Testovací pilot Ferrari, Marc Gené, nesouhlasí s tím, že přestup Fernanda Alonsa ze Scuderie do Wokingu byla chyba.
Sebastian Vettel, který v Maranellu Alonsa nahradil, nyní těží z lepší formy nového vozu a v Malajsii s ním dokonce dokázal Mercedesy porazit, zatímco Španěl se s McLarenem trápí na chvostu pole. Podle pozorovatelů zkrátka nemá čich na ten správný přestup a odchodem do Wokingu udělal další velkou chybu.
Gené s tím ale nesouhlasí. "Změna ve výsledcích není vše, obzvlášť když zvážíte období mnoha let. Například já se nyní nerozhoduji moc podle výsledků, ale podle toho, kde chci být," uvádí pilot, který jezdí v Le Mans za Peugeot.
"Čas ukáže, jestli byla úroveň jeho výsledků dobrá či špatná a jaká bude jeho osobní spokojenost. Pokud řekl, že je spokojený tam, kde je, pak je jasně o rozhodnutí, které chcete přijmout," komentuje testovací pilot Ferrari nedávné výroky svého krajana.
"Pokud se zaměříte na to, co sledujeme v roce 2015, pak bylo bezpochyby tou nejlepší volbou zůstat u Ferrari. Myslím si ale, že se rozhodl po přemýšlení o střednědobém horizontu, protože ho nikdo nenutil, rozhodnutí bylo jeho a pečlivě si ho promyslel," pokračuje Gené.
Nejlepším letošním výsledkem Fernanda Alonsa je 11. místo, zatímco jeho nástupceu Ferrari, Sebastian Vettel, už dokázal vyhrát (foto: McLaren)
Podle něj mohl být i Alonso překvapený pokrokem, který letos Ferrari nakonec dosáhlo: "Za těch 15 let, co jsem v F1, jsem nikdy neviděl takový skok mezi dvěma sezónami, aniž by došlo ke změně pravidel."
"Pokud se budeme i nadále zlepšovat, pak bude rozhodně stále čas na boj o šampionát. Před sezónou to nebylo naším cílem a víme, že nejsme favority, jenže jsme dostatečně blízko na to, abychom to alespoň zkusili," hodnotí Gené ambice Ferrari.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.