuť pokračovat raději v F1. "Nico má rychlost, technické znalosti a je vyspělý, proto nám může pomoci dosáhnout skvělých výsledků v letech, která jsou před námi. Uděláme vše, co bude zapotřebí, abychom mu i nadále poskytovali auto, které by odpovídalo jeho talentu," uzavírá indický milionář a majitel týmu sídlícího v britském Silverstone.
#happy https://t.co/EKxeQv5eAs
— Nico Hülkenberg (@NicoHulkenberg) September 1, 2015Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.