Zástupci Imoly začali jednat s Berniem Ecclestonem o záchraně Velké ceny Itálie pokud se Monze nepodaří vyjednat prodloužení smlouvy.
Starosta italské Imoly, Daniele Manca, se společně s dalšími zástupci s Ecclestonem v pondělí sešel v Londýně, aby s ním projednal možnost návratu velké ceny do jeho města. Naposledy se v něm jela Velká cena San Marina v roce 2006, poté byl okruh zrekonstruován.
S Ecclestonem jednají také pořadatelé závodu v Monze o nové smlouvě na rok 2017, z místa se však kvůli nedostatku financí nepohnuli. Šéf F1 jim dal několikrát jasně najevo, že buď mu zaplatí stejnou částku, jako ostatní evropské okruhy, nebo skončí. To se nelíbí fanouškům, podle nichž by tato historická trať měla tvořit nedílnou součást F1 kalendáře.
"Chceme Ecclestoneovi ukázat, jak je Imola usiluje o získání Formule 1 zpět a také si přejeme odvést náš díl práce pro zachování velké ceny v Itálii. Představili jsme náš plán pro to, aby se na okruhu mohlo opět závodit, načrtli jsme naše investice a plán s infrastrukturou pro nadcházející roky," uvádí Manca pro Motorsport.
Souboj Schumacherů po startu závodu v Imole v roce 2003(foto: Scuderia Ferrari)
Podle něj je Ecclestone nakloněný myšlence na návrat F1 do Imoly v roce 2017: "Bernie nám řekl, že z Imoly nikdy nechtěl odejít. Musí pamatovat na to, že jej Enzo Ferrari původně požádal o to, aby na našem okruhu pořádal velkou cenu."
"Je třeba vyřešit některé problémy - a jedním z nich je samozřejmě ekonomika. Ale Ecclestone souhlasil s tím, že zkontroluje časový plán a podmínky, za kterých by bylo možné dostat F1 zpět do Imoly. Cílem je rok 2017," dodává starosta města usilujícího o návrat F1.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.