Mark Webber, bývalý pilot F1, se do královny motorsportu tvrdě opřel, podle něj má problémy a všichni včetně samotných jezdců to ví.
"F1 není v dobré formě," řekl Webber před domácím závodem Red Bullu v Rakousku, "jsme z toho zklamaní, ale mluvíme o tom. Všichni jezdci o tom mluví, jsou zklamaní z toho, kam směřoval vývoj aut a jak se propadly časy na kolo, ty už jezdce nevyhecují, už nestojí za nic - a fanoušci to vidí."
"Za posledních pět, šest let se v F1 událo hodně špatných změn, které měly záměr zlepšit tento sport. F1 se stala umělou, například když uděláte chybu, už zde nejsou tak velké následky."
"Když teď zapnete televizi nebo zajdete na závodní víkend, už ve Formuli 1 neuvidíte gladiátory, ale jezdce, místo nichž by mohl sedět skoro každý. Když si ale zapnete MotoGP, řeknete si, páni, tohle neumí každý. Lidé to vidí takto."
Webber se ještě opřel do návrhů na zrychlení F1 o 5 sekund, aby se F1 zatraktivnila.
"Pokouší se zrychlit monoposty o 5 sekund, ale zde mluvíme o 5 vteřinách v kvalifikaci, ne v závodě. Piloti musí být konstatntně rychlejší během závodů."
"Navíc podle mě 5 vteřin nestačí, tempo musí být znatelně vyšší. Myslím, že se v pravidlech musí udělat velké změny," zakončil Webber.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.