Fernando Alonso si před víkendovou Velkou cenou Monaka myslí, že s McLarenem poháněným Hondou konečně dočkají dojezdu do cíle na bodované pozici. Velkou šanci podle něj měli už minule v Barceloně
McLaren sice ve španělské kvalifikaci dosáhl dalšího pokroku, když s oběma vozy letos poprvé postoupil do prostřední části kvalifikace, v závodě se jim však už tolik nedařilo. Domácí pilot z něj musel odstoupit poté, co si fólii z hledí vlastní přilby ucpal pravý brzdový kanálek, a Jenson Button bojoval s nevyváženým vozem a špatnou ovladatelností motoru. Jízda podle něj naháněla hrůzu a zisk bodů v Monaku i ve zbytku sezóny pod vlivem emocí vyloučil.
Alonso však měl velkou cenu dobře rozjetou a prozradil, že podle simulací McLarenu mohl v Barceloně dojet na bodech. Proto věří, že by v Monaku mohli projet cílem mezi prvními desíti: "Myslím, že v Monaku získáme body."
"Naše simulace [Velké ceny Španělska] nás až do odstoupení stavěly na deváté místo, takže šlo o první příležitost získat body. V Monaku to bude druhá. Od nynějška budeme v příštích dvou či třech závodech vždy na pomezí desátého místa. Po Rakousku to snad bude jistější - doufám v sedmé, osmé místo. To je cílem," pokračuje pro Sky Sports pilot McLarenu.
"Pro poslední část šampionátu jsem velmi optimistický, i když jde o velmi ambiciózní cíl: musíme být blízko pódiového umístění. Zlepšení a cíle zaměřená na vůz nás k tomu mají dovést, takže musíme zajistit, aby se to povedlo," přeje si Alonso.
Fernando Alonso věří, že s McLarenem dojedou v Monaku konečně na bodech (foto: Honda Racing F1)
Jeho týmový kolega Button dodává: "Monako je pomalý okruh, kde moc na aerodynamické výkonnosti nezáleží. Potřebujete však dobré vyvážení a ovladatelnost. Věřím, že vyřešíme potíže s vyvážením, které jsme měli na mém voze v posledním závodě, takže bychom se v Monaku měli dočkat zlepšení. Ten závod jsme hodili za hlavu a myslím, že v Monaku budeme mít slušnou šanci na to, abychom pokračovali v trendu zlepšování."
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.