Formuli 1 čeká po třítýdenní pauze a smrti Julese Bianchiho těžký návrat na závodní okruhy. Co od víkendové Velké ceny Maďarska očekává majitel Force Indie, Vijay Mallya?
"Do Budapešti míříme v zasmušilé náladě po událostech o uplynulém víkendu. Všichni u Force Indi myslí na přátele a rodinu Julese Bianchiho," začíná smutně majitel pátého nejúspěšnějšího týmu letošního šampionátu F1.
"Nám bylo potěšením s Julesem pracovat během roku 2012 a on na všechny v týmu zanechal hluboký dojem. Poznali jsme výjimečného mladého muže a obrovský talent, jenž byl předurčen pro skvělé věci ve Formuli 1. Svět ztratil skutečného závodníka a my všichni kamaráda," vzpomíná Mallya.
"Bude to těžké vrátit se do akce, míříme však do Maďarska s tím, že chceme stavět na našem konkurenceschopném představení v Silverstone. Debut vozu B-specifikace splnil naše očekávání a došlo k výkonnostnímu pokroku, který jsme očekávali.
Je to povzbuzení pro všechny v týmu. Ubíráme se správným směrem před druhou polovinou sezóny. V příštích několika závodech budeme tvrdě pracovat na tom, abychom získali ještě více výkonnosti a pokračovali v tomto tempu," slibuje indický milionář.
"Skórování v Silverstone s oběma vozy posílilo naši pátou pozici v šampionátu. V posledních čtyřech závodech jsme nasbírali 28 bodů a v Budapešti budeme mít další dobrou příležitost pro další rozšíření bodové sbírky.
Na začátku roku jsme řekli, že naším cílem bude páté místo v pořadí - a jde rozhodně o cíl dosažitelný. Nyní sledujeme týmy před námi a pokusíme se dále stáhnout jejich náskok," dodává Mallya na adresu nejbližších soupeřů. Před Force Indií je s náskokem 24 bodů Red Bull, třetí Williams má už o 112 bodů více.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.