Mistr světa z roku 1997, Jacques Villeneuve, se zamýšlí nad budoucností Fernanda Alonsa a docela dost kriticky se vyjadřuje k jeho přestupu k McLarenu před touto sezonou.
Dvojnásobný mistr světa, Fernando Alonso, se před touto sezonou rozhodl pro poměrně riskantní krok, když po pěti letech u Ferrari bez titulu Maranello opustil a zamířil do McLarenu. Samozřejmě ho dost zaujalo spojení McLarenu s Hondou. Ovšem už od zimních testů začalo být jasné, že situace nebude růžová a že pro Španěla bude velkou výzvou dostat tým zpět na špici. Doposud tým nezískal ani bod.
"Bylo chybou upustit Ferrari, mohl pro italského výrobce jezdit ještě tři nebo čtyři roky a pak skončit nebo přejít k McLarenu. Myslím si, že Alonso nedělá moc chyb. Ale touto změnou si ve své kariéře pohrává s ohněm. Pravděpodobně už nikdy nevyjede další titul," říká Jacques Villeneuve pro 'AS'.
Ferrari také díky příchodu Jamese Allisona utvořilo z SF15-T vítězné auto, což už dokázal Sebastian Vettel a Kimimu Räikkönenovi posledně k vítězství moc také nechybělo. "Ferrari najalo Allisona a další lidi, kteří Kimimu stavěli Lotus, se kterým za sebou nechával Alonsa a získával podia a vítězství. Myslím si, že by Alonso s tímto Ferrari mohl bojovat o šampionát."
Udělal Alonso chybu, když opustil Ferrari a přešel k McLarenu? Villeneuve si myslí, že ano(foto: McLaren)
Nejasné je také to, jak dlouho to McLarenu a Hondě zabere, než opět budou moci pomýšlet na vítězství. I Villeneuve silně pochybuje o tom, že brzy budeme Alonsa s McLarenem vídávat na špici. "Pracoval jsem s Hondou a vím, jak postupují. Jsou hodně pomalí. Jejich kultura jim brání v tom, aby mohli dosáhnout správných věcí.
Když například vysoce postavený pracovník udělá nějakou chybu a lidé si uvědomí, že něco není v pořádku, tak se špatná cesta neopouští. Honda a McLaren jsou letos od vítězství hodně vzdálení. Jsem napjatý, jestli budou schopní něco vyhrát příští rok. Pravděpodobně budou dva roky bez vítězství."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.