Fernando Alonso pevně věří, že jeho McLarenu bude i přes dosavadní problémy ve druhé části sezóny 2015 podstatně konkurenceschopnějším týmem. Velký pokrok očekává od motorového partnera - od Hondy.
"Myslím, že druhá polovina roku ukáže zcela odlišný McLaren, mnohem konkurenceschopnější. Kroky, které přicházejí, jsou docela velká," hlásá pro oficiální stránky Formule 1 španělský pilot, který naposledy v Silverstone získal svůj letošní první bod.
"To není příliš těžké, když jste na konci roštu a scházejí vám dvě sekundy - každé krok pak představuje půl sekundy nebo osm desetin. Když bojujete o pódium, získáváte desetinu sekundy každé dva týdny. Myslím, že se ve druhé části šampionátu dostaneme mnohem blíž ke klukům na špici," pokračuje pilot McLarenu.
Maďarsko by jejich balíku mohlo vyhovovat, protože tam nezáleží tak moc na výkonu motoru - což je zatím stále slabinou Hondy. Mnohem více ale budou trpět ve Spa a v Monze po letní přestávce. Půjde pro ně zřejmě o vůbec nejhorší tratě.
"Rakousko, Kanada, Spa a Monza jsou čtyři okruhy, kde na výkonu záleží nejvíce. Jejich povaha pro nás není dobrá. Prošli jsme dvěma, na dvou to ještě budeme muset obránit," očekává Alonso náročné období na konci srpna a začátku září.
Ovladatelnost vozu MP4-30 si jinak pochvaluje: "Jsem spokojený s vozem, s filozofií vývoje a s dalšími kroky, které přijdou. Jsem spokojený s pokrokem Hondy. Samozřejmě, že jsme museli použít příliš mnoho částí - pět motorů v osmi závodech, to je trochu smutné. Znamená to ale, že se hodně učíme, což je velmi vítané."
"Zažili jsme zcela nový start, od nuly, a žel v tomto sportu se nedá čekat. Všichni si to přejeme hned a rychle, a to se neděje. Důležitou věcí je nebýt frustrovaný, pokračovat v práci stejným směrem. Máme talent, zdroje, odhodlání - je to jen otázkou času," věří Alonso, jenž letos dokončil pouze tři z devíti velkých cen.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.