Mick Schumacher, syn sedminásobného mistra světa Formule 1 Michala, se včera na Oscherslebenu dočkal svého prvního vítězství na okruzích.
Letos Mick jezdí svou první sezónu za stáj Van Amersfoort Racing v německém šampionátu ADAC Formule 4, doposud závodil pouze na motokárách.
Ve třetím víkendovém závodu po startu ze druhého místa předjel 16letého Thomase Preininga v úvodním kolo a vedení až do cíle už nepustil. Dojíždělo se však za safety carem poté, proto odstupy v cíli nebyly velké. Druhý před Preiningem dojel ještě Schumacherův týmový kolega Joseph Mawson.
"Jsem samozřejmě v extázi. Můj první závodní víkend nemohl dopadnout lépe. Dobře jsem odstartoval, protože mé pneumatiky byly ještě čerstvé. Pak to šlo dobře, nebýt konce, kdy to bylo opět těsné. Výjezd safety caru mi náladu nezkazil. Po tom všem jsem opravdu potěšený začátkem sezóny a těším se na příští sadu závodů," uvádí Mick Schumacher.
Mick Schumacher se na okruzích dočkal v F4 svého prvního vítězství - půjdeve šlépějích svého slavného otce? (foto: ADAC Motorsport)
Oschersleben opouští na pátém místě, protože v prvním závodu skončil devátý a ve druhém až dvanáctý. Za první víkend nasbíral 27 bodů, zatímco lídr Marvin Dienst jich má na kontě 58. Pokud jde ale o hodnocení nováčků, v tom Mick vede s 65 body před Jonathanem Cecottem s 48 body.
Fotogalerii z Mickova prvního vítězství najdete zde.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.