Jacques Villeneuve si nemyslí, že by tým Manor patřil do Formule 1. Podle něj by měla stáj přestoupit spíše do nějaké nižší série.
Na tým Marussia-Manor jsou rozporuplné názory. Někteří oceňují, že se stáji podařilo zachránit a přežít i v tak obtížném ekonomickém klimatu, který v F1 panuje, a že jsou díky ní na startu další dva monoposty. Jenže druhá skupina zpochybňuje přínost dvou vozů, které jsou prakticky odsouzeny k boji o předposlední místo.
Bernie Ecclestone by zřejmě stáj až tak nepostrádal a neodstartování do VC Austrálie jej vyloženě vytočilo. Podle Brita totiž Manor neměl nikdy v úmyslu v Austrálii do závodu odstartovat a zúčastnil se závodního víkendu proto, aby dostal peníze za minulý rok. Podobný názor na malý tým z Banbury má i Jacques Villeneuve.
Kanaďan nespatřuje žádnou výhodu v jejich působení v F1: "Ten tým není hodný Formule 1." Podle něj do nejvyšší třídy motorsportu prostě nepatří: "Když je jejich auto o 5 vteřin na kolo pomalejší, pak samozřejmě ne," řekl pro španělské noviny 'AS'.
Tým pracující na voze Roberta Merhiho při GP Bahrajnu (foto: Manor Marussia F1 Team)
Místo toho doporučuje Manoru, aby se poohlídl po jiné závodní sérii: "Bylo by lepší, kdyby byli v GP2 nebo Světové Serii Renault. Možná by se tam prosadili." Manor byl založen v roce 1990 Johnem Boothem.
Určitě se nejednalo o špatné jméno v motorsportu, vždyť Jenson Button nebo Lewis Hamilton v tomto týmu získali titul v britské formuli Renault. Aktuálně má tým aktivity mimo F1 ještě také v AutoGP nebo Světové sérii Renault.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.