Mark Webber v letošní sezóně vítá vyšší konkurenceschopnost Ferrari, za které jezdí jeho bývalý týmový kolega Sebastian Vettel.
"Je to lepší než minulý rok, ale všechno to je relativní. Loni o vítězství bojovali jen dva piloti, a když klopýtli, Daniel [Ricciardo] odváděl parádní práci a dokázal zajistit to, že byl za nimi a využil toho," uvádí Webber.
"Nyní Kimi a Seb vytvářejí na Mercedes tlak. Seb to očividně předvedl v Malajsii a Kimi na ně pořádně zatlačil v Bahrajnu. Myslím, že je sport obecně rád za návrat Ferrari dopředu. Je to mírný bonus navíc a fajn, že máme v Sebovi jiného vítěze. A to nešlo ani o šťastnou náhodu," pokračuje australský pilot pro Motorsport.
Loni si všímal horších výsledků Vettela, který jej překonával během společného působení u Red Bullu: "Více se o tom dozvíme později, možná o tom roce promluví otevřeněji, co se dělo. Když se na to dívám z vnějšku, tak si myslím, že jej opravdu srazila nehoda Michaela [Schumachera]. To jej opravdu dostalo, protože spolu jsou velmi blízcí přátelé."
Nehoda blízkého přítele Michaela Schumachera měla podle Marka Webbera dopadna loňské výkony Sebastiana Vettela (foto: Daimler AG)
"A narodilo se mu dítě. Najednou časy na kolo v prvních měsících roku nebyly záležitostí číslo jedna, a pak se to začalo nabalovat. Myslím, že k té věci s Ferrari došlo dost brzy, a Red Bull nebyl v situaci, kdy by dokázali vyhrávat závody.
Nemohli vyhrát vlastní zásluhou, ačkoliv se to Danielovi a týmu povedlo, když dostali příležitost. Všechny tyto věci, když máte tolik trofejí... V Austrálii říkáme, že trochu z toho míšence ztrácíte. Když vedete tým a duševně to vypustíte, pak je konec," hodnotí Webber, který s Vettelem už opět hovoří, jak dokázal během posledního společného letu.
"Hodně se toho naučí. Ten neuvěřitelný úspěch v rané fázi jeho kariéry a to, jak někdy vyhrál, možná nejsou šálkem kávy všech. Ale to se vrací jinak. Najednou teď chceme, aby vyhrával někdo jiný - a tím je kluk, který ještě nedávno [tolik] vyhrával. Jde o sport titulků, který se mění," dodává Webber.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.