Zástupci Imoly začali jednat s Berniem Ecclestonem o záchraně Velké ceny Itálie pokud se Monze nepodaří vyjednat prodloužení smlouvy.
Starosta italské Imoly, Daniele Manca, se společně s dalšími zástupci s Ecclestonem v pondělí sešel v Londýně, aby s ním projednal možnost návratu velké ceny do jeho města. Naposledy se v něm jela Velká cena San Marina v roce 2006, poté byl okruh zrekonstruován.
S Ecclestonem jednají také pořadatelé závodu v Monze o nové smlouvě na rok 2017, z místa se však kvůli nedostatku financí nepohnuli. Šéf F1 jim dal několikrát jasně najevo, že buď mu zaplatí stejnou částku, jako ostatní evropské okruhy, nebo skončí. To se nelíbí fanouškům, podle nichž by tato historická trať měla tvořit nedílnou součást F1 kalendáře.
"Chceme Ecclestoneovi ukázat, jak je Imola usiluje o získání Formule 1 zpět a také si přejeme odvést náš díl práce pro zachování velké ceny v Itálii. Představili jsme náš plán pro to, aby se na okruhu mohlo opět závodit, načrtli jsme naše investice a plán s infrastrukturou pro nadcházející roky," uvádí Manca pro Motorsport.
Souboj Schumacherů po startu závodu v Imole v roce 2003(foto: Scuderia Ferrari)
Podle něj je Ecclestone nakloněný myšlence na návrat F1 do Imoly v roce 2017: "Bernie nám řekl, že z Imoly nikdy nechtěl odejít. Musí pamatovat na to, že jej Enzo Ferrari původně požádal o to, aby na našem okruhu pořádal velkou cenu."
"Je třeba vyřešit některé problémy - a jedním z nich je samozřejmě ekonomika. Ale Ecclestone souhlasil s tím, že zkontroluje časový plán a podmínky, za kterých by bylo možné dostat F1 zpět do Imoly. Cílem je rok 2017," dodává starosta města usilujícího o návrat F1.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.