Nelson Piquet junior si myslí, že je Fernando Alonso frustrován situací u McLarenu. Proto by pochopil, kdyby se jeho bývalý kolega z F1 stáhl.
Bývalý týmový kolega Alonsa, Nelson Piquet, by rozuměl tomu, kdyby Fernando Alonso vzhledem k slabé formě McLarenu po sezoně z F1 odešel. Pozdější návrat však nevylučuje. "Pochopil bych, kdyby odešel z F1," řekl Brazilec pro 'BBC'. "Nevyloučil bych, že by si dal rok nebo dva pauzu a pak by se vrátil."
Piquet jezdil v sezonách 2008 a 2009 po boku Alonsa v týmu Renault. Podle něj současná situace Španěla hodně trápí. On jej ale stále považuje za nejlepšího pilota ve startovním poli, i když to momentálně není kvuli problémové pohonné jednotce moc vidět: "Je to frustrující. Jste nejlepší a bojujete jen o devátá a desátá místa."
Po pěti letech u Ferrari, kdy se Alonso marně snažil vybojovat svůj třetí titul mistra světa, přešel letos jezdec k McLarenu-Hondě, kde chtěl navázat na úspěšná 80. a 90. léta. Podle Piqueta ale měl ke změně týmu i jiný motiv.
Piquet v nechvalně proslulé VC Singapuru 2008 před Alonsem (foto: Lotus F1 Team)
"Myslel si, že přestup k McLarenu bude dobrý. Určitou roli hrál také plat." Zatím se ale nezdá, že šlo o povedený přestup. Jeho nástupce, Sebastian Vettel, už dokáže vyzvat Mercedesy a jeden závod dokonce vyhrál, Alonso se trápí na chvostu pole.
Není to přitom poprvé, co po přestupu do jiného týmu zažil Alonso krok zpět. V roce 2007 bojoval Fernando s McLarenem do posledního závodu o titul, po neshodách s týmem a Hamiltonem odešel zpět do Renaultu (odkud do McLarenu přišel), což byl výsledkově krok zpět. "Určitě mu vadí, že už podruhé opustil tým, který si nakonec vedl dobře. Není to jeho chyba. Je prostě ve špatný čas na špatném místě. To se může stát."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.