Fernando Alonso v Kanadě upřesnil, že Honda vývojové žetony nepoužila pro zvýšení výkonu, ale spíše pro zlepšení spolehlivosti své pohonné jednotky. Přiznává, že šasi McLarenu není tak dobré, jak si původně mysleli. Jeho výkonnost v Monaku pro ně byla zklamáním.
Pohonná jednotka má stejný výkon jako v MonakuNa otázku, co očekává od vylepšení motoru, pro který Honda vyčerpala před závodem v Montrealu dva vývojové žetony, španělský jezdec odpovídá: "Opravdu nic moc. Motor je tento víkend ve skutečnosti stejný jako v Monaku."
"Použili jsme dva žetony z devíti, ale kvůli určitým problémům, kterým jsme v poslední době čelili, šly spíše do spolehlivosti. Pokud jde o výkonnost, měla by být úplně stejná [jako v Monaku], takže uvidíme," pokračuje Alonso.
Přesto je před víkendovou Velkou cenou Kanady mírně optimistický: "Pro nás v McLarenu bude možnost opět získat body dobrou zprávou. V Barceloně to před odstoupením vypadalo, že v závodě skončíme devátí. V Monaku jsme byli osmí a devátí, takže třetí příležitost po dvou promrhaných v mém případě bude dobrá."
Slabší šasi MP4-30Podle pilota McLarenu odhalilo slabiny šasi MP4-30, které není tak silné, jak se někteří původně domnívali: "Šlo o víkend, kde jsme toho hodně očekávali, protože vliv výkonu je v Monaku celkem malý. Nepředváděli jsme tak dobrý výkon, jak jsme si mysleli, takže jsme se trápili i se šasi."
Slabší je nejen pohonná jednotka Hondy, ale také šasi McLarenu, které se na ztrátě na Mercedes v posledních závodech podílelo 30 - 50 % (foto: McLaren)
"Dobře jsme pochopili, co nám momentálně schází v oblasti mechanické přilnavosti a také v oblasti aerodynamického chování vozu, takže musíme zapracovat na mnoha věcech. Musíme zlepšit mnoho oblastí, nejen pohonnou jednotku.
Také spolehlivost není dobré. Odstoupil jsem s vozem v Barceloně, odstoupil jsem z kvalifikace v Monaku, odstoupil jsem ze závodu v Monaku - proto máme určité plány také na zlepšení této stránky," dodává Alonso, jehož tým hodlá nasadit rozsáhlá vylepšení aerodynamiky včetně krátkého nosu až v dalším závodě v Rakousku.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.