Jacques Villeneuve si nemyslí, že by tým Manor patřil do Formule 1. Podle něj by měla stáj přestoupit spíše do nějaké nižší série.
Na tým Marussia-Manor jsou rozporuplné názory. Někteří oceňují, že se stáji podařilo zachránit a přežít i v tak obtížném ekonomickém klimatu, který v F1 panuje, a že jsou díky ní na startu další dva monoposty. Jenže druhá skupina zpochybňuje přínost dvou vozů, které jsou prakticky odsouzeny k boji o předposlední místo.
Bernie Ecclestone by zřejmě stáj až tak nepostrádal a neodstartování do VC Austrálie jej vyloženě vytočilo. Podle Brita totiž Manor neměl nikdy v úmyslu v Austrálii do závodu odstartovat a zúčastnil se závodního víkendu proto, aby dostal peníze za minulý rok. Podobný názor na malý tým z Banbury má i Jacques Villeneuve.
Kanaďan nespatřuje žádnou výhodu v jejich působení v F1: "Ten tým není hodný Formule 1." Podle něj do nejvyšší třídy motorsportu prostě nepatří: "Když je jejich auto o 5 vteřin na kolo pomalejší, pak samozřejmě ne," řekl pro španělské noviny 'AS'.
Tým pracující na voze Roberta Merhiho při GP Bahrajnu (foto: Manor Marussia F1 Team)
Místo toho doporučuje Manoru, aby se poohlídl po jiné závodní sérii: "Bylo by lepší, kdyby byli v GP2 nebo Světové Serii Renault. Možná by se tam prosadili." Manor byl založen v roce 1990 Johnem Boothem.
Určitě se nejednalo o špatné jméno v motorsportu, vždyť Jenson Button nebo Lewis Hamilton v tomto týmu získali titul v britské formuli Renault. Aktuálně má tým aktivity mimo F1 ještě také v AutoGP nebo Světové sérii Renault.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.