Fernando Alonso vybízí svůj tým k tomu, aby nejdříve vyřešil potíže se spolehlivostí, než se pustí do navyšování výkonu.
Španělský pilot letos dokončil jen dva závody ze šesti, naposledy v Monaku musel kvůli technickým problémům opět odstoupit. Proto chce, aby se McLaren s Hondou zaměřili hlavně na spolehlivost.
"Body Jensona v Monaku byly pro celý tým velkým povzbuzením a dalším dokladem pokroku, který závod od závodu děláme. Na mé straně garáže to bylo zklamání zaznamenat dva technické problémy za sebou, ale jako obvykle pracujeme velmi tvrdě na tom, abychom jim porozuměli," uvádí Alonso.
"Spolehlivost je vždy tím nejdůležitějším faktorem, takže před výkonností se musíme zaměřit na to, abychom zajistili pozitivní začátek víkendu a co nejvíce využili tréninky, abychom s vozem jezdili a řádně jej pro tuto trať nastavili," pokračuje pilot McLarenu před dalším závodem v Kanadě.
Závodní ředitel Eric Boullier připustil, že spolehlivost byla hlavní oblastí jejich zájmu před odletem do zámoří: "Naše slibná výkonnost byla zmařená frustrujícími technickými problémy, naposledy ve Fernandově části garáže. Proto tvrdě pracujeme na tom, abychom je napravili a mohli tak opravdu pozorovat potenciál obou aut a dále je rozvíjet."
Fernando Alonso by si přál, aby jeho tým vyřešil nejdříve spolehlivost,a pak až se zaměřil na výkonnost (foto: McLaren)
"Musíme si dát za cíl zlepšení spolehlivosti a konzistence, abychom dosahovali maximum našeho potenciálu," dodává závodní ředitel McLarenu, který v Kanadě nastoupí s vylepšenou pohonnou jednotkou. Honda totiž využila první dva vývojové žetony pro zvýšení výkonu svého motoru (více zde), který na dlouhých rovinkách hraje velmi důležitou roli.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.