Moniša Kaltenbornová na začátku sezóny čelila velkým soudním problémům, o kterých se od té doby nechtěla bavit, teď vyplouvají na povrch její osobní pocity.
Vše začalo tím, že si tým na letošní sezónu upsal hned tři jezdce, takže někdo musel z kola ven, tím někým měl být van der Garde, jenže to se mu pochopitelně nelíbilo, takže začala soudní tahanice. A kdyby ji van der Garde vyhrál, Kaltenbornová by mohla jít dokonce do vězení, protože za svůj tým přebírala zodpovědnost.
"Byla velká šance, že mě uvězní. Podle zákona mám zodpovědnost za tým, naštěstí jsme ale uzavřeli dohodu, příběh mohl být o hodně jiný," řekla Kaltenbornová pro EOL Esporte.
"Bylo to pro mě opravdu stresující, nicméně bylo zřejmé, co musím chránit, svůj tým a jezdce. Dostala jsem se do situaace, která byla zcela nepochopena médii, ale nemohla jsem na to nic říct, protože jsem musela chránit zaměstnance."
Kaltenbornová je jednou ze dvou žen v pozici šéfky týmu F1 (foto: Sauber Motorsport AG)
"Byli jsme zkrátka v situaci, kdy jsme nemohli nic říct, takže lidí, kteří o naší situaci psali, neměli tušení, o co jde, ale vyslovovali silné názory," zakončila.
Dalším problémem bylo, že by van der Garde stejně nemohl závodit, protože neměl superlicenci, takže se finančně vyrovnal s týmem.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.