Fernando Alonso v Kanadě upřesnil, že Honda vývojové žetony nepoužila pro zvýšení výkonu, ale spíše pro zlepšení spolehlivosti své pohonné jednotky. Přiznává, že šasi McLarenu není tak dobré, jak si původně mysleli. Jeho výkonnost v Monaku pro ně byla zklamáním.
Pohonná jednotka má stejný výkon jako v MonakuNa otázku, co očekává od vylepšení motoru, pro který Honda vyčerpala před závodem v Montrealu dva vývojové žetony, španělský jezdec odpovídá: "Opravdu nic moc. Motor je tento víkend ve skutečnosti stejný jako v Monaku."
"Použili jsme dva žetony z devíti, ale kvůli určitým problémům, kterým jsme v poslední době čelili, šly spíše do spolehlivosti. Pokud jde o výkonnost, měla by být úplně stejná [jako v Monaku], takže uvidíme," pokračuje Alonso.
Přesto je před víkendovou Velkou cenou Kanady mírně optimistický: "Pro nás v McLarenu bude možnost opět získat body dobrou zprávou. V Barceloně to před odstoupením vypadalo, že v závodě skončíme devátí. V Monaku jsme byli osmí a devátí, takže třetí příležitost po dvou promrhaných v mém případě bude dobrá."
Slabší šasi MP4-30Podle pilota McLarenu odhalilo slabiny šasi MP4-30, které není tak silné, jak se někteří původně domnívali: "Šlo o víkend, kde jsme toho hodně očekávali, protože vliv výkonu je v Monaku celkem malý. Nepředváděli jsme tak dobrý výkon, jak jsme si mysleli, takže jsme se trápili i se šasi."
Slabší je nejen pohonná jednotka Hondy, ale také šasi McLarenu, které se na ztrátě na Mercedes v posledních závodech podílelo 30 - 50 % (foto: McLaren)
"Dobře jsme pochopili, co nám momentálně schází v oblasti mechanické přilnavosti a také v oblasti aerodynamického chování vozu, takže musíme zapracovat na mnoha věcech. Musíme zlepšit mnoho oblastí, nejen pohonnou jednotku.
Také spolehlivost není dobré. Odstoupil jsem s vozem v Barceloně, odstoupil jsem z kvalifikace v Monaku, odstoupil jsem ze závodu v Monaku - proto máme určité plány také na zlepšení této stránky," dodává Alonso, jehož tým hodlá nasadit rozsáhlá vylepšení aerodynamiky včetně krátkého nosu až v dalším závodě v Rakousku.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.