Mark Webber, bývalý pilot F1, se do královny motorsportu tvrdě opřel, podle něj má problémy a všichni včetně samotných jezdců to ví.
"F1 není v dobré formě," řekl Webber před domácím závodem Red Bullu v Rakousku, "jsme z toho zklamaní, ale mluvíme o tom. Všichni jezdci o tom mluví, jsou zklamaní z toho, kam směřoval vývoj aut a jak se propadly časy na kolo, ty už jezdce nevyhecují, už nestojí za nic - a fanoušci to vidí."
"Za posledních pět, šest let se v F1 událo hodně špatných změn, které měly záměr zlepšit tento sport. F1 se stala umělou, například když uděláte chybu, už zde nejsou tak velké následky."
"Když teď zapnete televizi nebo zajdete na závodní víkend, už ve Formuli 1 neuvidíte gladiátory, ale jezdce, místo nichž by mohl sedět skoro každý. Když si ale zapnete MotoGP, řeknete si, páni, tohle neumí každý. Lidé to vidí takto."
Webber se ještě opřel do návrhů na zrychlení F1 o 5 sekund, aby se F1 zatraktivnila.
"Pokouší se zrychlit monoposty o 5 sekund, ale zde mluvíme o 5 vteřinách v kvalifikaci, ne v závodě. Piloti musí být konstatntně rychlejší během závodů."
"Navíc podle mě 5 vteřin nestačí, tempo musí být znatelně vyšší. Myslím, že se v pravidlech musí udělat velké změny," zakončil Webber.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.