Podle Renaultu jsou náklady za motor tak vysoké, že je neudržitelné, aby zůstal jen dodavatelem motorů.
Vypadá to, že Renault má dlouhodobé plány, které zahrnují stát se konstruktéry. Tomu nasvědčuje i fakt, že jeden z hlavních představitelů Renaultu, Carlos Ghosn, si o víkendu v Monaku popovídal na téma budoucnost Renaultu v F1 s Berniem Ecclestonem.
"Jedinou věc, kterou můžu říct, je, že podle našeho názoru kvůli novým motorovým pravidlům nefunguje model pouhého dodávání motorů," řekl Cyril Abiteboul motorsport.com. "Úroveň výdajů je tak velká, že jako pouhý dodavatel vám utracené peníze nepřinesou, co od nich chcete - obzvlášť, když lidé nastaví laťku tak vysoko jako Mercedes."
"Kdyby Mercedes nenastavil laťku tak vysoko, pak by možná bylo utrácení více pod kontrolou a celá pozice dodavatele motorů by dávala smysl. Ale momentálně jsou hranice tak daleko, že musíme utrácet více. A pro větší utrácení musí existovat větší návratnost z marketingového hlediska."
Navrátí se zase barvy Renaultu do F1? (foto: Lotus F1 Team)
Na scénu znova vycházejí scénáře, že Renault se může nějakým způsobem spojit se současným týmem F1, například by se mohl spojit s Toro Rosso, které by změnilo barvu na žlutou. Ve hře jsou samozřejmě i další odběratelé jejich motorů a případně Manor či Force India, Lotus již několikrát popřel, že by byl na prodej.
I Red Bull je stále možností: "Teoreticky stále můžeme najít tu marketingovou hodnotu s Red Bullem, proto stále věřím, že to má budoucnost. Je to však těžší než u předchozích pravidel."
Paradoxem je, že to byl právě Renault, kdo volal po nových motorech. "Myslím, že tomu musíme dát trochu více času. Teoreticky je přechod na úspornější motory dobrá věc, podcenili jsme ale několik věcí - jako například náklady. Jsem si jistý tím, že pokud ovládli náklady, pak by výkonnostní rozpětí bylo užší než dnes, což je problémem," zakončil představitel Renaultu.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.