Vijay Mallya vysvětluje, proč Force India nedosahuje takových výsledků, jakých by si přála. S novým vozem, který nasadí nejpozději v Anglii, se jejich konkurenceschopnost zvýší a budou podle něj pravidelně dojíždět na bodech.
"Musím přiznat, že jsme letos začali s horší výkonností, ale to bylo dáno zejména změnou pravidel týkajících se využívání aerodynamických tunelů.
"V minulosti jsme používali dva aerodynamické tunely: na předběžné konstrukci jsme pracovali ve starém tunelu, a pak jsme prováděli spousty práce na korelaci v aerodynamickém tunelu Toyoty v Kolíně," popisuje Mallya, jak probíhal vývoj nového vozu v jeho týmu.
Týmy však od letošního roku nemůžou pracovat zároveň ve více aerodynamických tunelech. "Když jsme si museli vybrat jeden tunel, rozhodli jsme se pro ten modernější tunel, který je v Kolíně. To znamenalo přesunout celé aerodynamické oddělení z Anglie do Německa, což nějakou dobu trvalo."
"Proto jsme sezónu nemohli začít s takovým nášupem, jak bychom si přáli. Ale dobrou zprávou je, že uprostřed ní - určitě před Silverstone - přijdeme s našim novým vozem pro rok 2015 a doufáme, že budeme konkurenceschopní," pokračuje majitel indického týmu, který sídlí poblíž Silverstone.
Sergiovi Pérezovi se v Monaku se starým vozem dařilo, vybojoval sedmé místoa dalších šest bodů (foto: Sahara Force India)
"Checo [Pérez] si vedl minulý týden v Monaku s naším starým autem opravdu dobře, takže když dorazí ten nový balík mezi Rakouskem a Silverstone, tak jsem si hodně jistý, že pak budeme dojíždět pravidelně na bodech," věří Mallya.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.