Vijay Mallya vysvětluje, proč Force India nedosahuje takových výsledků, jakých by si přála. S novým vozem, který nasadí nejpozději v Anglii, se jejich konkurenceschopnost zvýší a budou podle něj pravidelně dojíždět na bodech.
"Musím přiznat, že jsme letos začali s horší výkonností, ale to bylo dáno zejména změnou pravidel týkajících se využívání aerodynamických tunelů.
"V minulosti jsme používali dva aerodynamické tunely: na předběžné konstrukci jsme pracovali ve starém tunelu, a pak jsme prováděli spousty práce na korelaci v aerodynamickém tunelu Toyoty v Kolíně," popisuje Mallya, jak probíhal vývoj nového vozu v jeho týmu.
Týmy však od letošního roku nemůžou pracovat zároveň ve více aerodynamických tunelech. "Když jsme si museli vybrat jeden tunel, rozhodli jsme se pro ten modernější tunel, který je v Kolíně. To znamenalo přesunout celé aerodynamické oddělení z Anglie do Německa, což nějakou dobu trvalo."
"Proto jsme sezónu nemohli začít s takovým nášupem, jak bychom si přáli. Ale dobrou zprávou je, že uprostřed ní - určitě před Silverstone - přijdeme s našim novým vozem pro rok 2015 a doufáme, že budeme konkurenceschopní," pokračuje majitel indického týmu, který sídlí poblíž Silverstone.
Sergiovi Pérezovi se v Monaku se starým vozem dařilo, vybojoval sedmé místoa dalších šest bodů (foto: Sahara Force India)
"Checo [Pérez] si vedl minulý týden v Monaku s naším starým autem opravdu dobře, takže když dorazí ten nový balík mezi Rakouskem a Silverstone, tak jsem si hodně jistý, že pak budeme dojíždět pravidelně na bodech," věří Mallya.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.