Přestože bude mít Fernando Alonso k dispozici nejnovější díly, očekává ještě náročnější víkend než v Kanadě, která jejich vozu nehrála do karet.
Španělský jezdec dostane také vylepšenou pohonnou jednotku Hondy, za to se ale propadne dozadu na startovním roštu. Tým se rozhodl pro tuto taktickou variantu, aby se trestu vyhnut v dalších závodech.
Kanada před 2 týdny odhalila, jak moc výkonnostně McLaren za svými soupeři zaostává. A Alonso na Red Bull Ringu jiný obrázek nečeká: "Půjde o další víkend, kde to bude těžké, a výsledky zřejmě nebudou dobré."
"Budeme zřejmě čelit některým penalizacím, takže si myslím, že to pro nás bude testovací víkend. Bude však důležitý, protože máme některá vylepšení na voze.
"Snad po něm odjedeme s určitými odpověďmi. Příští týden budeme také testovat, před námi jsou proto důležité dny. Já jsem optimistou, pokud jde o blízkou budoucnost. Pokud jde ale o výsledky, tento víkend se toho moc nezmění - ve skutečnosti to může být dokonce ještě horší," upozorňuje Alonso.
I když si původně myslel, že v této fázi sezóny bude McLaren s Hondou už konkurenceschopnější, neztrácí víru v to, že brzy dokážou udělat dostatečné pokroky.
"Samozřejmě, že pozice, v níž jsme se ocitli v zimních testech, nebyla ideální, a možná jsme očekávali o trochu více. Ale tak už to je. Výkonnost se závod od závodu zvyšuje a zde k tomu také dojde...
Od auta toho očekáváme hodně v příštím měsíci či dvou. Uvidíme, jak dopadneme před letní přestávkou a na konci roku - to nám dá určitou naději pro příští rok.
Zůstávám optimistou, protože vidím lidi v týmu, znám program pro šasi a motor, pozoruji zdroje a talenty.. je to otázkou času. Snad to období učení se, ve kterém se teď nacházíme, zkrátíme. Já jsem optimistou," dodává Alonso.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.