Nedá se říct, že by se Williams v sezóně trápil, i když se mu závod v Monaku nepovedl, spíše se chce konečně dotáhnout na špičku.
Rob Smedley se vyjádřil i k uplynulému víkendu. Řekl, že trať v Monte Carlu autu prostě nesedla, zato rychlé okruhy, které přijdou na řadu teď, by pro Williams měly být dobré. Navíc Williams si nachystá i nějaká vylepšení.
"Máme nějaká [vylešení] pro Kanadu, měla by být zdravá a týkat se mnoha oblastí," řekl Rob Smedley pro Autosport.com.
"Potom ale máme hodně velký balíček pro Rakousko, a když o něm nebudu mluvit v detailech, jedná se o opravdu velký krok dopředu. Už se nemůžeme dočkat, až ho nasadíme na auto, poté máme připravenou sérii stálého vylepšování."
Smedley je v paddocku znám i svých charakterem (foto: Williams F1 Team)
"Ve Španělsku jsme ukázali, že dokážeme držet tempo i s těmi nejrychlejšími, Monako bylo spíše výjimka, nedokázali jsme přimět pracovat pneumatiky. Sami sebe někdy vytláčíme z pozice, na které bychom mohli ukázat, co v nás je."
"Ale v Kanadě budeme na svém normálním místě, k tomu máme vylepšení pro Rakousko, pro okruh, který nám sedí, jak se ukázalo vloni. Stejně tak jsme byli silní v Kanadě, v Anglii pro nás začala část sezóny, kdy jsme se dostávali na pódia a získávali hodně bodů."
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.