Rob Smedley, šéf traťových operací Williamsu, se rozpovídal na téma, proč Williams nezkouší zajímavější strategie, které by mu třeba mohly přinést dlouho očekávané vítězství.
"Raději budeme dojíždět na stejných příčkách a sbírat body než se nahánět za duhou a myslet si, že nám osud přinese skvělý výsledek," prohlásil Rob Smedley pro Autosport.com.
"A právě tohle jsou ty body, teď leží na stole a čekají, až si je vezmeme, a my si pro ně dojedeme, to je nejlepší zlepšení, jaké za poslední dobu Williams udělal. A taky to je důvod, proč má Williams tendence jezdit nudné závody."
"Myslím, že se tým zlepšil ve způsobu, jakým funguje; teď se snažíme vymáčknout vše z potenciálu vozu. Stali jsme se dobrou skupinou lidí, která vykonává dobrou práci. Normálně získáme ty body, co jsou nachystány na stole."
Možná i proto se vrátil k závodu v Kanadě v minulém roce, kdy měl Massa na dosah pódium, ale nakonec kolidoval s Pérezem v posledním kole.
Loni měl Williams sezónu rozjetou o něco lépe (foto: Williams F1 Team)
"Možná v Kanadě minulého roku jsme měli problémy s dojetím do cíle. Felipe Massa měl nehodu, což nás, nedostalo do nejlepší pozice."
"Ale jsem si jistý, že pokud letos budeme mít v Kanadě nějakou zajímavou šanci, skočíme po ní!" zakončil s optimismem.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.