Williams si stále dává za cíl porazit Ferrari v letošním šampionátu Formule 1, ačkoliv po prvních devíti závodech na něj ztrácí 60 bodů.
"Neustále v každé velké ceně nasazujeme nové díly ve všech oblastech auta. Tým vyvíjí vůz po malých postupných krocích a více toho ještě přijde. Snažíme se čím dál více dostat do lepší pozice s tím, jak chceme získat druhou pozici v šampionátu - to je naším cílem," popisuje pro Autosport ředitel výkonnosti Williamsu, Rob Smedley.
Pilot Valtteri Bottas uznává, že Mercedes je pro Williams moc daleko, ale souhlasí s tím, že by na Ferrari mít mohli: "Jsem celkem potěšený ztrátou na Ferrari. Poprvé jsme letos byli v kvalifikaci rychlejší než oni. Ztráta na Mercedes se čekala. Věděli jsme, že budou rychlí, takže nejde o překvapení."
"Je to ale závodění. Nevzdáváme se. Nikdy nevíte, co se může přihodit. Musíme se ujistit o tom, že budeme připraveni sbírat body," dodává finský pilot, jehož budoucnost je spojována s přestupem k Ferrari.
Okruh Silverstone s mnoha rychlými zatáčkami hrál Williamsu do karet, Pomalý Hungaroring za dva týdny pro ně bude větší výzvou: "Víme, že nám stále trochu schází v pomalých zatáčkách a jsme dostatečně vyspělí na to, abychom to v tomto případě přiznali," říká Smedley.
"Zkoumáme všechny způsoby, jak to stáhnout. Zahrnuje to sledování chytřejších způsobů vývoje auta, inovativních, řekněme, abychom mohli pokračovat ve vývoji vysokých rychlostí za současného zrychlení vývoje v pomalých rychlostech.
Rozhodně nemůžeme ztratit ze zřetele oblasti, ve kterých jsme dobří. Nemůžeme udělat kompromis. Musíme se zlepšit v oblastech, kde jsme slabí, zatímco zároveň zlepšíme oblasti, kde jsme silní," dodává ředitel výkonnosti Williamsu, který v posledních třech závodech nasbíral pokaždé více bodů než Ferrari.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.