Bývalý pilot Formule 1, Mark Webber, hovoří o tom, co mu v současné vrcholné disciplíně motorsportu schází a v čem by měla být lepší.
"F1 by měla být o 15 sekund [na kolo] rychlejší než kterákoliv jiná kategorie a jako piloti a diváci byste neměli zažít nic podobného, mělo by vás to unést," uvádí Webber, který před 2 roky skončil ve Formuli 1 a který se momentálně účastní vytrvalostních závodů v šampionátu FIA WEC.
"Ale v současné době máme dvě další kategorie, které ji jsou v závodě do dvou sekund. Možná bychom do závodu F1 měli vstoupit s WEC vozem - mohli bychom získat nějaké body. A to jsme o 250 kg těžší.
F1 by měla být vrcholem. Z inženýrského a technického pohledu je. Ale pokud jde o piloty tlačící po 2 hodiny na limit, tak to je momentálně sporné. Současní jezdci jsou frustrovaní, chtějí více, vím to," pokračuje pro F1i pilot, který ve své poslední sezóně v F1 skončil v šampionátu na třetím místě.
"Neříkám, že bychom měli vše vrátit, protože uprostřed minulého desetiletí jsme měli nudné závody. Ale proč byly tehdy plné tribuny? Protože fanoušci sledovali něco, co nikdy dříve neviděli. Chci na to znovu natrefit, aby byla opět skvělá. Nesnažím se držet obzvlášť WEC, snažím se mít vyvážený pohled.
Mnoho lidí sledovalo v Australian Open několikahodinový zápas Murrayho s Djokovičem, protože byl každý míč důležitý a vy jste věděli, že byli nahraně. Taková by měla být Formule 1. Měla by být o lidech jezdících na limitu. A také si musíte donést zpět špunty do uší! Potřebujete to, musíte slyšet auta, když jste 5 kilometrů od dráhy!"
Podle Marka Webbera by měla F1 podstatně zrychlit a vozy by měly být náročnější na ovládání (foto: Red Bull Racing)
Webber by si také přál, aby vozy F1 byly výkonnější a složitější na ovládání: "Není pochyb o tom, že má Verstappen talent, ale po několika závodech už má auto v malíčku. F1 by neměla být taková, vozy by měly vzbuzovat více respektu.
Zeptejte se pilotů, kteří začínali v F1 ve stejné době jako já. Všichni jsme z prvního F1 testu odjížděli s touto myšlenkou: 'Nejsem si tím úplně jistý.' Přesně tak by to mělo být, o tom hovoří fanoušci. Ale rozhodně nemám na všechno odpovědi," dodává australský pilot.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.