Fernando Alonso vybízí svůj tým k tomu, aby nejdříve vyřešil potíže se spolehlivostí, než se pustí do navyšování výkonu.
Španělský pilot letos dokončil jen dva závody ze šesti, naposledy v Monaku musel kvůli technickým problémům opět odstoupit. Proto chce, aby se McLaren s Hondou zaměřili hlavně na spolehlivost.
"Body Jensona v Monaku byly pro celý tým velkým povzbuzením a dalším dokladem pokroku, který závod od závodu děláme. Na mé straně garáže to bylo zklamání zaznamenat dva technické problémy za sebou, ale jako obvykle pracujeme velmi tvrdě na tom, abychom jim porozuměli," uvádí Alonso.
"Spolehlivost je vždy tím nejdůležitějším faktorem, takže před výkonností se musíme zaměřit na to, abychom zajistili pozitivní začátek víkendu a co nejvíce využili tréninky, abychom s vozem jezdili a řádně jej pro tuto trať nastavili," pokračuje pilot McLarenu před dalším závodem v Kanadě.
Závodní ředitel Eric Boullier připustil, že spolehlivost byla hlavní oblastí jejich zájmu před odletem do zámoří: "Naše slibná výkonnost byla zmařená frustrujícími technickými problémy, naposledy ve Fernandově části garáže. Proto tvrdě pracujeme na tom, abychom je napravili a mohli tak opravdu pozorovat potenciál obou aut a dále je rozvíjet."
Fernando Alonso by si přál, aby jeho tým vyřešil nejdříve spolehlivost,a pak až se zaměřil na výkonnost (foto: McLaren)
"Musíme si dát za cíl zlepšení spolehlivosti a konzistence, abychom dosahovali maximum našeho potenciálu," dodává závodní ředitel McLarenu, který v Kanadě nastoupí s vylepšenou pohonnou jednotkou. Honda totiž využila první dva vývojové žetony pro zvýšení výkonu svého motoru (více zde), který na dlouhých rovinkách hraje velmi důležitou roli.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.