Nelson Piquet junior si myslí, že je Fernando Alonso frustrován situací u McLarenu. Proto by pochopil, kdyby se jeho bývalý kolega z F1 stáhl.
Bývalý týmový kolega Alonsa, Nelson Piquet, by rozuměl tomu, kdyby Fernando Alonso vzhledem k slabé formě McLarenu po sezoně z F1 odešel. Pozdější návrat však nevylučuje. "Pochopil bych, kdyby odešel z F1," řekl Brazilec pro 'BBC'. "Nevyloučil bych, že by si dal rok nebo dva pauzu a pak by se vrátil."
Piquet jezdil v sezonách 2008 a 2009 po boku Alonsa v týmu Renault. Podle něj současná situace Španěla hodně trápí. On jej ale stále považuje za nejlepšího pilota ve startovním poli, i když to momentálně není kvuli problémové pohonné jednotce moc vidět: "Je to frustrující. Jste nejlepší a bojujete jen o devátá a desátá místa."
Po pěti letech u Ferrari, kdy se Alonso marně snažil vybojovat svůj třetí titul mistra světa, přešel letos jezdec k McLarenu-Hondě, kde chtěl navázat na úspěšná 80. a 90. léta. Podle Piqueta ale měl ke změně týmu i jiný motiv.
Piquet v nechvalně proslulé VC Singapuru 2008 před Alonsem (foto: Lotus F1 Team)
"Myslel si, že přestup k McLarenu bude dobrý. Určitou roli hrál také plat." Zatím se ale nezdá, že šlo o povedený přestup. Jeho nástupce, Sebastian Vettel, už dokáže vyzvat Mercedesy a jeden závod dokonce vyhrál, Alonso se trápí na chvostu pole.
Není to přitom poprvé, co po přestupu do jiného týmu zažil Alonso krok zpět. V roce 2007 bojoval Fernando s McLarenem do posledního závodu o titul, po neshodách s týmem a Hamiltonem odešel zpět do Renaultu (odkud do McLarenu přišel), což byl výsledkově krok zpět. "Určitě mu vadí, že už podruhé opustil tým, který si nakonec vedl dobře. Není to jeho chyba. Je prostě ve špatný čas na špatném místě. To se může stát."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.