Williams si stále dává za cíl porazit Ferrari v letošním šampionátu Formule 1, ačkoliv po prvních devíti závodech na něj ztrácí 60 bodů.
"Neustále v každé velké ceně nasazujeme nové díly ve všech oblastech auta. Tým vyvíjí vůz po malých postupných krocích a více toho ještě přijde. Snažíme se čím dál více dostat do lepší pozice s tím, jak chceme získat druhou pozici v šampionátu - to je naším cílem," popisuje pro Autosport ředitel výkonnosti Williamsu, Rob Smedley.
Pilot Valtteri Bottas uznává, že Mercedes je pro Williams moc daleko, ale souhlasí s tím, že by na Ferrari mít mohli: "Jsem celkem potěšený ztrátou na Ferrari. Poprvé jsme letos byli v kvalifikaci rychlejší než oni. Ztráta na Mercedes se čekala. Věděli jsme, že budou rychlí, takže nejde o překvapení."
"Je to ale závodění. Nevzdáváme se. Nikdy nevíte, co se může přihodit. Musíme se ujistit o tom, že budeme připraveni sbírat body," dodává finský pilot, jehož budoucnost je spojována s přestupem k Ferrari.
Okruh Silverstone s mnoha rychlými zatáčkami hrál Williamsu do karet, Pomalý Hungaroring za dva týdny pro ně bude větší výzvou: "Víme, že nám stále trochu schází v pomalých zatáčkách a jsme dostatečně vyspělí na to, abychom to v tomto případě přiznali," říká Smedley.
"Zkoumáme všechny způsoby, jak to stáhnout. Zahrnuje to sledování chytřejších způsobů vývoje auta, inovativních, řekněme, abychom mohli pokračovat ve vývoji vysokých rychlostí za současného zrychlení vývoje v pomalých rychlostech.
Rozhodně nemůžeme ztratit ze zřetele oblasti, ve kterých jsme dobří. Nemůžeme udělat kompromis. Musíme se zlepšit v oblastech, kde jsme slabí, zatímco zároveň zlepšíme oblasti, kde jsme silní," dodává ředitel výkonnosti Williamsu, který v posledních třech závodech nasbíral pokaždé více bodů než Ferrari.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.