Fernando Alonso si před víkendovou Velkou cenou Monaka myslí, že s McLarenem poháněným Hondou konečně dočkají dojezdu do cíle na bodované pozici. Velkou šanci podle něj měli už minule v Barceloně
McLaren sice ve španělské kvalifikaci dosáhl dalšího pokroku, když s oběma vozy letos poprvé postoupil do prostřední části kvalifikace, v závodě se jim však už tolik nedařilo. Domácí pilot z něj musel odstoupit poté, co si fólii z hledí vlastní přilby ucpal pravý brzdový kanálek, a Jenson Button bojoval s nevyváženým vozem a špatnou ovladatelností motoru. Jízda podle něj naháněla hrůzu a zisk bodů v Monaku i ve zbytku sezóny pod vlivem emocí vyloučil.
Alonso však měl velkou cenu dobře rozjetou a prozradil, že podle simulací McLarenu mohl v Barceloně dojet na bodech. Proto věří, že by v Monaku mohli projet cílem mezi prvními desíti: "Myslím, že v Monaku získáme body."
"Naše simulace [Velké ceny Španělska] nás až do odstoupení stavěly na deváté místo, takže šlo o první příležitost získat body. V Monaku to bude druhá. Od nynějška budeme v příštích dvou či třech závodech vždy na pomezí desátého místa. Po Rakousku to snad bude jistější - doufám v sedmé, osmé místo. To je cílem," pokračuje pro Sky Sports pilot McLarenu.
"Pro poslední část šampionátu jsem velmi optimistický, i když jde o velmi ambiciózní cíl: musíme být blízko pódiového umístění. Zlepšení a cíle zaměřená na vůz nás k tomu mají dovést, takže musíme zajistit, aby se to povedlo," přeje si Alonso.
Fernando Alonso věří, že s McLarenem dojedou v Monaku konečně na bodech (foto: Honda Racing F1)
Jeho týmový kolega Button dodává: "Monako je pomalý okruh, kde moc na aerodynamické výkonnosti nezáleží. Potřebujete však dobré vyvážení a ovladatelnost. Věřím, že vyřešíme potíže s vyvážením, které jsme měli na mém voze v posledním závodě, takže bychom se v Monaku měli dočkat zlepšení. Ten závod jsme hodili za hlavu a myslím, že v Monaku budeme mít slušnou šanci na to, abychom pokračovali v trendu zlepšování."
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.