Mick Schumacher, syn sedminásobného mistra světa Formule 1 Michala, se včera na Oscherslebenu dočkal svého prvního vítězství na okruzích.
Letos Mick jezdí svou první sezónu za stáj Van Amersfoort Racing v německém šampionátu ADAC Formule 4, doposud závodil pouze na motokárách.
Ve třetím víkendovém závodu po startu ze druhého místa předjel 16letého Thomase Preininga v úvodním kolo a vedení až do cíle už nepustil. Dojíždělo se však za safety carem poté, proto odstupy v cíli nebyly velké. Druhý před Preiningem dojel ještě Schumacherův týmový kolega Joseph Mawson.
"Jsem samozřejmě v extázi. Můj první závodní víkend nemohl dopadnout lépe. Dobře jsem odstartoval, protože mé pneumatiky byly ještě čerstvé. Pak to šlo dobře, nebýt konce, kdy to bylo opět těsné. Výjezd safety caru mi náladu nezkazil. Po tom všem jsem opravdu potěšený začátkem sezóny a těším se na příští sadu závodů," uvádí Mick Schumacher.
Mick Schumacher se na okruzích dočkal v F4 svého prvního vítězství - půjdeve šlépějích svého slavného otce? (foto: ADAC Motorsport)
Oschersleben opouští na pátém místě, protože v prvním závodu skončil devátý a ve druhém až dvanáctý. Za první víkend nasbíral 27 bodů, zatímco lídr Marvin Dienst jich má na kontě 58. Pokud jde ale o hodnocení nováčků, v tom Mick vede s 65 body před Jonathanem Cecottem s 48 body.
Fotogalerii z Mickova prvního vítězství najdete zde.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.