Mark Webber, bývalý pilot F1, se do královny motorsportu tvrdě opřel, podle něj má problémy a všichni včetně samotných jezdců to ví.
"F1 není v dobré formě," řekl Webber před domácím závodem Red Bullu v Rakousku, "jsme z toho zklamaní, ale mluvíme o tom. Všichni jezdci o tom mluví, jsou zklamaní z toho, kam směřoval vývoj aut a jak se propadly časy na kolo, ty už jezdce nevyhecují, už nestojí za nic - a fanoušci to vidí."
"Za posledních pět, šest let se v F1 událo hodně špatných změn, které měly záměr zlepšit tento sport. F1 se stala umělou, například když uděláte chybu, už zde nejsou tak velké následky."
"Když teď zapnete televizi nebo zajdete na závodní víkend, už ve Formuli 1 neuvidíte gladiátory, ale jezdce, místo nichž by mohl sedět skoro každý. Když si ale zapnete MotoGP, řeknete si, páni, tohle neumí každý. Lidé to vidí takto."
Webber se ještě opřel do návrhů na zrychlení F1 o 5 sekund, aby se F1 zatraktivnila.
"Pokouší se zrychlit monoposty o 5 sekund, ale zde mluvíme o 5 vteřinách v kvalifikaci, ne v závodě. Piloti musí být konstatntně rychlejší během závodů."
"Navíc podle mě 5 vteřin nestačí, tempo musí být znatelně vyšší. Myslím, že se v pravidlech musí udělat velké změny," zakončil Webber.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.