Bývalý pilot Formule 1, Mark Webber, hovoří o tom, co mu v současné vrcholné disciplíně motorsportu schází a v čem by měla být lepší.
"F1 by měla být o 15 sekund [na kolo] rychlejší než kterákoliv jiná kategorie a jako piloti a diváci byste neměli zažít nic podobného, mělo by vás to unést," uvádí Webber, který před 2 roky skončil ve Formuli 1 a který se momentálně účastní vytrvalostních závodů v šampionátu FIA WEC.
"Ale v současné době máme dvě další kategorie, které ji jsou v závodě do dvou sekund. Možná bychom do závodu F1 měli vstoupit s WEC vozem - mohli bychom získat nějaké body. A to jsme o 250 kg těžší.
F1 by měla být vrcholem. Z inženýrského a technického pohledu je. Ale pokud jde o piloty tlačící po 2 hodiny na limit, tak to je momentálně sporné. Současní jezdci jsou frustrovaní, chtějí více, vím to," pokračuje pro F1i pilot, který ve své poslední sezóně v F1 skončil v šampionátu na třetím místě.
"Neříkám, že bychom měli vše vrátit, protože uprostřed minulého desetiletí jsme měli nudné závody. Ale proč byly tehdy plné tribuny? Protože fanoušci sledovali něco, co nikdy dříve neviděli. Chci na to znovu natrefit, aby byla opět skvělá. Nesnažím se držet obzvlášť WEC, snažím se mít vyvážený pohled.
Mnoho lidí sledovalo v Australian Open několikahodinový zápas Murrayho s Djokovičem, protože byl každý míč důležitý a vy jste věděli, že byli nahraně. Taková by měla být Formule 1. Měla by být o lidech jezdících na limitu. A také si musíte donést zpět špunty do uší! Potřebujete to, musíte slyšet auta, když jste 5 kilometrů od dráhy!"
Podle Marka Webbera by měla F1 podstatně zrychlit a vozy by měly být náročnější na ovládání (foto: Red Bull Racing)
Webber by si také přál, aby vozy F1 byly výkonnější a složitější na ovládání: "Není pochyb o tom, že má Verstappen talent, ale po několika závodech už má auto v malíčku. F1 by neměla být taková, vozy by měly vzbuzovat více respektu.
Zeptejte se pilotů, kteří začínali v F1 ve stejné době jako já. Všichni jsme z prvního F1 testu odjížděli s touto myšlenkou: 'Nejsem si tím úplně jistý.' Přesně tak by to mělo být, o tom hovoří fanoušci. Ale rozhodně nemám na všechno odpovědi," dodává australský pilot.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.