Zástupci Imoly začali jednat s Berniem Ecclestonem o záchraně Velké ceny Itálie pokud se Monze nepodaří vyjednat prodloužení smlouvy.
Starosta italské Imoly, Daniele Manca, se společně s dalšími zástupci s Ecclestonem v pondělí sešel v Londýně, aby s ním projednal možnost návratu velké ceny do jeho města. Naposledy se v něm jela Velká cena San Marina v roce 2006, poté byl okruh zrekonstruován.
S Ecclestonem jednají také pořadatelé závodu v Monze o nové smlouvě na rok 2017, z místa se však kvůli nedostatku financí nepohnuli. Šéf F1 jim dal několikrát jasně najevo, že buď mu zaplatí stejnou částku, jako ostatní evropské okruhy, nebo skončí. To se nelíbí fanouškům, podle nichž by tato historická trať měla tvořit nedílnou součást F1 kalendáře.
"Chceme Ecclestoneovi ukázat, jak je Imola usiluje o získání Formule 1 zpět a také si přejeme odvést náš díl práce pro zachování velké ceny v Itálii. Představili jsme náš plán pro to, aby se na okruhu mohlo opět závodit, načrtli jsme naše investice a plán s infrastrukturou pro nadcházející roky," uvádí Manca pro Motorsport.
Souboj Schumacherů po startu závodu v Imole v roce 2003(foto: Scuderia Ferrari)
Podle něj je Ecclestone nakloněný myšlence na návrat F1 do Imoly v roce 2017: "Bernie nám řekl, že z Imoly nikdy nechtěl odejít. Musí pamatovat na to, že jej Enzo Ferrari původně požádal o to, aby na našem okruhu pořádal velkou cenu."
"Je třeba vyřešit některé problémy - a jedním z nich je samozřejmě ekonomika. Ale Ecclestone souhlasil s tím, že zkontroluje časový plán a podmínky, za kterých by bylo možné dostat F1 zpět do Imoly. Cílem je rok 2017," dodává starosta města usilujícího o návrat F1.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.