Mistr světa z roku 1997, Jacques Villeneuve, se zamýšlí nad budoucností Fernanda Alonsa a docela dost kriticky se vyjadřuje k jeho přestupu k McLarenu před touto sezonou.
Dvojnásobný mistr světa, Fernando Alonso, se před touto sezonou rozhodl pro poměrně riskantní krok, když po pěti letech u Ferrari bez titulu Maranello opustil a zamířil do McLarenu. Samozřejmě ho dost zaujalo spojení McLarenu s Hondou. Ovšem už od zimních testů začalo být jasné, že situace nebude růžová a že pro Španěla bude velkou výzvou dostat tým zpět na špici. Doposud tým nezískal ani bod.
"Bylo chybou upustit Ferrari, mohl pro italského výrobce jezdit ještě tři nebo čtyři roky a pak skončit nebo přejít k McLarenu. Myslím si, že Alonso nedělá moc chyb. Ale touto změnou si ve své kariéře pohrává s ohněm. Pravděpodobně už nikdy nevyjede další titul," říká Jacques Villeneuve pro 'AS'.
Ferrari také díky příchodu Jamese Allisona utvořilo z SF15-T vítězné auto, což už dokázal Sebastian Vettel a Kimimu Räikkönenovi posledně k vítězství moc také nechybělo. "Ferrari najalo Allisona a další lidi, kteří Kimimu stavěli Lotus, se kterým za sebou nechával Alonsa a získával podia a vítězství. Myslím si, že by Alonso s tímto Ferrari mohl bojovat o šampionát."
Udělal Alonso chybu, když opustil Ferrari a přešel k McLarenu? Villeneuve si myslí, že ano(foto: McLaren)
Nejasné je také to, jak dlouho to McLarenu a Hondě zabere, než opět budou moci pomýšlet na vítězství. I Villeneuve silně pochybuje o tom, že brzy budeme Alonsa s McLarenem vídávat na špici. "Pracoval jsem s Hondou a vím, jak postupují. Jsou hodně pomalí. Jejich kultura jim brání v tom, aby mohli dosáhnout správných věcí.
Když například vysoce postavený pracovník udělá nějakou chybu a lidé si uvědomí, že něco není v pořádku, tak se špatná cesta neopouští. Honda a McLaren jsou letos od vítězství hodně vzdálení. Jsem napjatý, jestli budou schopní něco vyhrát příští rok. Pravděpodobně budou dva roky bez vítězství."
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.