Jacques Villeneuve si nemyslí, že by tým Manor patřil do Formule 1. Podle něj by měla stáj přestoupit spíše do nějaké nižší série.
Na tým Marussia-Manor jsou rozporuplné názory. Někteří oceňují, že se stáji podařilo zachránit a přežít i v tak obtížném ekonomickém klimatu, který v F1 panuje, a že jsou díky ní na startu další dva monoposty. Jenže druhá skupina zpochybňuje přínost dvou vozů, které jsou prakticky odsouzeny k boji o předposlední místo.
Bernie Ecclestone by zřejmě stáj až tak nepostrádal a neodstartování do VC Austrálie jej vyloženě vytočilo. Podle Brita totiž Manor neměl nikdy v úmyslu v Austrálii do závodu odstartovat a zúčastnil se závodního víkendu proto, aby dostal peníze za minulý rok. Podobný názor na malý tým z Banbury má i Jacques Villeneuve.
Kanaďan nespatřuje žádnou výhodu v jejich působení v F1: "Ten tým není hodný Formule 1." Podle něj do nejvyšší třídy motorsportu prostě nepatří: "Když je jejich auto o 5 vteřin na kolo pomalejší, pak samozřejmě ne," řekl pro španělské noviny 'AS'.
Tým pracující na voze Roberta Merhiho při GP Bahrajnu (foto: Manor Marussia F1 Team)
Místo toho doporučuje Manoru, aby se poohlídl po jiné závodní sérii: "Bylo by lepší, kdyby byli v GP2 nebo Světové Serii Renault. Možná by se tam prosadili." Manor byl založen v roce 1990 Johnem Boothem.
Určitě se nejednalo o špatné jméno v motorsportu, vždyť Jenson Button nebo Lewis Hamilton v tomto týmu získali titul v britské formuli Renault. Aktuálně má tým aktivity mimo F1 ještě také v AutoGP nebo Světové sérii Renault.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.