Felipe Massa přemýšlí o těžké situaci svého bývalého týmového kolegy Fernanda Alonsa, který se s McLarenem - Hondou potácí na chvostu startovního roštu. Pokud příští rok nezačnou vyhrávat, mohl by svou kariéru ukončit.
Brazilec po boku Alonsa strávil u Ferrari čtyři roky. Nyní nepřímo vyzývá McLaren k urychlenému zlepšení, jinak by to Alonso nemusel vydržet a od projektu s Hondou by mohl předčasně odstoupit.
"Alonso není jednoduchým člověkem. Potřebuje výsledky. Má osobnost, která chce být pouze vpředu. Letos práci s týmem vydrží, ale pokud se příští rok věci nezmění, mohl by si to rozmyslet. Nevím, co udělá. Možná svou kariéru ukončí," přemítá Massa pro UOL Esporte.
Podle Rona Dennise však Alonso podepsal s McLarenem tříletou smlouvu: "Má s námi řádný tříletý kontrakt bez jakýchkoliv opcí, je to takhle jednoduché. To jsme mu chtěli nabídnout a on to chtěl podepsat. Jednodušeji to už říct nejde, ne?"
Massa ale očekával, že na tom McLaren s Hondou bude po vstupu do závodní sezóny lépe, než na tom momentálně jsou. Očekává však, že se zlepší: "Bylo také jasné, že to pro ně nebude jednoduché. Nová pravidla jsou velmi složitá a trvá to, stejně jako Ferrari a Renaultu. Honda má za těmito týmy roční zpoždění, ale zlepší se a v roce 2016 budou konkurenceschopnější."
Fernando Alonso u McLarenu prochází zkouškou trpělivosti, naposledy dojelv Bahrajnu na jedenáctém místě (foto: Honda Racing F1)
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.