Fernando Alonso bude muset na startovním roštu Velké ceny Rakouska pykat za nasazení nového motoru.
McLaren s sebou na Red Bull Ring přivezl velký balík aerodynamických vylepšení ve snaze dosáhnout dalších významnějších pokroků ve druhé polovině sezóny. Obsahuje nový krátký nos, nová křídla, podlahu a další prvky karosérie.
Tým má ale problém: stihl připravit pouze jeden takový balík. A pro jeho vyzkoušení byl vybrán právě Alonso, protože na okruhu zůstane a v úterý bude testovat. Má to pro něj větší smysl vyhodnocovat díly i během závodního víkendu. Když tým řešil podobné dilema dříve v sezóně (v Číně), novinky dostal pouze jeho týmový kolega Jenson Button.
Stáj z Wokingu se přes očekávaný výkonnostní pokrok rozhodla pro taktickou změnu motoru v Rakousku, protože tamější okruh jejich monopostu nesedí a nebude tam mít šanci na lepší výsledek, podobně jako v Kanadě.
Proto potvrdila své plány na nasazení nového motoru, což Alonsa posune na konec startovního roštu. Budou tak lépe připraveni na to, aby dosáhli lepšího výsledku v Silverstone a na Hungaroringu, a nemuseli tam být penalizováni.
McLaren také vyhodnocuje, zda k podobnému kroku - k nasazení nového motoru a vybráni si trestu - nesáhnou také u Buttona. Konečné rozhodnutí má padnout po pátečním druhém tréninku.
Stav součástí pohonných jednotek před Velkou cenou Rakouska
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.