Zástupci Imoly začali jednat s Berniem Ecclestonem o záchraně Velké ceny Itálie pokud se Monze nepodaří vyjednat prodloužení smlouvy.
Starosta italské Imoly, Daniele Manca, se společně s dalšími zástupci s Ecclestonem v pondělí sešel v Londýně, aby s ním projednal možnost návratu velké ceny do jeho města. Naposledy se v něm jela Velká cena San Marina v roce 2006, poté byl okruh zrekonstruován.
S Ecclestonem jednají také pořadatelé závodu v Monze o nové smlouvě na rok 2017, z místa se však kvůli nedostatku financí nepohnuli. Šéf F1 jim dal několikrát jasně najevo, že buď mu zaplatí stejnou částku, jako ostatní evropské okruhy, nebo skončí. To se nelíbí fanouškům, podle nichž by tato historická trať měla tvořit nedílnou součást F1 kalendáře.
"Chceme Ecclestoneovi ukázat, jak je Imola usiluje o získání Formule 1 zpět a také si přejeme odvést náš díl práce pro zachování velké ceny v Itálii. Představili jsme náš plán pro to, aby se na okruhu mohlo opět závodit, načrtli jsme naše investice a plán s infrastrukturou pro nadcházející roky," uvádí Manca pro Motorsport.
Souboj Schumacherů po startu závodu v Imole v roce 2003(foto: Scuderia Ferrari)
Podle něj je Ecclestone nakloněný myšlence na návrat F1 do Imoly v roce 2017: "Bernie nám řekl, že z Imoly nikdy nechtěl odejít. Musí pamatovat na to, že jej Enzo Ferrari původně požádal o to, aby na našem okruhu pořádal velkou cenu."
"Je třeba vyřešit některé problémy - a jedním z nich je samozřejmě ekonomika. Ale Ecclestone souhlasil s tím, že zkontroluje časový plán a podmínky, za kterých by bylo možné dostat F1 zpět do Imoly. Cílem je rok 2017," dodává starosta města usilujícího o návrat F1.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.