Moniša Kaltenbornová na začátku sezóny čelila velkým soudním problémům, o kterých se od té doby nechtěla bavit, teď vyplouvají na povrch její osobní pocity.
Vše začalo tím, že si tým na letošní sezónu upsal hned tři jezdce, takže někdo musel z kola ven, tím někým měl být van der Garde, jenže to se mu pochopitelně nelíbilo, takže začala soudní tahanice. A kdyby ji van der Garde vyhrál, Kaltenbornová by mohla jít dokonce do vězení, protože za svůj tým přebírala zodpovědnost.
"Byla velká šance, že mě uvězní. Podle zákona mám zodpovědnost za tým, naštěstí jsme ale uzavřeli dohodu, příběh mohl být o hodně jiný," řekla Kaltenbornová pro EOL Esporte.
"Bylo to pro mě opravdu stresující, nicméně bylo zřejmé, co musím chránit, svůj tým a jezdce. Dostala jsem se do situaace, která byla zcela nepochopena médii, ale nemohla jsem na to nic říct, protože jsem musela chránit zaměstnance."
Kaltenbornová je jednou ze dvou žen v pozici šéfky týmu F1 (foto: Sauber Motorsport AG)
"Byli jsme zkrátka v situaci, kdy jsme nemohli nic říct, takže lidí, kteří o naší situaci psali, neměli tušení, o co jde, ale vyslovovali silné názory," zakončila.
Dalším problémem bylo, že by van der Garde stejně nemohl závodit, protože neměl superlicenci, takže se finančně vyrovnal s týmem.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.