Podle Renaultu jsou náklady za motor tak vysoké, že je neudržitelné, aby zůstal jen dodavatelem motorů.
Vypadá to, že Renault má dlouhodobé plány, které zahrnují stát se konstruktéry. Tomu nasvědčuje i fakt, že jeden z hlavních představitelů Renaultu, Carlos Ghosn, si o víkendu v Monaku popovídal na téma budoucnost Renaultu v F1 s Berniem Ecclestonem.
"Jedinou věc, kterou můžu říct, je, že podle našeho názoru kvůli novým motorovým pravidlům nefunguje model pouhého dodávání motorů," řekl Cyril Abiteboul motorsport.com. "Úroveň výdajů je tak velká, že jako pouhý dodavatel vám utracené peníze nepřinesou, co od nich chcete - obzvlášť, když lidé nastaví laťku tak vysoko jako Mercedes."
"Kdyby Mercedes nenastavil laťku tak vysoko, pak by možná bylo utrácení více pod kontrolou a celá pozice dodavatele motorů by dávala smysl. Ale momentálně jsou hranice tak daleko, že musíme utrácet více. A pro větší utrácení musí existovat větší návratnost z marketingového hlediska."
Navrátí se zase barvy Renaultu do F1? (foto: Lotus F1 Team)
Na scénu znova vycházejí scénáře, že Renault se může nějakým způsobem spojit se současným týmem F1, například by se mohl spojit s Toro Rosso, které by změnilo barvu na žlutou. Ve hře jsou samozřejmě i další odběratelé jejich motorů a případně Manor či Force India, Lotus již několikrát popřel, že by byl na prodej.
I Red Bull je stále možností: "Teoreticky stále můžeme najít tu marketingovou hodnotu s Red Bullem, proto stále věřím, že to má budoucnost. Je to však těžší než u předchozích pravidel."
Paradoxem je, že to byl právě Renault, kdo volal po nových motorech. "Myslím, že tomu musíme dát trochu více času. Teoreticky je přechod na úspornější motory dobrá věc, podcenili jsme ale několik věcí - jako například náklady. Jsem si jistý tím, že pokud ovládli náklady, pak by výkonnostní rozpětí bylo užší než dnes, což je problémem," zakončil představitel Renaultu.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.