Fernando Alonso v Kanadě upřesnil, že Honda vývojové žetony nepoužila pro zvýšení výkonu, ale spíše pro zlepšení spolehlivosti své pohonné jednotky. Přiznává, že šasi McLarenu není tak dobré, jak si původně mysleli. Jeho výkonnost v Monaku pro ně byla zklamáním.
Pohonná jednotka má stejný výkon jako v MonakuNa otázku, co očekává od vylepšení motoru, pro který Honda vyčerpala před závodem v Montrealu dva vývojové žetony, španělský jezdec odpovídá: "Opravdu nic moc. Motor je tento víkend ve skutečnosti stejný jako v Monaku."
"Použili jsme dva žetony z devíti, ale kvůli určitým problémům, kterým jsme v poslední době čelili, šly spíše do spolehlivosti. Pokud jde o výkonnost, měla by být úplně stejná [jako v Monaku], takže uvidíme," pokračuje Alonso.
Přesto je před víkendovou Velkou cenou Kanady mírně optimistický: "Pro nás v McLarenu bude možnost opět získat body dobrou zprávou. V Barceloně to před odstoupením vypadalo, že v závodě skončíme devátí. V Monaku jsme byli osmí a devátí, takže třetí příležitost po dvou promrhaných v mém případě bude dobrá."
Slabší šasi MP4-30Podle pilota McLarenu odhalilo slabiny šasi MP4-30, které není tak silné, jak se někteří původně domnívali: "Šlo o víkend, kde jsme toho hodně očekávali, protože vliv výkonu je v Monaku celkem malý. Nepředváděli jsme tak dobrý výkon, jak jsme si mysleli, takže jsme se trápili i se šasi."
Slabší je nejen pohonná jednotka Hondy, ale také šasi McLarenu, které se na ztrátě na Mercedes v posledních závodech podílelo 30 - 50 % (foto: McLaren)
"Dobře jsme pochopili, co nám momentálně schází v oblasti mechanické přilnavosti a také v oblasti aerodynamického chování vozu, takže musíme zapracovat na mnoha věcech. Musíme zlepšit mnoho oblastí, nejen pohonnou jednotku.
Také spolehlivost není dobré. Odstoupil jsem s vozem v Barceloně, odstoupil jsem z kvalifikace v Monaku, odstoupil jsem ze závodu v Monaku - proto máme určité plány také na zlepšení této stránky," dodává Alonso, jehož tým hodlá nasadit rozsáhlá vylepšení aerodynamiky včetně krátkého nosu až v dalším závodě v Rakousku.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.