Testovací pilot Ferrari, Marc Gené, nesouhlasí s tím, že přestup Fernanda Alonsa ze Scuderie do Wokingu byla chyba.
Sebastian Vettel, který v Maranellu Alonsa nahradil, nyní těží z lepší formy nového vozu a v Malajsii s ním dokonce dokázal Mercedesy porazit, zatímco Španěl se s McLarenem trápí na chvostu pole. Podle pozorovatelů zkrátka nemá čich na ten správný přestup a odchodem do Wokingu udělal další velkou chybu.
Gené s tím ale nesouhlasí. "Změna ve výsledcích není vše, obzvlášť když zvážíte období mnoha let. Například já se nyní nerozhoduji moc podle výsledků, ale podle toho, kde chci být," uvádí pilot, který jezdí v Le Mans za Peugeot.
"Čas ukáže, jestli byla úroveň jeho výsledků dobrá či špatná a jaká bude jeho osobní spokojenost. Pokud řekl, že je spokojený tam, kde je, pak je jasně o rozhodnutí, které chcete přijmout," komentuje testovací pilot Ferrari nedávné výroky svého krajana.
"Pokud se zaměříte na to, co sledujeme v roce 2015, pak bylo bezpochyby tou nejlepší volbou zůstat u Ferrari. Myslím si ale, že se rozhodl po přemýšlení o střednědobém horizontu, protože ho nikdo nenutil, rozhodnutí bylo jeho a pečlivě si ho promyslel," pokračuje Gené.
Nejlepším letošním výsledkem Fernanda Alonsa je 11. místo, zatímco jeho nástupceu Ferrari, Sebastian Vettel, už dokázal vyhrát (foto: McLaren)
Podle něj mohl být i Alonso překvapený pokrokem, který letos Ferrari nakonec dosáhlo: "Za těch 15 let, co jsem v F1, jsem nikdy neviděl takový skok mezi dvěma sezónami, aniž by došlo ke změně pravidel."
"Pokud se budeme i nadále zlepšovat, pak bude rozhodně stále čas na boj o šampionát. Před sezónou to nebylo naším cílem a víme, že nejsme favority, jenže jsme dostatečně blízko na to, abychom to alespoň zkusili," hodnotí Gené ambice Ferrari.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.