Lotus by měl být pro Force Indii podle Sergia Péreze hlavním soupeřem v boji o páté místo. Rychlejší by měl být i dle všech simulací, jenže zatím tomu tak není. Jak si to mexický pilot vysvětluje?
Lotus měl doposud navrch - alespoň do Silverstone, kde indická stáj přivezla vůz B-specifikace s rozsáhlým balíkem vylepšení. Získala tam 8 bodů, zatímco tým z Enstone vypadl po kolizi hned v prvním kole.
"Jsem překvapený, protože když jsme viděli všechny ty simulace, tak se zdáli být o půl sekundy na kolo rychlejší než my. Ale z nějakého důvodu, zřejmě kvůli problémům se spolehlivostí, nedokážou naplno využít svůj potenciál," uvádí Pérez pro oficiální web F1.
Lotus v šampionátu na Force Indii ztrácí 10 bodů, zatím jich nasbíral 29. Kromě něj považuje mexický pilot za hrozbu pro svou stáj také Toro Rosso, jež letos postavilo velmi dobrý monopost.
"Myslím, že jsou velkou hrozbou. A Toro Rosso má očividně mega auto, takže patří mezi ty dva hlavní [soupeře]. Lidé přivážejí vylepšení na každý závod, takže to opravdu záleží na tom, kam se podíváte, ale Lotus a Toro Rosso by měly být naším cílem k poražení," pokračuje jezdec Force Indie.
Hodlá si ale vyšlápnout také na čtvrtý Red Bull, který má na kontě o 24 bodů více: "Myslím, že by Red Bull měl pořád být naším cílem, snažit se je bodově dohnat. Pokud to s vylepšením půjde dobře, pak bychom rozhodně měli cílit na ně."
"Našim omezením obecně je zadní část vozu v rychlých zatáčkách. Očekáváme, že ji zlepšíme, zlepšíme nájezd. A zlepšení této oblasti znamená, že si všechno sedne dohromady. Vůz bude ve větší harmonii a pak z něj můžete snadněji dostávat to nejlepší.
Pokud se nám podaří o trochu zlepšit rychlost, pak s tím bude souviset lepší degradace pneumatik atd. Je mnoho věcí, na které se můžeme těšit. S novinkami se nelepší jen časy na kolo, zlepšuje se mnoho věcí, z nichž máte během závodního víkendu užitek," dodává Pérez.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.