Po nečekaném konci se safety-carem se z vítězství raduje Nico Rosberg již potřetí v řadě v Monaku! Co vedlo Mercedes k povolání Hamiltona do boxů?
MERCEDES
Nico Rosberg, 1. místoTak to chodí už někdy v závodění, rozhodně mám radost, vytěžil jsem ze závodu maximum. Netuším, proč mě do boxů nepovolali a Lewise ano. Restart byl potom velmi těžký – měl jsem ty tvrdší pneumatiky, které byly taky studené.
Lewis Hamilton, 3. místoNebyl to jednoduchý závod, s týmem vyhrávám i prohrávám. Potom si musíme sednout a promluvit si o situaci za safety carem. Každopádně se příští závod chci vrátit a vyhraju ho!
Toto Wolff, výkonný šéfLewisovi jsme naší chybou zničili závod. Problém byl v tom, že jsme si mysleli, že rozdíl mezi Lewisem a Nicem byl větší, než jaký ve skutečnosti byl. Potom se Lewis ozval, že ztrácí teplotu pneumatik. Ale neměli jsme to riskovat. Je mi Lewise líto, nezbývá nám než se Lewisovi znova a znova omlouvat.
Niki Lauda, nevýkonný šéfVypadá to, že tým zkazil Lewisovi závod. Nevím, co se stalo, asi do toho mluvilo hodně lidí. Bylo to zmatené, nakonec se ukázalo, že šlo o špatné rozhodnutí. Musím se Lewisovi za celý tým omluvit. Každopádně jsme Lewise neměli zavolat do boxů.
FERRARI
Sebastian Vettel, 2. místoMěli jsme slušný závod, ale ke konci se to trochu otočilo, což bylo překvapením, ale byli jsme tam, když se to počítalo. Potom jsem ale musel urdžet Lewise za sebou, bylo to těsné [na safety car čáře], ale byl jsem si jistý, že jsem byl vepředu. Předtím se závod vyvíjel uspokojivé, tlačil jsem na Nica, ale měl rychlost, při zastávce v boxech se nám ho nepodařilo předjet, ale já jsem spokojený. Je to dobrý výsledek pro tým.
Kimi Räikkönen, 6. místoMěl jsem rychlost, ale většinu času jsem jen čekal, až se něco stane. Jinak nemůžete nic dělat. Když jste za někým je těžké předjet. Auto ale nebylo špatné v žádné části závodu. Není zřejmé, co se může a co ne, protože někdo za něco penalizaci dostane a někdo ne. Většinou jsou za podobné názory penalizace. Tentokrát ne. Podle mého názoru bylo jasné, že ji měl Ricciardo dostat, ale komisaři byli opačného názoru.
Maurizio Arrivabene, šéf týmuPodle mého názoru byli o své síle příliš přesvědčení a uvědomuji si, že jsou inteligentní a silnější než my, ale tentokrát jsme byli chytřejší. Byli jsme nervózní a na začátku uvažovali, že zajedeme do boxů. Dívali jsme se na možnosti a stratég řekl, že zůstaneme v klidu, že je to show. V každém případě řekl, že zůstaneme na dráze. Měl jasno a měl pravdu. Vím, že jsme měli štěstí.
RED BULL
Daniil Kvjat, 4. místoSe změnou pozic ke konci to byl strategický risk. Dali jsme Danielovi pozici, aby mohl zkusit dostihnout Mercedes a Ferrari, ale nevyšlo to, tak ji to musel vrátit. Momentálně jsem velmi spokojený. Některé věci byly dobré, trochu nám ale scházela rychlost. Musíme si udržet tempo zlepšování a přenést ho do dalších závodů.
Daniel Ricciardo, 5. místoStart dostal jsem se k Vettelovi, pak jsem ztratil pozici vůči Kvjatovi. Měli jsme stejnou rychlost i strategii, nebylo moc co získat. Za safety carem jsme dostali zastávku zdarma, byla to legrace. Při restartu jsem před Kimiho nakoukl v 5. zatáčce a málem jsem do něj najel, v dalším kole trochu došlo ke kontaktu – nevím, jestli si k tomu něco nepřidali, ale zůstali jsme na trati.
Myslím, že komisaři chápou, že při předjetí zkrátka někdy dojde ke kontaktu. Pro tým šlo rozhodně o lepší víkend. Pro nás to byla ta nejlepší trať zatím. Montreal byl pro mě loni dobrý, tak snad se nám tam bude opět dařit.
Christian Horner, šéf týmuS Ricciardem jsme ke konci získali zastávku zdarma. Pak jsme vyměnili pozice mezi našimi auty, Daniel měl na super-měkkých pneumatikách větší šanci na zisk další pozice. Ale řekli jsme mu, že když ji nevyužije, ať místo Kvjatovi vrátí. Dal to toho vše, a pak mu to férově vrátil.
FORCE INDIA
Sergio Pérez, 7. místoJsem teď velmi šťastný, celý tým odvedl dobrou práci. Pro mě to byl přímočarý a tichý závod, což je pro Monako zvláštní. Velkou část závodu jsem jel sám, takže bylo těžké udržel koncentraci po celých 78 kol, ale po safety caru jsem byl na měkčích pneumatikách a byla to zábava. Mohl jsem útočit na Kimiho Raikkonena, ale nepředjel bych ho. Byl to důležitý závod pro celý tým, skórovali jsme v polovině závodů, zkrátka musíme maximalizovat příležitosti.
Nico Hülkenberg, 11. místoBylo to trochu zklamáním, incident v prvním kole mě dostal dozadu, pak už se to točilo v hrozném kruhu. Rychlost byla dobrá, museli jsme ale dotahovat to, co jsme ztratili. Byla to škoda, protože jsme mohli s oběma vozy na bodech.Fernandovi ujela záď a poslal mě do zdi, nemohl jsem s tím nic dělat, abych se mu vyhnul. Věděl jsem, že je vedle mě, proto jsem zatáčel později. Myslel jsem si, že o pozici přijdu, ale nechtěl jsem ji dát tak lehce. Hamilton měl velký náskok, už když mě předjížděl. Údajně udělali chybu v boxech, ale to už není moje věc.
Vijay Mallya, šéf týmuMonako vždy dává prostor zazářit, 7. místo je pro tým úspěch. Většinu těžké práce jsme odvedli v kvalifikaci, ale to pokračovalo bezchybným výkonem Sergia v závodě, na body zde by měl hrdý. Škoda Nica, nebýt kontaktu s Fernandem, měl na body. S dnešními body jsme výše v šampionátu, tým odvedl skvělou práci, těžká práce nám umožní tlačit na týmy okolo.
McLAREN
Jenson Button, 8. místoVelmi dobrý den, osmé místo je fajn. Jsem poměrně spokojený: dva Mercedesy, dvě Ferrari, dva Red Bully, Pérez a já. Naše rychlost byla dobrá, závod byl zábavný. Na čistém vzduchu jsem na to mohl pořádně tlačit, každé kolo bylo jako kvalifikační. Kanada pro nás asi bude těžká, obsahuje pomalé zatáčky a rovinky. Ale snad se nám tam podaří dosáhnout na body.
Fernando Alonso, nedokončilMěli jsme problém s převodovkou – fyzický problém nebo se zbláznil senzor. Auto řadilo normálně, ale v poslední zatáčce zařadilo neutrál. Mohl jsem být devátý, přišli jsme o to, ale tak už to někdy chodí. Opět jsme nedokončili závod. Pokusíme se, aby se to v nadcházejících závodech nestávalo. Jde o normální učební proces.Penalizace byla divná. Já jsem o trestu nevěděl, až dokud jsem nezastavil a kluci nedělali. Až potom mi to sdělili. V zatáčce jsem byl na vnitřku - nevím, jestli jsem byl neviditelný. Po zastávce jsem byl zase na devátém místě, bylo to OK.
Eric Boullier, závodní ředitelOd začátku sezóny pravidelně hlásíme, že tvrdě pracujeme a že výsledky se stále zlepšují. Dnes jsme díky Jensonovi opět získali body - ten výsledek potvrzuje naše pokroky. Získali jsme čtyři, a ano, Jenson sice jel velmi dobře, ale nebudeme ztrácet čas oslavou takového milníku. Ano, je to povzbudivé, ale naše ambice jsou mnohem vyšší než osmé místo. A věřte mi, že jich docílíme. Pro Fernanda to bylo další frustrující odpoledne a vyšetříme, co způsobilo jeho odstoupení. Také jel dobře a kdyby bylo auto spolehlivé, také by získal body.
Thanks Petr! Not exciting yet but one step ahead, on merit. Now looking for both cars in the points! https://t.co/o6zGf85iAm
— Eric Boullier (@eboullier) May 24, 2015
SAUBER
Felipe Nasr, 9. místoByl to skvělý závod a mám radost, že jsme opět získali body. Je to skvělý pocit a odměna všem v týmu. Bylo to náročné a udělal jsem maximum, abych z auta dostal vše. Tým odvedl skvělou práci, zvolil dobře strategii a zavolal mě do boxů ve správný čas. Body jsou pro všechny v týmu.
Marcus Ericsson, 13. místoJe to zklamání, ale věděli jsme, že ze startu ze 17 místo to bude náročný závd. Musíme se podívat na data a zjistit více. Můžeme se z toho poučit a být příště lepší. Celkově bylo vyvážení auta dobré a myslím, že během určitých částí závodu byla výkonnost dobrá.
Moniša Kaltenbornová, šéfka týmuPovzbudivý výsledek, když vezmete v úvahu, jak víkend probíhal. Felipe jel velmi dobře. V Monaku musíte jet inteligentně a být trpělivý při čekání na šance. To on udělal. Marcus udělal to samé, ale bohužel nebyl odměněn body, ale také předvedl solidní výkon. Celý tým odvedl skvělou práci - na trati i v Hinwillu.
Felipe Nasr si z Monaka odnáší body (foto: Sauber Motorsport AG)
TORO ROSSO
Carlos Sainz Jr., 10. místoSkvělý závod, jsem s výsledkem spokojen! Start z boxové uličky při prvním závodě v Monaku a dojet desátý pro mě znamená téměř výhru. Práce s pneumatikami a strategie byla dobrá - tým to zvládl velmi dobře. Tvrdě jsme na to dřeli a jeli super dlouhý stint na superměkké sadě a nakonec se to vyplatilo, získali jsme bod. Já si to tam opravdu užil. Byl jsem rychlý a těšil se z tohoto unikátního okruhu. Nechtěl jsem, aby závod skončil.
Max Verstappen, nedokončilJsem zklamaný, ale jsem rád, že se mi nic nestalo, podařilo se mi vylézt z auta, což je lepší než v něm zůstat sedět. Z mého pohledu to ani nebyl útok na Grosjeana, brzdil jsem na stejném místě jako předtím. Ale Grosjean zabrzdil dříve, když jste v takové rychlosti příliš blízko, nestihnete zareagovat, ale snažil jsem se mu vyhnout.Závod byl ale jinak dobrý, měl jsem slušné tempo, na měkčích pneumatikách se mi dařilo, předjel jsem Maldonada a mohl jsem útočit na kluky vepředu. Bohužel jsem měl pomalý pitstop, kde jsem ztratil asi 20 sekund, což se tady špatně dohání. Takže jsme potom zajeli ještě jednou do boxů pro měkčí pneumatiky a od té doby jsem létal.
LOTUS
Romain Grosjean, 12. místoMoc jsem z incidentu s Verstappenem neviděl, pouze jak jeho auto přeletělo ve vzduchu! Předjíždění je v Monaku těžké, myslím, že si z toho odnese nějakou zkušenost. Je dobře, že je v pořádku, i když to bylo nebezpečné pro oba. Mě to stálo body. Do té doby se závod odehrával podle realistických představ. Po incidentu jsem si zkontroloval, že mám všechna kola, potom jsem se podíval do zrcátek, jestli mám zadní křídlo, a potom jsem zase závodil.
Pastor Maldonado, nedokončilMěl jsem problém s brzdami, cítil jsem, že s brzdovým pedálem něco není v pořádku, což mi zničilo závod. Zhoršovalo se to, až jsem musel odstoupit ze závodu. Je to škoda, měli jsme dobré tempo i strategii. V autě byl potenciál, musíme to zkousnout.
Nick Chester, technický ředitelS Romainem jsme dělali, co jsem jen mohli, strategie mu měla pomoct, aby se prokousal polem nahoru, potom ho ale sestřelil Max Verstappen. Pastor měl smůlu, měl dobrou pozici a rychlé auto. Nakonec měl problém s únikem kapalin. Navzdory výsledkům máme dobré tempo, takže můžeme být spokojení před dalším závodem.
WILLIAMS
Valtteri Bottas, 14. místoByl to náročný víkend a byl z toho i těžký závod. Zkusili jsme vše a chtěli získat body, ale rychlost na to nestačila. Zkusili jsme dvouzastávkovou strategii, ale načasování nám nevyšlo kvůli výjezdu safety caru. Není moc pozitiv, která si odtud můžeme odvést, ale hodně se z toho můžeme poučit z pohledu důvodů, proč jsme se trápili. Víme, že máme dobré auto a za pár týdnů zase ukážeme naši plnou sílu.
Felipe Massa, 15. místoByl to frustrující den a závod k zapomenutí. Pro mě bylo po závodě hned v první zatáčce, když to mě někdo narazil a potom jsem byl na chvostu a díval se po zbytek závodu na modré vlajky. Auto nemělo svoji obvyklou výkonnost a to po celý víkend, ale víme, že jedeme na okruhy, které nám budou sedět víc a zase bychom měli bojovat na čele.
Rob Smedley, šéfinženýrByl to náročný víkend a nebyli jsme vůbec tam, kde bychom být měli. Když vám v Monaku nevyjde v kvalifikaci, máte ustláno a věděli jsme, že získat body bude náročné. Nebyl to pro nás skvělý závod, ale nemůžeme očekávat moc, když jsme byli mimo naše obvyklé pozice. Musíme se podívat, co se pokazilo s výkonností auta a nastavením. Nemůžeme se příští rok vrátit s touto rychlostí. Nyní se musíme plně soustředit na další tři závody. Máme dobrý balík a dobré novinky, takže se těšíme, že v Kanadě budeme silnější.
MANOR
Roberto Merhi, 16. místoJsem opravdu šťastný z dnešního výsledku. Tempo bylo celý závod dobré, měl dobrý pocit, že mohu být součást závodu v Monaku. Jsem potěšen, že závod dokončila obě auta, což znamená spoustu dat k projití. Kanada bude nová a odlišná zkušenost, ale cítím, že se teď posouváme dopředu.
Will Stevens, 17. místoJe pěkné, že jsem viděl šachovnicovou vlajku po mé první VC v Monaku, navíc to byl double-finish. V prvním kole jsem utrpěl poškození předního křídla, což v kombinaci se špatným přítlakem znamenalo, že jsem se propadl až za Roberta. Takže jsem celkem frustrovaný, naštěstí ale máme nějaká vylepšení pro tento víkend, což je pozitivní.
John Booth, šéf týmuRoberto měl dneska silný závod, pěkný debut na tomto historickém okruhu. Našel dobré tempo od posledního závodu v Barceloně. Will byl více frustrovaný, protože si poškodil přední křídlo. Jsme ale rádi, že jsme dovezli oba vozy do cíle, navíc jsme auto trošku vylepšili. Ale je to velmi rozdílný výsledek, když si vzpomenete, v jaké náladě jsme Monako opouštěli vloni.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.