Felipe Massa přemýšlí o těžké situaci svého bývalého týmového kolegy Fernanda Alonsa, který se s McLarenem - Hondou potácí na chvostu startovního roštu. Pokud příští rok nezačnou vyhrávat, mohl by svou kariéru ukončit.
Brazilec po boku Alonsa strávil u Ferrari čtyři roky. Nyní nepřímo vyzývá McLaren k urychlenému zlepšení, jinak by to Alonso nemusel vydržet a od projektu s Hondou by mohl předčasně odstoupit.
"Alonso není jednoduchým člověkem. Potřebuje výsledky. Má osobnost, která chce být pouze vpředu. Letos práci s týmem vydrží, ale pokud se příští rok věci nezmění, mohl by si to rozmyslet. Nevím, co udělá. Možná svou kariéru ukončí," přemítá Massa pro UOL Esporte.
Podle Rona Dennise však Alonso podepsal s McLarenem tříletou smlouvu: "Má s námi řádný tříletý kontrakt bez jakýchkoliv opcí, je to takhle jednoduché. To jsme mu chtěli nabídnout a on to chtěl podepsat. Jednodušeji to už říct nejde, ne?"
Massa ale očekával, že na tom McLaren s Hondou bude po vstupu do závodní sezóny lépe, než na tom momentálně jsou. Očekává však, že se zlepší: "Bylo také jasné, že to pro ně nebude jednoduché. Nová pravidla jsou velmi složitá a trvá to, stejně jako Ferrari a Renaultu. Honda má za těmito týmy roční zpoždění, ale zlepší se a v roce 2016 budou konkurenceschopnější."
Fernando Alonso u McLarenu prochází zkouškou trpělivosti, naposledy dojelv Bahrajnu na jedenáctém místě (foto: Honda Racing F1)
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.